Νέα ενδιαφέροντα, νέο σχολικό περιβάλλον για κάποιους, νέα πρόσωπα, νέες διαδικασίες, καινούριες συνήθειες εάν το παιδί μας μπαίνει στην εφηβεία ή αλλάζει σχολική βαθμίδα.
Ναι, είναι πολλά. Κατανοώ το άγχος και το στρες σας. Ωστόσο, όπως κάθε τι πολύπλοκο μπορεί να σπάσει σε μικρά απλά στοιχεία, έτσι και αυτό. Η οργάνωση ενός προβλήματος είναι ένα μεγάλο μέρος της λύσης.
- Αγοράστε σχολικά είδη πολύ πριν το…μεγάλο κύμα: μην περιμένετε μέχρι τελευταία στιγμή για να αγοράσετε όλα τα σχολικά είδη. Πράγματα που ξέρετε ότι θα χρειαστεί σίγουρα το μικρό σας, μπορείτε να τα προμηθευτείτε νωρίτερα για να είστε πιο ξέγνοιαστοι τις στιγμές που οι άλλοι γονείς θα περιμένουν στις ουρές των βιβλιοπωλείων.
- Ξεκαθαρίστε τα ράφια και τη βιβλιοθήκη του γραφείου του παιδιού σας: μαζί με τη βοήθειά του ή αν είναι μεγάλο, εκείνο μόνο του να ξεκαθαρίσει τα ράφια του και να πετάξει παλιές σημειώσεις και να δωρίσει παλιά βοηθήματα σε παιδιά μικρότερης τάξης.
- Κάντε μια έρευνα αγοράς για τις δραστηριότητές που θα ακολουθήσει το παιδί φέτος και μην ξεχνάτε να μην υπερφορτώνετε τα παιδιά σας: αφήστε λίγο χρόνο για παιχνίδι και ποιοτική μελέτη στο σπίτι. Δεν είναι υγιές να τρέχουν από τη μια δραστηριότητα στην άλλη και κάτι τέτοιο δεν τους επιτρέπει να αφοσιωθούν σε κάτι που αγαπούν. Η έρευνα αγοράς ας γίνει αρκετό καιρό πριν για να μην επιλέξετε κάτι λόγω πίεσης χρόνου και αργότερα το μετανιώσετε.
- Μιλήστε με το παιδί σας: ρωτήστε το για το τί θέλει, τί δεν του άρεσε την προηγούμενη χρονιά, τί του άρεσε και τί το αγχώνει. Σχεδιάστε μαζί ένα πλάνο όσο το δυνατόν κοινά αποδεκτό και από τις δύο μεριές. Δώστε επιλογές για την επιλογή φροντιστηρίου ή χώρου μελέτης και ενισχύστε την αυτοπεποίθηση των μικρών σας για να ξεκινήσουν δυναμικά αυτή τη τόσο…παράξενη χρονιά!
- Επιλέξτε μάσκες ανεμπόδιστης επικοινωνίας: η μάσκα περιορίζει την επικοινωνία από την άποψη ότι δεν μας επιτρέπει να κοιτάμε το στόμα του ομιλούντα και χάνονται έτσι κάποιες εκφράσεις. Ωστόσο υπάρχουν οι μάσκες ανεμπόδιστης επικοινωνίας που είναι μεν υφασμάτινη μάσκα αλλά στο σημείο του στόματος είναι διάφανη με αποτέλεσμα το στόμα να φαίνεται κανονικά. Κοστίζει κάποια ευρώ παραπάνω αλλά θα διευκολύνει την επικοινωνία των παιδιών και θα κάνει το θέαμα περισσότερο υποφερτό στις αίθουσες.
- Αποφύγετε να δώσετε αρνητική χροιά στο θέμα των μασκών και της πανδημίας εν γένει: τα μικρά παιδιά γίνονται δέκτες όλων αυτών των στρεσογόνων μηνυμάτων και δεν μπορούν να διαχειριστούν όλη αυτή τη τρομοκρατία που δέχονται ασυνείδητα μέσω των συζητήσεων που μας ακούν να κάνουμε με τους γύρω μας ή των δελτίων ειδήσεων που παίζουν σε μόνιμη βάση στα περισσότερα σπίτια. Χρειάζεται μια προστασία από μεριά μας, ένα φίλτρο, μια άλλη ερμηνεία. Όχι κάτι πλαστό αλλά κάτι περισσότερο συλλογικό και δυναμικό: προσπαθούμε όλοι μαζί να προστατευτούμε, κάνουμε υπομονή μέχρι να βρεθεί μια λύση από την επιστημονική κοινότητα, και άλλες τέτοιες φράσεις αλλάζουν τον ψυχικό αντίκτυπο που έχει η χρήση αυτών των μέτρων. Και είναι αλήθεια, δεν είναι κάτι από τα παραπάνω πλαστό. Προτιμήστε τέτοιες φράσεις, από το να λέτε αρνητικά χρωματισμένες φράσεις όπως: Μας πέθαναν με τα μέτρα αυτά, μη πας σχολείο, τι μάθημα θα γίνεται έτσι, θέλουν να μας τρελάνουν, ως πότε θα ζούμε έτσι περιορισμένοι κτλ.
Παπακυργιάκη Χρύσα
Ψυχολόγος-Ειδική Παιδαγωγός
Email: chrysapapakirgiaki@yahoo.gr
Blog: psuxislogos.blogspot.com
Πηγή