Δευτέρα , 16 Δεκέμβριος 2024

Η νέα γενιά influencers στην Ταϊλάνδη είναι άνω των 60 ετών και υπάρχει λόγος

Ποιος είπε ότι για να είσαι influencer πρέπει να είσαι νέος;

Η ηλικία δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο και αυτό αποδεικνύει η νέα γενιά influencer της Ταϊλάνδης, η οποία αποτελείται από άτομα άνω των 60 ετών. Ο Guardian, μας συστήνει μερικούς από αυτούς.

Γνωρίστε τους ηλικιωμένους influencers της Ταϊλάνδης

Ο Somsak Jiteurtragool στέκεται σε ένα ηλιόλουστο χωράφι, με τα δενδρύλλια να είναι παρατεταγμένα σε σειρές πίσω του. «Γεια σας θεατές, σήμερα σας φέρνω στο οικόπεδο του δασικού κήπου του Principal Uncle και της Auntie», λέει. Αρχίζει η ξενάγηση και η κάμερα γυρίζει πάνω-κάτω δείχνοντας διάφορα φυτά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Λέει στην κάμερα ότι τα 600 δενδρύλλια του, τα οποία κόστισαν μόλις 27 μπατ [0,73 δολάρια ΗΠΑ] το καθένα όταν τα φύτεψε πριν από πέντε χρόνια, θα μπορούσαν να αξίζουν έως και 10.000 μπατ [271,19 δολάρια ΗΠΑ] ανά φυτό σε 10 χρόνια.

Ο Somsak, ένας 62χρονος συνταξιούχος διευθυντής σχολείου από την κεντρική Ταϊλάνδη, δεν είναι ο τυπικός influencer των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ωστόσο, το βίντεό του στο Facebook σχετικά με την καλλιέργεια δέντρων ως επένδυση το έχουν δει σχεδόν 8.000 άτομα, και η σελίδα του στο Facebook που είναι αφιερωμένη στην κηπουρική, η οποία δημιουργήθηκε πριν από έξι μήνες, έχει ήδη περισσότερους από 900 ακόλουθους.

Ο Somsak είναι ένας από τους περίπου 50 ανθρώπους που έλαβαν μέρος σε ένα πρόγραμμα ψηφιακής κατάρτισης που σχεδιάστηκε για άτομα άνω των 60 ετών από το Thai Media Fund, έναν κυβερνητικό οργανισμό. Το πρόγραμμα, το οποίο σύντομα θα δεχτεί νέους σπουδαστές, έχει ως στόχο να βοηθήσει τον ταχέως γηράσκοντα πληθυσμό της Ταϊλάνδης να χρησιμοποιεί αποτελεσματικότερα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να παράγει το δικό του περιεχόμενο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι περισσότεροι ηλικιωμένοι Ταϊλανδοί χρησιμοποιούν ήδη τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, λέει ο Somsak, αλλά δεν θεωρούν τους εαυτούς τους δημιουργούς περιεχομένου. «Ως ηλικιωμένες γενιές, θα πρέπει να σηκωθούμε και να το δοκιμάσουμε», λέει. «Κάντε κάτι που σας αρέσει, παρουσιάστε κάτι που σας ενθουσιάζει. Οι γνώσεις μας μπορούν να είναι πολύτιμες για την κοινωνία. Η νεότερη γενιά μπορεί να μάθει από εμάς», προσθέτει.

Ο Somsak Jiteurtragool με ένα από τα δενδρύλλιά του
Ο Somsak Jiteurtragool με ένα από τα δενδρύλλια του / Φωτογραφία: Facebook

Σχεδόν το 78% του πληθυσμού της Ταϊλάνδης είναι συνδεδεμένο στο διαδίκτυο, σύμφωνα με έκθεση της DataReportal και της δημιουργικής εταιρείας We Are Social, ενώ μια εκτίμηση του 2021 έδειξε ότι οι Ταϊλανδοί περνούν σχεδόν τρεις ώρες καθημερινά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αυτό είναι πιθανό να περιλαμβάνει πολλούς από τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες της Ταϊλάνδης, λέει ο Δρ Dhanakorn Srisooksai, διευθύνων σύμβουλος του Thai Media Fund. «Μπαίνουμε στην ψηφιακή εποχή με τους ηλικιωμένους, όλο και περισσότερο ηλικιωμένους να χρησιμοποιούν τα μέσα ενημέρωσης αυτή τη στιγμή, αλλά με περιορισμένες δεξιότητες», λέει ο Dhanakorn. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, πάνω από το 30% του πληθυσμού της Ταϊλάνδης θα είναι άνω των 60 ετών μέχρι το 2035.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ηλικιωμένοι χρήστες τείνουν να αντιμετωπίζουν διαφορετικούς κινδύνους στο διαδίκτυο, προσθέτει ο Dhanakorn. Ενώ ο διαδικτυακός εκφοβισμός και ο εθισμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα που επηρεάζουν τους νέους στο διαδίκτυο στην Ταϊλάνδη, οι μεγαλύτερες γενιές είναι πιο ευάλωτες σε απάτες και παραπληροφόρηση, λέει. «Μπορεί να πιστέψουν κάποια ψεύτικα νέα για τα εμβόλια, για παράδειγμα, ότι μπορεί να έχουν επιπτώσεις στην υγεία τους … ή κάποια ψεύτικα νέα για μια συγκεκριμένη δίαιτα ή για ένα συμπλήρωμα διατροφής που μπορεί να έχουν επιπτώσεις στην πραγματική τους υγεία και να τους κάνουν να χάσουν πολλά χρήματα».

