Η πλειοψηφία των τηλεφωνικών κλήσεων, που δέχεται η Συμβουλευτική Γραμμή 11525 της Ένωσης “Μαζί για το Παιδί”, αφορά την οριοθέτηση και τις σχέσεις γονιών-παιδιών, προβλήματα με το διάβασμα, την επιθετικότητα, το θυμό και την προσαρμογή στο σχολείο, ανέφεραν η ψυχολόγος Μαρία Αλεξιάδου και ο κοινωνικός λειτουργός-ψυχοθεραπευτής Νίκος Γιώτας στη συνέντευξη Τύπου που διοργανώθηκε με αφορμή τη συμπλήρωση δέκα χρόνων λειτουργίας της Γραμμής 115 25.
Ειδικότερα, ξεκινώντας από την προσχολική ηλικία, τα ζητήματα που απασχολούν τους γονείς είναι ο ύπνος και το φαγητό, ακολουθούν οι συγκρούσεις για το διάβασμα στο δημοτικό, ενώ στην εφηβεία, το κύριο πρόβλημα αποτελεί ο εθισμός και η πολύωρη χρήση του διαδικτύου, ο σχολικός εκφοβισμός και η σχέση ανάμεσα στα δυο φύλα.
Όπως αναφέρει το ΑΠΕ- ΜΠΕ, την άνοιξη, ιδιαίτερα το Μάιο, αυξάνονται οι κλήσεις σχετικά με το άγχος των εξετάσεων, ενώ συχνές είναι και οι κλήσεις για το διαζύγιο, πώς να το διαχειριστούν οι γονείς, πώς να ενημερώσουν τα παιδιά κλπ.
“Σημαντικό είναι, ότι οι άνθρωποι έχουν κάποιον να τους ακούσει, να αισθανθούν ότι δεν είναι μόνοι τους”, εξήγησε η κ. Αλεξιάδου και συμπλήρωσε, πως η κρίση, εκτός από οικονομικές δυσκολίες έφερε και αποξένωση ανάμεσα στους ανθρώπους.
“Δεν υπάρχουν μαγικές συμβουλές, κανείς δε γεννιέται γονιός, αντίθετα ο ρόλος του γονέα “καλλιεργείται” κάθε μέρα και κάθε στιγμή. Άλλωστε τα παιδιά δεν επιζητούν τον τέλειο γονιό, θέλουν τον αληθινό, τον ειλικρινή”, επισήμανε ο κ. Γιώτας.
Ποιοι ζητούν στήριξη
Μητέρες είναι οι περισσότερες που τηλεφωνούν στη γραμμή, αλλά και εκπαιδευτικοί από όλη την Ελλάδα, οι οποίοι ζητούν στήριξη για μαθητές, των οποίων οι γονείς δεν ανταποκρίνονται, όπως για περιπτώσεις κακοποίησης από το οικογενειακό περιβάλλον ή άλλους.
Η Γραμμή είναι συμβουλευτική, όχι “Γραμμή SOS”, διευκρινίζουν οι επιστήμονες, και οι περιπτώσεις, όπου χρειαστεί, παραπέμπονται σε δημόσιους φορείς ψυχικής υγείας, ιδιαίτερα σε ζητήματα εξαρτήσεων, όπως από το διαδίκτυο, ουσίες, ή τα τυχερά παιχνίδια.
Ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες ή ακριτικές περιοχές υπάρχει μεγάλη ζήτηση συμβουλευτικής, τόνισε ο κ. Γιώτας, καθότι οι ψυχο-κοινωνικές υπηρεσίες βρίσκονται σε έλλειψη. “Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του τηλεφωνικού απορρήτου αποτελεί η επικοινωνία μεγάλου αριθμού ανθρώπων από την περιφέρεια. Πολλοί υποστήριζαν, ότι το να περάσουν την πόρτα κάποιου ειδικού ψυχικής υγείας στην περιοχή που μένουν, θα ήταν θέμα συζήτησης για την υπόλοιπη κοινότητα”, σύμφωνα με τον κ. Γιώτα. Ωστόσο, εκτιμά, ότι το παραπάνω στοιχείο δείχνει ακόμη μια παγιωμένη νοοτροπία στην ελληνική κοινωνία, που τα τελευταία χρόνια αρχίζει να μειώνεται.
Στα δέκα χρόνια λειτουργίας της η Γραμμή 11525 έχει εξυπηρετήσει 65.728 ωφελούμενους μέσω του δικτύου των υπηρεσιών της. Εκτός από τις τηλεφωνικές συνεδρίες, παρέχονται δια ζώσης συνεδρίες στο συμβουλευτικό κέντρο στις εγκαταστάσεις της Ένωσης, ομάδες γονέων και ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάρια σε σχολεία και απομακρυσμένες περιοχές, πχ Έβρος, Ψαρά κ.α. Τα ψυχο-εκπαιδευτικά σεμινάρια πραγματοποιούνται και μέσω σκάιπ για ωφελούμενους εκτός Αττικής, ενώ όλες οι υπηρεσίες είναι δωρεάν.
Πηγή