Τα σχολεία ανοίγουν στις 14 Σεπτεμβρίου και οι μαθητές όλων των βαθμίδων θα φορούν υποχρεωτικά μάσκα
Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως ανακοίνωσε χθες τα μέτρα που θα ισχύσουν προκειμένου η νέα σχολική χρονιά εν μέσω κορονοϊού να εξελιχθεί όσο πιο ομαλά γίνεται. Μεταξύ αυτών των μέτρων είναι και η χρήση μάσκας από μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Mιλώντας σήμερα στον ΣΚΑΪ η υπουργός επανέλαβε ότι «η μάσκα είναι ό,τι πιο πολύτιμο σε καιρό πανδημίας. Η μάσκα είναι υποχρεωτική στα σχολεία. Δε θα μπαίνει κανείς στην τάξη χωρίς μάσκα. Ούτε μαθητής, ούτε καθηγητής ούτε γονιός, οποιοσδήποτε. Xρήση μάσκας απ’ όλους και στα λεωφορεία, οδηγούς, συνοδούς, μαθητές» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πώς όμως θα πειστεί ένα παιδί και δη μικρότερης ηλικίας να φορά μάσκα τόσες ώρες και κυρίως να τη φορά σωστά;
Η υπουργός είπε ότι θα δοθούν σαφείς οδηγίες στα παιδιά από την πρώτη κιόλας μέρα στο σχολείο ενώ θα υπάρξει και έντυπο υλικό. Ομως και εσείς από την πλευρά σας, μπορείτε να προετοιμάσετε το παιδί στο σπίτι ακολουθώντας τα ακόλουθα tips:
- Αποκτήστε μάσκες σε διασκεδαστικά σχέδια και χρώματα. Παρότι το υπουργείο θα διαθέσει τρεις μάσκες δωρεάν στους μαθητές, προμηθευτείτε ή φτιάξτε τις δικές σας ώστε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον του παιδιού.
- Χρησιμοποιήστε τον καθρέφτη για να δείξετε στο παιδί σας πώς μοιάζει με τη μάσκα.
- Ζητήστε του να φορά μάσκα κατά τη διάρκεια της ημέρας ενώ παίζει δείχνοντας του με ποιο τρόπο τη βάζει.
- Εξηγήστε του γιατί πρέπει να φοράει μάσκα με όσο πιο απλό τρόπο μπορείτε.
- Δώστε το καλό παράδειγμα και φορέστε τη μάσκα μπροστά του αλλά και σε κλειστούς ή ανοιχτούς χώρους που επισκέπτεστε.
«Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να χρησιμοποιείτε μάσκα όπου είναι αναγκαία. Εάν φοράτε μάσκα όταν είστε έξω, αυτό κάνει τα παιδιά να νιώθουν άνετα και να φορούν και τα ίδια », λέει ο Δρ Josh Rankin.
Η σύμβουλος γονεϊκής υποστήριξης και ενδυνάμωσης, Δήμητρα Γούναρη, με μια ανάρτησή της στο facebook δίνει τις δικές της συμβουλές για το πώς οι γονείς θα βοηθήσουν τα παιδιά τους να φορούν μάσκα κατά τη διάρκεια του μαθήματος.
Τι τους συμβουλεύει:
- Επικοινωνούμε ότι πρόκειται για ένα μέτρο με στόχο την υγεία τη δική μας και των πιο ευάλωτων ομάδων
- Δηλώνουμε (αν θέλουμε) την απόψη μας, χωρίς φανατισμό – άγχος – ιδεοληψία. Εξηγούμε παράλληλα τη διαφορά μιας προσωπικής άποψης με έναν γενικό κανόνα. Αν διεκδικούμε η άποψη μας να γίνει ο κανόνας, το επικοινωνούμε και αυτό.
- Επικοινωνούμε ότι είναι κάτι παροδικό και αναμένουμε τις ιατρικές εξελίξεις ώστε να μην ξαναχρειαστεί να πάνε στο σχολείο με μάσκα.
- Δείχνουμε την ορθή χρήση όσες φορες χρειαστεί.
- Φοράμε μάσκα κι εμείς οι ίδιοι εκεί που χρειάζεται.
- Δοκιμάζουμε να φορέσει μάσκα το παιδί σε μία επίσκεψη στο σουπερμάρκετ ή βόλτα ώστε να συζητήσουμε τι δυσκολίες βλεπει ή τι είναι αυτό που τον ενοχλεί.
- Επικοινωνούμε με το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων τις δυσκολίες που έχουμε εντοπίσει στα παιδιά μας αναφορικά με τη χρήση της μάσκας, ώστε να μας βοηθήσουν κι εκείνοι.
- Είναι μια καλή ευκαιρία να ακονίσουμε άλλους τρόπους επικοινωνίας (βλέμμα, σώμα κτλ.)
- Καθυσηχάζουμε ότι οι δάσκαλοι θα είναι κοντά τους να τους βοηθήσουν
- Ακούμε τον προβληματισμό του παιδιού μας. Προσπαθούμε να συζητήσουμε ότι το απασχολεί με ειλικρίνεια. Δεν έχουμε όλες τις απαντήσεις και είναι πολύ οκ.
Πηγή