Τετάρτη , 6 Νοέμβριος 2024

Κεφαλογιάννης: Μέσα στους επόμενους 4 μήνες θα αλλάξει η εικόνα στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ

Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης χαρακτήρισε ως υπερπροσπάθεια τις ενέργειες οργάνωσης και συντονισμού που γίνονται καθημερινά ώστε να βγαίνουν ολοένα και περισσότερα αστικά λεωφορεία στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Ο κ. Κεφαλογιάννης εκτίμησε παράλληλα, ότι με τις προσπάθειες που δρομολογούνται «θα αλλάξει στο άμεσο μέλλον η κατάσταση που επικρατεί σήμερα».

Σε δηλώσεις του στο πλαίσιο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε σήμερα με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Κεφαλογιάννης αναγνώρισε μεν τη βελτίωση που έχει επιτύχει η διοίκηση του οργανισμού τους τελευταίους μήνες , πρόσθεσε ωστόσο ότι «το παρεχόμενο συγκοινωνιακό έργο δεν βρίσκεται στην κατάσταση που θα θέλαμε».

Αναφερόμενος στις ενέργειες που προωθούνται, ο κ. Κεφαλογιάννης επανέλαβε ότι τον Ιούνιο θα προκηρυχθούν δύο διαγωνισμοί για την προμήθεια λεωφορείων με leasing από τον ΟΑΣΘ και καινούργιων από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Παράλληλα, υπογράμμισε την πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου για την καταβολή επιπλέον χρηματοδότησης στον ΟΑΣΘ «που θα καλύψει ανάγκες κυρίως σε ανταλλακτικά και σε ό,τι άλλες εργασίες χρειάζονται για τα οχήματα» και πρόσθεσε ότι «μέσα στους επόμενους τρεις με τέσσερις μήνες η εικόνα θα αλλάξει και οι χρήστες των αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ θα δουν τη διαφορά και όταν προχωρήσει η συνεργασία με τα ΚΤΕΛ, αλλά και ο διαγωνισμός του ΟΑΣΘ για την προμήθεια λεωφορείων με leasing».

Όταν ρωτήθηκε για τη σύμβαση ΟΣΕΘ- ΚΤΕΛ- ΟΑΣΘ, ο κ. Κεφαλογιάννης απάντησε πως «περιμένουμε την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου τις επόμενες ημέρες, η οποία εφόσον είναι θετική, θα υπογραφεί και έτσι η κατάσταση θα αρχίσει σταδιακά να βελτιώνεται εντός Μαρτίου».

Μέσα με τέλη 2021 οι πρώτες παραδόσεις των νέων λεωφορείων

Διευκρινίζοντας ότι οι δηλώσεις που έχουν γίνει «για 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη» αφορούσαν στις ανάγκες και των δύο οργανισμών στα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια και όσον αφορά τις αντικαταστάσεις σημείωσε: «Σίγουρα για Θεσσαλονίκη και Αθήνα θα γίνει προμήθεια περισσοτέρων των 750-800 λεωφορείων, αριθμός που προκύπτει από μελέτες που γίνονται και οι οποίες θα ολοκληρωθούν άμεσα αφού στόχος του υπουργείου είναι να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός ως τον Ιούνιο».

Όπως είπε για το διαγωνισμό, είναι σε εξέλιξη συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, που θα συμμετάσχει στο συνολικό project . Με τους τεχνικούς συμβούλους της είπε ο υφυπουργός θα «μπορέσουμε να προσδιορίσουμε και τον συνολικό αριθμό που χρειάζονται, αλλά και τον τύπο των λεωφορείων που θα προμηθευτούμε. Στόχος είναι, εφ όσον προχωρήσει ομαλά η διαγωνιστική διαδικασία, από τα μέσα με τέλη του 2021 να έχουμε τις πρώτες παραδόσεις λεωφορείων».

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι ο διαγωνισμός θα αφορά μόνο καινούργια λεωφορεία, διαφόρων τύπων καυσίμου και “κάποια λεωφορεία θα είναι ηλεκτροκίνητα, κάποια υβριδικά και κάποια, πολύ λίγα, θα είναι ντίζελ καινούργιας τεχνολογίας».

Για τον διαγωνισμό από τον ΟΑΣΘ σχετικά με την προμήθεια λεωφορείων με leasing, ο κ. Κεφαλογιάννης σημείωσε επίσης πως «μέχρι τον Ιούνιο θα προκηρυχθεί» και τόνισε ότι «αυτή τη στιγμή προσδιορίζεται ο αριθμός των λεωφορείων που θα μισθώσει ο ΟΑΣΘ. Σίγουρα θα είναι περισσότερα από 100 οχήματα που είχαμε υπολογίσει αρχικά ότι χρειάζονταν».

Περισσότερα λεωφορεία εντός των ημερών σε κυκλοφορία

Τη θέση του ότι «στις επόμενες ημέρες θα βγούνε περισσότερα λεωφορεία στην κυκλοφορία», διατύπωσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Γεώργιος Σπανός, σημειώνοντας ότι τον τελευταίο ενάμισι μήνα η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες χειροτέρευσω λόγω μίας απρόβλεπτης βλάβης, ρωγμής συγκεκριμένα στο σασί 44 λεωφορείων.

Ο OAΣΘ όπως διευκρίνισε είναι σε επαφή με την κατασκευάστρια εταιρεία και την επόμενη εβδομάδα κλιμάκιο τεχνικών θα κάνει επιτόπιο έλεγχο στα οχήματα αυτά και θα προτείνει λύσεις. «Από τα 44 οχήματα δεν έχουν αποσυρθεί όλα, περί τα 10 κυκλοφορούν και με απόλυτη ασφάλεια για το επιβατικό κοινό και το προσωπικό του ΟΑΣΘ», ανέφερε ο κ Σπανός.


Πηγή