Η πλατφόρμα του Tik Tok δεσμεύτηκε να ευθυγραμμιστεί με τους κανόνες της ΕΕ, ανακοίνωσε σήμερα η Κομισιόν.
Μετά από διαλόγους με την Επιτροπή και το δίκτυο των εθνικών αρχών για την προστασία των καταναλωτών (CPC), η TikTok δεσμεύτηκε να ευθυγραμμίσει τις πρακτικές της με τους κανόνες της ΕΕ για τη διαφήμιση και την προστασία των καταναλωτών, δηλαδή την οδηγία για τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, την οδηγία για τα δικαιώματα των καταναλωτών και την οδηγία για τις αθέμιτες συμβάσεις.
To TikTok δεσμεύτηκε να αλλάξει τις πρακτικές του
Οι διαπραγματεύσεις ξεκίνησαν ύστερα από καταγγελία της Ευρωπαϊκής Οργάνωσης Καταναλωτών (BEUC). Τον Φεβρουάριο του 2021, η BEUC σήμανε συναγερμό σχετικά με ορισμένες προβληματικές πρακτικές του TikTok που φέρεται να παραβιάζει τους κανόνες της ΕΕ για τους καταναλωτές. Για παράδειγμα, η BEUC είχε διαπιστώσει ότι η συγκεκριμένη πλατφόρμα δεν προστατεύει τα παιδιά από κρυφές διαφημίσεις και ακατάλληλο περιεχόμενο. Μετά την καταγγελία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μαζί με την CPC, και υπό την ηγεσία των ιρλανδικών και σουηδικών αρχών καταναλωτών, ξεκίνησε διάλογο με την TikTok. Η TikTok δεσμεύτηκε να αλλάξει τις πρακτικές της.
«Όλες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να τηρούν τους κανόνες»
Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, Ντιντιέ Ρέιντερς, δήλωσε: «Όλες οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης πρέπει να τηρούν τους κανόνες και να διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές μπορούν να προσδιορίσουν εύκολα το εμπορικό περιεχόμενο, ακόμη και όταν προωθείται από παράγοντες επιρροής. Χαιρετίζουμε τη δέσμευση της TikTok για περισσότερη διαφάνεια στον τρόπο λειτουργίας της επιχειρηματικής της δραστηριότητας. Χάρη στον διάλογό μας, οι καταναλωτές θα μπορούν να εντοπίζουν όλα τα είδη διαφημίσεων στις οποίες εκτίθενται όταν χρησιμοποιούν αυτήν την πλατφόρμα. Παρά τη σημερινή δέσμευση, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την κατάσταση στο μέλλον, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στις επιπτώσεις στους νέους χρήστες».
Επισκόπηση των κύριων δεσμεύσεων:
- Οι χρήστες μπορούν πλέον να αναφέρουν διαφημίσεις και προσφορές που θα μπορούσαν ενδεχομένως να ωθήσουν ή να εξαπατήσουν τα παιδιά να αγοράσουν αγαθά ή υπηρεσίες.
- Το επώνυμο περιεχόμενο συμμορφώνεται πλέον με μια πολιτική που προστατεύει τους χρήστες, η οποία απαγορεύει την προώθηση ακατάλληλων προϊόντων και υπηρεσιών, όπως το αλκοόλ, τα προγράμματα «γρήγορα πλουτισμού» και τα τσιγάρα.
- Οι χρήστες καλούνται να ενεργοποιήσουν μια εναλλαγή όταν δημοσιεύουν περιεχόμενο με λεζάντες με συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επωνυμία, όπως #ad ή #sponsored.
- Εάν ένας χρήστης έχει περισσότερους από 10.000 ακόλουθους, τα βίντεό του ελέγχονται από το TikTok σύμφωνα με την Πολιτική επώνυμου περιεχομένου και τις Οδηγίες κοινότητας για να διασφαλιστεί ότι το περιεχόμενο είναι κατάλληλο.
- διευκρινίζεται ότι ο τρόπος αγοράς και χρήσης νομισμάτων και τα αναδυόμενα παράθυρα θα παρέχουν την εκτιμώμενη τιμή σε τοπικά νομίσματα.
- Οι καταναλωτές επιτρέπεται να κάνουν υπαναχώρηση εντός 14 ημερών από την αγορά και το ιστορικό αγορών τους είναι επίσης διαθέσιμο.
- Διευκρινίζουν επίσης πώς να λαμβάνει κανείς ανταμοιβές από το TikTok και πώς να στέλνει δώρα, για τα οποία οι χρήστες θα μπορούν να υπολογίζουν εύκολα την τιμή τους.
- Η επί πληρωμή διαφήμιση σε βίντεο θα ταυτίζεται με μια νέα ετικέτα, η οποία θα ελεγχθεί για την αποτελεσματικότητά της από τρίτο μέρος.
- Οι χρήστες μπορούν να αναφέρουν μη αποκαλυπτόμενο επώνυμο περιεχόμενο και θα εφαρμοστούν νέοι κανόνες για τα hashtags και τις ετικέτες.
Δίκτυο και Κανονισμός Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών
Το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (CPC) θα παρακολουθεί ενεργά την υλοποίηση αυτών των δεσμεύσεων, το 2022 και μετά. Οι Αρχές Προστασίας Δεδομένων θα παραμείνουν αρμόδιες για την αξιολόγηση της συμμόρφωσης των νέων πολιτικών και πρακτικών της εταιρείας με τους κανόνες προστασίας δεδομένων της ΕΕ.
Οι εθνικές αρχές είναι υπεύθυνες για την επιβολή της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Χάρη στον ενημερωμένο Κανονισμό Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών, έχουν πλέον ισχυρότερες εξουσίες για τον εντοπισμό παρατυπιών και την ταχεία δράση κατά των απατεώνων. Η συνεργασία ισχύει για τους κανόνες των καταναλωτών που καλύπτουν διάφορους τομείς όπως οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, το ηλεκτρονικό εμπόριο, ο γεωγραφικός αποκλεισμός, τα πακέτα διακοπών, οι διαδικτυακές πωλήσεις και τα δικαιώματα των επιβατών.
Πηγή