Και ποιος δεν το έχει κάνει. Με το που βρισκόμαστε απέναντι σε ένα μωρό είναι σαν να χάνουμε την ικανότητα να σχηματίσουμε κανονικές προτάσεις.
Φράσεις όπως «άχου μωρέ» και «γούτσου γούτσου» συνήθως δεν περιλαμβάνονται στο λεξιλόγιο ενός ενήλικα εκτός εάν απευθύνεται σε βρέφος ή σε… σκύλο. Πολλοί άνθρωποι μιλούν στους σκύλους με τον ίδιο τρόπο που μιλούν σε μικρά παιδιά.
Ερευνητές ανακάλυψαν τώρα τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό. Σύμφωνα με την Deutsche Welle, οι ειδικοί εκτιμούν ότι οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τη «μωρουδιακή» γλώσσα όχι τόσο ως αντίδραση στη θέα ενός γλυκού μωρού ή σκύλου, αλλά ως τρόπο επικοινωνίας με κάποιον που δεν μπορεί να μιλήσει ή καταλαβαίνει μόνο μετά δυσκολίας.
Στο πλαίσιο της έρευνας η ομάδα του επιστήμονα Τόμπι Μπεν-Άντερετ από το City University της Νέας Υόρκης έδειξε σε 30 γυναίκες εικόνες κουταβιών, ενήλικων και υπερήλικων σκύλων. Οι γυναίκες έπρεπε να ανταποκριθούν σ’ αυτές τις φωτογραφίες με κάποιον χαρακτηριστικό χαιρετισμό όπως «Γεια σου γλυκούλι», «Έλα εδώ αγάπη μου», «Είσαι πολύ καλός» κλπ. Οι ερευνητές ηχογράφησαν τις αντιδράσεις των γυναικών για να τις αναλύσουν αργότερα. Στο δεύτερο κομμάτι της έρευνας οι επιστήμονες έβαλαν σε σκύλους διαφόρων ηλικιών να ακούσουν τα ηχογραφημένα.
Η έρευνα έδειξε ότι τα άτομα που συμμετείχαν στη μελέτη μιλούσαν στους σκύλους όλων των ηλικιών όπως σε μικρά παιδιά. Ωστόσο όταν απευθύνονταν σε κουτάβια, η φωνή γινόταν λίγο ακόμη πιο ψηλή. Και στο δεύτερο μέρος της έρευνας όμως φάνηκε ότι κυρίως τα κουτάβια αντιδρούσαν περισσότερο στην «μωρουδίστικη» γλώσσα. Αντιδρούσαν πιο γρήγορα στο άκουσμα των ηχογραφημένων, πλησίαζαν πιο γρήγορα στα ηχεία και αφιέρωναν περισσότερο χρόνο απ’ ότι τα μεγαλύτερα σε ηλικία σκυλιά.
Παρόλο που θεωρούμε συχνά, ότι “ένα μωρό δεν καταλαβαίνει”, οι επιστήμονες εξηγούν ότι οι αισθήσεις ενός βρέφους λειτουργούν όπως ενός μεγάλου ανθρώπου και μάλιστα πριν ακόμα γεννηθεί, όταν δηλαδή “κατοικεί” ακόμα στην κοιλιά της μητέρας του. Ο καλύτερος τρόπος πάντως τρόπος για να εκπαιδεύσουμε σωστά ένα παιδί, καταλήγουν οι ερευνητές, είναι να απευθυνόμαστε σε ένα μωρό ακριβώς όπως σε έναν ενήλικα, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον σχηματισμό των προτάσεων και το λεξιλόγιο.
Πηγή