Όλα τα παιδιά έχουν ανάγκη από ένα δυνατό, σταθερό και συναισθηματικό δεσμό νωρίς στη ζωή τους.
Αν ο δεσμός αυτός λείπει επειδή οι γονείς δεν είναι συνεπείς στο καθήκον τους να καταλαβαίνουν και να καθησυχάζουν το παιδί τους ή επειδή η μητέρα έχει αντικατασταθεί από διάφορα πρόσωπα που είναι ανεπαρκή υποκατάστατα, η πρώιμη ανάγκη του μωρού για μια ασφαλή σχέση διακυβεύεται.
Μέρος του ρόλου σας είναι διδάξετε στο παιδί σας να σέβεται τα δικαιώματα και την ιδιοκτησία των άλλων , κάτι το οποίο επιτυγχάνεται μέσω της πειθαρχίας. Για να έχει αποτέλεσμα η πειθαρχία, πρέπει να μην είστε μεν υποχωρητικοί, αλλά να δείχνετε κατανόηση, ευαισθησία και σεβασμό στο παιδί σας. Συχνά, τα παραπτώματα ενός παιδιού κατευθύνονται στην πραγματικότητα κατά ενός αμελούς γονιού με τον οποίο δεν μπορεί να επικοινωνήσει. Ο γονιός που δεν συζητά με το παιδί του έχει ελάχιστες πιθανότητες να το επηρεάζει, ενώ η μητέρα ή ο πατέρας που παρακολουθεί με ενδιαφέρον και σεβασμό κάθε βήμα της ανάπτυξής του παιδιού και αποδέχεται τις ιδιαιτερότητες του χαρακτήρα του και τις αποτυχίες του θα είναι σχεδόν πάντα σε θέση να συζητά με το παιδί του.
Αφήνοντας να συμβούν οι φυσικές συνέπειες και οργανώνοντας τις λογικές συνέπειες, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να λαμβάνουν υπεύθυνες αποφάσεις και δεν τα υποχρεώνουμε να υπακούν στις δικές μας νουθετήσεις. Αυτή η μέθοδος επιτρέπει στο παιδί να διαλέξει και μετά να έχει το ίδιο την ευθύνη και τις συνέπειες για την απόφασή του, είτε αυτή του βγει σε καλό είτε όχι. Τα περισσότερα παιδιά, όταν αφεθούν να πάρουν ατυχείς αποφάσεις, μαθαίνουν από τις συνέπειες αυτών των αποφάσεων.
Μέσα από τις συνέπειες το παιδί μαθαίνει να γίνεται υπεύθυνο. Η μέθοδος αυτή προϋποθέτει λιγότερα λόγια και περισσότερες πράξεις και όχι εκδικητικότητα. Να θυμάστε ότι οι συνέπειες θα πρέπει να σχετίζονται λογικά με τις πράξεις του παιδιού τη δεδομένη στιγμή και όχι για κάτι που έγινε πριν μέρες.
Φωτό: http://sbchildsphotography.com/
Πηγή