Για «νέο μαθησιακό μοντέλο» κάνει λόγο η Νίκη Κεραμέως, αναφερόμενη στα προγράμματα σπουδών που βρίσκονται προς αναμόρφωση. Η υπουργός Παιδείας έκανε λόγο για «μεγάλη μεταρρυθμιστική τομή», η οποία «στοχεύει σε αλλαγή φιλοσοφίας στην εκπαίδευση, με έμφαση στη μετάδοση γνώσης αλλά και στην καλλιέργεια πολύτιμων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, επιστήμης και τεχνολογίας στα παιδιά μας».
Η υπουργός, η υφυπουργός, Σοφία Ζαχαράκη, και η γενική γραμματέας του υπουργείου, Σίσσυ Γκίκα, συμμετείχαν σήμερα σε τηλεδιάσκεψη εργασίας του ΙΕΠ και των εποπτών των νέων προγραμμάτων σπουδών. «Η αλλαγή των προγραμμάτων σπουδών σηματοδοτεί τη μετατόπιση του παραδείγματος σε ένα νέο μαθησιακό μοντέλο, στο οποίο αξιοποιούνται πολλαπλές πηγές, σύγχρονες γνώσεις, ψηφιακά εργαλεία, διαμορφώνοντας το σχολείο του μέλλοντος», ανέφερε η κ. Κεραμέως.
Όπως ανέφερε το υπουργείο, η αναμόρφωση αφορά 453 αναλυτικά προγράμματα στη γενική και την επαγγελματική εκπαίδευση και είναι προϋπολογισμού ύψους 17,8 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι η επιμόρφωση επί αυτών θα ανέλθει στα 4,4 εκατ. ευρώ. Η υλοποίηση των παραπάνω γίνεται με την υποστήριξη ευρωπαϊκών κονδυλίων.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου Παιδείας, έως την άνοιξη του 2021, αναμένονται τα νέα προγράμματα, οι επιμορφωτικοί οδηγοί και η στρατηγική υλοποίησης της επιμόρφωσης.
Όπως ανέφερε το υπουργείο και σύμφωνα με όσα αναμεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στόχος των νέων προγραμμάτων σπουδών είναι «η καλλιέργεια δεξιοτήτων ήπιων, επιστήμης και τεχνολογίας, ζωής, η ανάπτυξη της ικανότητας των μαθητών να μαθαίνουν πώς να μαθαίνουν, να λαμβάνουν αποφάσεις με βάση τα επιστημονικά δεδομένα, να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες, και να λειτουργούν με αυτοπεποίθηση και ενσυναίσθηση»
Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί μέσω της μετάβασης σε ένα «συμπεριληπτικό εκπαιδευτικό μοντέλο, με έμφαση στα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, και όχι μόνο στο γνωστικό αντικείμενο καθαυτό», καθώς επίσης και μέσω «της μετατόπισης από ένα βιβλιο-κεντρικό εκπαιδευτικό σύστημα που βασίζεται στην αποστήθιση, σε ένα μοντέλο πολλαπλών πηγών, αυτονομίας επιλογής ψηφιακού περιεχομένου και διαμορφωτικής αξιολόγησης, που προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε μαθητή».
Τα νέα προγράμματα σπουδών αποτελούν αφετηρία και θεμέλιο λίθο του ευρύτερου μεταρρυθμιστικού έργου του υπουργείου για την αναβάθμιση του σχολείου. Όπως αναφέρει, τα νέα εγχειρίδια, η βιβλιοθήκη ψηφιακού υλικού και οι εναλλακτικοί τρόποι αξιολόγησης των μαθητών, αποτελούν κομβικά χαρακτηριστικά που αναδεικνύουν την σημασία της θεμελιώδους αυτής μεταρρύθμισης.
Με κατ’ οίκον παράδοση η διανομή διδακτικών συγγραμμάτων του χειμερινού εξαμήνου
Έως τις 11 Ιανουαρίου 2021 αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί η διανομή των διδακτικών συγγραμμάτων, οποία θα γίνει με κατ’ οίκον διανομή. Όπως καθορίζει σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση, που υπογράφουν ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Βασίλης Διγαλάκης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, λόγω των έκτακτων μέτρων για την αντιμετώπιση του κορονoϊού, η διανομή των διδακτικών συγγραμμάτων για το χειμερινό εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτους 2020-21 θα πραγματοποιηθεί με κατ’ οίκον παράδοση αυτών προς τους δικαιούχους φοιτητές των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και των Ανωτάτων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών (ΑΕΑ), με ευθύνη των εκδοτικών οίκων μέσω εταιρειών ταχυμεταφορών (courier).
Επίσης, από αύριο, Πέμπτη 5 Νοεμβρίου, έως την Κυριακή 22 Νοεμβρίου, θα ξεκινήσει η διαδικασία υποβολής των δηλώσεων για την επιλογή διδακτικών συγγραμμάτων από τους δικαιούχους φοιτητές. Η καταληκτική αυτή ημερομηνία υποβολής δηλώσεων είναι υποχρεωτική.
Όπως έγινε γνωστό, προκειμένου να καταστεί δυνατή η κατ’ οίκον παράδοση των διδακτικών συγγραμμάτων κάθε φοιτητής οφείλει να δηλώσει μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΥΔΟΞΟΣ» τον τόπο παράδοσης στον οποίο επιθυμεί να του παραδοθούν τα διδακτικά συγγράμματα που έχει επιλέξει. Ως τόπος κατ’ οίκον παράδοσης δύναται να ορισθεί οποιαδήποτε περιοχή εντός της ελληνικής επικράτεια και την Κύπρο.
Αναλυτικότερα, οι δικαιούχοι φοιτητές, συμπεριλαμβανομένων των Κυπρίων φοιτητών, καλούνται να δηλώσουν τον «τόπο παράδοσης», συμπληρώνοντας τα πεδία της «Υποχρεωτικής Δήλωσης Διεύθυνσης», και συγκεκριμένα: Οδό, Αριθμό, Ταχυδρομικό Κώδικα, Περιοχή, Καλλικρατικό Δήμο, Περιφερειακή Ενότητα, Χώρα και Σχόλια Παράδοσης, ενώ παράλληλα καλούνται να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους (κινητό τηλέφωνο και e-mail).
Η διαδικασία της διανομής των συγγραμμάτων του χειμερινού εξαμήνου θα ολοκληρωθεί ανεξάρτητα εάν η εκπαιδευτική διαδικασία στα ΑΕΙ πραγματοποιείται εξ αποστάσεως ή με φυσική παρουσία.
Πηγή