Τετάρτη , 27 Νοέμβριος 2024

Οι αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας του κορονοϊού στον χώρο της μόδας

Η μία μετά την άλλη χώρα βγαίνει από το lockdown και σταδιακά προσπαθεί να επιστρέψει στην κανονικότητα. Και μέσα στο γενικότερο σοκ που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού, είναι και οι ανυπολόγιστες ζημιές στην παγκόσμια οικονομία. Και από αυτές δεν θα μπορούσε να γλιτώσει ούτε ο θαυμαστός κόσμος της μόδας.

Μάλιστα, η πανδημία «χτύπησε» σε μία άκρως παραγωγική και οικονομικά ανθηρή περίοδο την παγκόσμια μόδα, αφού την Άνοιξη λαμβάνουν χώρα τα περισσότερα events. Εβδομάδες Μόδας, fashion shows των διάσημων Οίκων, νέες κολεξιόν. Και τώρα, είτε ακυρώνονται είτε αναβάλλονται με άγνωστες, όμως, ημερομηνίες διεξαγωγής.

Και όλα αυτά μεταφράζονται σε χαμένα εκατομμύρια δολάρια. Και αν προσθέσουμε σε αυτό και το γεγονός πως είχαν  κλείσει τα εμπορικά καταστήματα, τότε το μέγεθος της ζημιάς γίνεται όλο και μεγαλύτερο.

Ακυρώνονται οι Εβδομάδες Μόδας

Αν για τον κινηματογράφο τα Όσκαρ, οι Χρυσές Σφαίρες ή οι Κάννες είναι τα γεγονότα της χρονιάς, για τη μόδα, είναι οι Εβδομάδες που διεξάγονται μέσα στη χρονιά και συγκεντρώνουν πάνω τους τα φώτα της δημοσιότητας, αλλά και πλήθος σχεδιαστών και celebrities ανά τον κόσμο. Οπότε καταλαβαίνει κανείς τι σημαίνει η αναβολή τους, όπως αυτής του Λος Άντζελες, που μεταφράζεται και σε απώλεια αρκετών εκατομμυρίων δολαρίων.

Άλλωστε, μην ξεχνάμε πως η άφιξη του κορονοϊού στην Ιταλία προς τα τέλη Φεβρουαρίου συνέπεσε με την Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνο, η οποία έτρεξε από τις 18 έως τις 24. Μάλιστα, πολλοί ακύρωσαν τα προγραμματισμένα ταξίδια τους, ενώ κάποιοι σχεδιαστές ακύρωσαν τα shows και άλλοι τα παρουσίασαν κεκλεισμένων των θυρών, όπως ο Τζόρτζιο Αρμάνι.

Ακυρώθηκαν και τα «Όσκαρ της Μόδας»

Στη μακρά λίστα των πολιτιστικών εκδηλώσεων που ακυρώθηκαν ή αναβλήθηκαν ελέω κορονοϊού είναι και το Met Gala 2020. Τα «Όσκαρ της Μόδας», όπως τα αποκαλούν λόγω της αίγλης και των λαμπερών αστέρων που συγκεντρώνει.

Το κορυφαίο event μόδας πραγματοποιείται κάθε χρόνο την πρώτη Δευτέρα του Μαΐου, στο Metropolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης, γιορτάζοντας την εαρινή έκθεση του Costume Institute του μουσείου ενώ τα έσοδα πηγαίνουν στην ενίσχυση του μουσείου.

Η πανδημία «χτύπησε» και την… ταξιδιάρικη πλευρά της παγκόσμια μόδας. Και αναφερόμαστε στην «cruise» ή «resort» σεζόν, που διεξάγεται κάθε άνοιξη και είναι αρκετά σημαντική για τους οίκους μόδας, αφού έχουν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις κολεξιόν τους σε διαφορετικά μέρη σε όλον τον κόσμο. Και οι έμποροι να ανανεώσουν το στοκ τους ανάμεσα στις δύο βασικές σεζόν, την καλοκαιρινή και τη χειμερινή. Τα σόου τους, μεταξύ άλλων, ακύρωσαν: η Gucci το σόου της στο Σαν Φρανσίσκο, η Burberry στη Σανγκάη και η Prada στο Τόκιο.

Η οικονομική καταστροφή για μεγάλα brands

Μέχρι στιγμής, η οικονομική ζημιά μεταφράζεται σε πολλά εκατομμύρια δολάρια. Άλλωστε, εκτός από τα παραπάνω shows, είναι και οι καμπάνιες και οι φωτογραφήσεις που ήταν να τρέξουν αυτή την περίοδο και ήδη έχουν σπαταληθεί αρκετά χρήματα.

Σε συνέντευξή του στη WWD, ο πρόεδρος της Confindustria Moda, Claudio Marenzi εξήγησε πως οι αρνητικές επιπτώσεις θα είναι ορατές και το 2021.  «Η επιβράδυνση αυτής της στιγμής θα επηρεάσει και το πρώτο εξάμηνο του 2021. Η σεζόν άνοιξη 2020 θα είναι η πιο δραματικά πληγείσα από την κρίση, όμως θα δούμε αρνητικές επιπτώσεις και την επόμενη σεζόν αλλά μέχρι και την άνοιξη του 2021. Αυτή η κρίση θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στη βιομηχανία μας μέχρι τον Ιούνιο του 2021» προέβλεψε μεταξύ άλλων.

Πρόβλημα με τα αποθέματα για γνωστά brands

Πολλά πολυκαταστήματα ανά τον κόσμο είναι ακόμα με «λουκέτο», που σημαίνει ότι οι απώλειες για τον κόσμο της μόδας, συνεχίζονται. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Στην Κίνα, απ΄ όπου ξεκίνησε η πανδημία, κατασκευάζεται σχεδόν το ένα τρίτο όλων των ειδών ένδυσης παγκοσμίως και πολλά γνωστά brands φτιάχνουν τα προϊόντα τους στα εργοστάσια της χώρας.

Το προσωρινό κλείσιμο τους, όμως, έφερε πίσω την παραγωγή, που σημαίνει ότι θα υπάρξουν σημαντικές ελλείψεις στα αποθέματά τους, τους επόμενους μήνες.


Πηγή