Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει ότι τα παιδιά ηλικίας 8 έως 11 ετών που αφιερώνουν πολύ χρόνο βλέποντας τηλεόραση ή τάμπλετ, έχουν χαμηλές επιδόσεις στο σχολείο δύο χρόνια αργότερα ενώ δυσκολεύονται και με την αριθμητική.
Η Lisa Mundy επικεφαλής του Murdoch Children’s Research Institute (MCRI) της Μελβούρνης μαζί τους συνεργάτες της μελέτησαν 1.239 παιδιά ηλικίας 8 έως 9 ετών.
Χρησιμοποίησαν πιστοποιημένα τεστ για να μετρήσουν την ακαδημαϊκή απόδοση των παιδιών κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς καθώς και δύο χρόνια μετά. Ζήτησαν επίσης από τους γονείς των παιδιών να καταγράψουν τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων από τα παιδιά τους.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η παρακολούθηση δύο ή περισσότερων ωρών τηλεόρασης την ημέρα σε ηλικία 8 ή 9 ετών συσχετίστηκε με χαμηλότερη απόδοση ανάγνωσης σε σύγκριση με τους συνομηλίκους τους δύο χρόνια αργότερα. Η διαφορά ισοδυναμούσε με απώλεια τεσσάρων μηνών μάθησης. Η χρήση υπολογιστή για περισσότερο από μία ώρα την ημέρα συνδέθηκε επίσης και με προβλήματα των μαθητών με την αριθμητική χωρίς ωστόσο να υπάρχουν πιο συγκεκριμένα στοιχεία για αυτά τα ευρήματα.
Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η έρευνα δεν έδειξε καμία αρνητική επίδραση στην ακαδημαϊκή απόδοση των μαθητών από τη χρήση των βιντεοπαιχνιδιών!
Πολλές έρευνες στο παρελθόν έχουν συσχετίσει τον υπερβολικό χρόνο των παιδιών μπροστά σε οθόνες τηλεόρασης, υπολογιστών, τάμπλετ, κινητών, με την παχυσαρκία, την κακή ποιότητα ύπνου και άλλους κινδύνους σωματικής υγείας.
Όπως αναφέρουν οι ερευνητές της συγκεκριμένης μελέτης που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ανοιχτής πρόσβασης PLOS ONE στις 2 Σεπτεμβρίου 2020, «η συζήτηση για τις επιπτώσεις των σύγχρονων μέσων μαζικής ενημέρωσης στη μάθηση των παιδιών δεν ήταν ποτέ πιο σημαντική δεδομένης της επίδρασης της σημερινής πανδημίας στον τρόπο που τα παιδιά αξιοποιούν τον χρόνο τους. Αυτή είναι η πρώτη μεγάλη μελέτη τσε παιδιά Δημοτικού που δείχνει ότι όσοι κάνουν τη μεγαλύτερη χρήση τηλεόρασης και υπολογιστών έχουν σημαντική μείωση στις ικανότητες ανάγνωσης και αριθμητικής μετά από δύο χρόνια, σε σύγκριση με τα παιδιά που αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στις οθόνες».
Πηγή: sciencedaily.com
Πηγή