Ο 62χρονος Somsak με καπέλο στην εξοχή
Ο 62χρονος Somsak, συνταξιούχος διευθυντής σχολείου από την κεντρική Ταϊλάνδη, ασχολείται πλέον με τα social media / Φωτογραφία: Facebook

Παράλληλα με την κατάρτιση σε τομείς όπως η παραπληροφόρηση, το πρόγραμμα του Thai Media Fund συνέδεσε τους συμμετέχοντες με φοιτητές πανεπιστημίου, οι οποίοι παρείχαν καθοδήγηση σχετικά με τις τεχνικές δεξιότητες που απαιτούνται για την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής παρουσίας, συμπεριλαμβανομένης της επεξεργασίας βίντεο. Οι συμμετέχοντες δημιούργησαν διαδικτυακές σελίδες που μοιράζονταν τους τομείς της εξειδίκευσής τους, από την εκμάθηση αγγλικών μέχρι συμβουλές για τη φροντίδα αυτιστικών παιδιών. Ένας παππούς στο Ubon Ratchathani δημιούργησε ένα chat show στο YouTube με τον εγγονό του στην Μπανγκόκ, ώστε να μπορούν να μένουν σε επαφή ακόμα και αν ζουν μακριά ο ένας από τον άλλον.

«Το άφησα να πάει φυσικά»

Η Nadrda Suksuthamwong, 61 ετών, personal trainer και influencer του fitness, μια άλλη από τις συμμετέχουσες, αναφέρει ότι το μάθημα ότι της έμαθε πώς να αποτυπώνει και να κόβει τα βίντεό της πιο αποτελεσματικά. Χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εδώ και 10 χρόνια και έχει στο TikTok περισσότερους από 68.300 ακόλουθους. «Τα παιδιά μου είναι στα 30 τους και λένε στους φίλους τους – η μαμά μου είναι αστέρι του TikTok», σημειώνει. Τα βίντεό της παρουσιάζουν την τάση του shuffle dance, καθώς και συμβουλές για τη σωστή φόρμα κατά την άσκηση. «Νομίζω ότι ο βιοπορισμός μας είναι από τη δουλειά, οπότε δεν σκέφτομαι καθόλου να βγω στη σύνταξη», συμπληρώνει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Nadrda Suksuthamwong σε ένα από τα βίντεο της στο TikTok
Η Nadrda Suksuthamwong σε ένα από τα βίντεο της στο TikTok / Φωτογραφία: krutookta_/TikTok

Οι ηλικιωμένοι ίσως αποτρέπονται από την παραγωγή περιεχομένου στο διαδίκτυο επειδή ανησυχούν μήπως κάνουν λάθη, προσθέτει. «Δεν θέλουν να συγκριθούν με άλλους ανθρώπους και αυτό μπορεί να τους κάνει να χάσουν την αυτοπεποίθησή τους, οπότε δεν τολμούν να παρουσιαστούν στα μέσα».

Ο Pojai Poonnat, διευθυντής του προγράμματος, το οποίο ονομάζεται Soong Wai Huajai Young Work, δήλωσε ότι ορισμένοι συμμετέχοντες ντρέπονται να εμφανιστούν στην οθόνη. «Ανησυχούν μήπως τους εκφοβίσουν για το πώς φαίνονται ή πώς συμπεριφέρονται μπροστά στην κάμερα», λέει, προσθέτοντας ότι οι εκπαιδευτές πρότειναν εναλλακτικές λύσεις, όπως να κάνουν voiceovers.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ως πρώην διευθυντής σχολείου, ο Somsak δεν είχε άγχος για την παρουσίαση. Η προστασία του περιβάλλοντος ήταν ένα θέμα που προωθούσε στο σχολείο, λέει, και τώρα ελπίζει να μοιραστεί τα ίδια μηνύματα με τη δική του γενιά. «Έχουν χρόνο και κάποιοι από αυτούς έχουν γη», λέει.

Κάθε πρωί, τραβάει ένα σύντομο βίντεο ενώ βρίσκεται στον κήπο, το οποίο ξοδεύει περίπου 30 λεπτά για να το επεξεργαστεί αργότερα το βράδυ, και είναι έτοιμο για να το δημοσιεύσει την επόμενη μέρα. Ο Somsak δεν έχει εμμονή με τον αριθμό των ακολούθων του και τον αριθμό των likes. «Το αφήνω να πάει φυσικά», λέει. «Αν [στους ανθρώπους στο διαδίκτυο] αρέσει το ίδιο πράγμα με μένα, μπορούν να έρθουν και να συμμετάσχουν».

«Κατά τη διάρκεια της επίσημης εργασίας μου πριν συνταξιοδοτηθώ, ήμουν αρκετά ευχαριστημένος με τη δουλειά μου και χαρούμενος που ήμουν απασχολημένος», λέει. Τώρα, όπως υποστηρίζει, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν γίνει η νέα του σχολική αίθουσα.


Πηγή