Ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης έφυγε από τη ζωή αλλά το αποτύπωμά του στον χώρο του κινηματογράφου, της τηλεόρασης και του ραδιοφώνου, θα παραμείνει σημαντικό για δεκαετίες.
Το καλοκαίρι του 2023 στον ΑΝΤ1, είχε μιλήσει για τα προβλήματα υγείας που αντιμετώπιζε τότε.
«Ήμουν στο νοσοκομείο, γιατί είχα πάθει μια ισχυρή πνευμονία λόγω στρεπτόκοκκου. Είχα κάνει εγχείρηση, έμεινα έναν μήνα διασωληνωμένος, αλλά ευτυχώς ζω, κάτι που δεν το περίμενε κανείς», είχε πει τότε.
«Το έμαθα μετά ότι ήταν τόσο σοβαρό. Μου είπαν ότι ζω από ένα θαύμα. Δεν ήξερα, νόμιζα ότι ήμουν άρρωστος, πως είχα μια πνευμονία, ότι θα κάνω μια εγχείρηση», είχε προσθέσει ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης που τότε είχε αποφύγει τον κίνδυνο και είχε συνεχίσει να εργάζεται.
Η τελευταία του τηλεοπτική συνέντευξη, 12 ημέρες πριν το τέλος
Στις 15 Ιανουαρίου, μόλις 12 ημέρες πριν αφήσει τα εγκόσμια, ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης είχε μιλήσει στην εκπομπή «Πρωινό» στον ANT1 κάνοντας την κριτική του για τη σειρά της ΕΡΤ βασισμένη στη ζωή της Μαρίας Κάλλας.

«Η σειρά έχει φοβερή παραγωγή, ωραία φωτογραφία, έχει μια σπουδαία. Έχει μια σπουδαία Ελένη Ράντου στον ρόλο της μαμάς της Μαρίας Κάλλας. Η πραγματική μάνα της Μαρίας Κάλλας ήταν πιο σκύλα. Είχε μια εξαιρετική Ρένια Λουϊζίδου και είναι θαύμα η Κάρμεν Ρουγγέρη. Η σειρά είναι αρκετά επίπεδη χωρίς να έχει αυτό το κάτι», ήταν η κριτική του Ιάσονα Τριανταφυλλίδη στην τελευταία του, όπως αποδείχθηκε, τηλεοπτική εμφάνιση.
Λίγοι άνθρωποι στην Ελλάδα γνώριζαν τον χώρο των οπτικοακουστικών μέσων, όπως ο Ιάσων Τριανταφυλλίδης. Με τα βιβλία του για τον ελληνικό κινηματογράφο, στις συνεντεύξεις που είχε δώσει και τις εκπομπές του στο ραδιόφωνο, άφησε στους Έλληνες ενδιαφέρουσες πληροφορίες αλλά κυρίως ιστορίες και «άρωμα» από την πραγματικότητα πίσω από τις κάμερες του κινηματογράφου και της τηλεόρασης.

Ειδικά τις δεκαετίες του 90 και του 2000, όταν οι άνθρωποι δεν ήταν ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τη διαδικασία παραγωγής της εικόνας αλλά και με τις δυναμικές που αναπτύσσονται ανάμεσα στους συντελεστές, τους ηθοποιούς, τους σκηνοθέτες, οι αφηγήσεις του Τριανταφυλλίδη άνοιγαν την πόρτα σε κόσμους καινούριους και γοητευτικούς.

Έχοντας μάλλον αυτό στο μυαλό του, να μοιραστεί ό, τι είχε δει και ακούσει «εκτός αέρα», έγραψε και δημοσίευσε μια σειρά από βιβλία. «Στο τέλος μιλάει το πανί», «100 χρόνια Δημήτρης Χορν-η τελειότητα της γοητείας», «Η μαγεία του μιούζικαλ», «Σάσα Ντάριο-36 μαθήματα χορού», «Αρχισαν τα όργανα», «Ταινίες για φίλημα», «Μιχάλης Κακογιάννης».

Είχε εκδώσει επίσης και μία σειρά από πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις με σημαίνουσες προσωπικότητες του καλλιτεχνικού χώρου: «Ο Κώστας Βουτσάς μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη», «Η Ελένη Ζαφειρίου μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη», «Ο Γιάννης Δαλιανίδης μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη», «Ο Νίκος Κούρκουλος μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη», «Η Αλίκη Βουγιουκλάκη μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη», «Η Ρένα Βλαχοπούλου μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη», «Η Ντένη Βαχλιώτη μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη για την Μελίνα κ΄το “Ποτέ την Κυριακή”», «Η Μπεάτα Ασημακοπούλου μιλάει στον Ιάσονα Τριανταφυλλίδη για τον Ορέστη Λάσκο», «Γιώργος Τζαβέλλας» «Γιώργος Μουζάκης» κ.α.

Ο Τριανταφυλλίδης είχε επιμεληθεί επανεκδόσεις παλαιού υλικού σε CD, για καλλιτέχνες όπως η Αλίκη Βιουγιουκλάκη, η Τζένη Βάνου, η Σοφία Βέμπο, η Μαρινέλλα, ο Τόλης Βοσκόπουλος, ο Γιάννης Σπάρτακος, καθώς και το σύνολο του κινηματογραφικού έργου του Νίκου Μαμαγκάκη.

Ήταν παρουσιαστής μίας από τις πρώτες πρωινές εκπομπές στην ιδιωτική τηλεόραση, του «Κοκτέηλ» στο MEGA.

Τα επόμενα χρόνια υπήρξε βασικός συντελεστής σε εκπομπές με συνεντεύξεις, αφιερώματα, μονογραφίες, ήταν στην κριτική επιτροπή του «Να η ευκαιρία», σχολιαστής στις ειδήσεις του STAR και μία πολιτική εκπομπή με την Όλγα Τρέμη στο MEGA.

Τον τελευταίο καιρό αρθρογραφούσε στο και στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ενώ έκανε καθημερινά εκπομπή στον Αθήνα 9.84 με τίτλο «Αθήνα, με ακούς;»

Πάντα απλός στις συναναστροφές του, περπατούσε και έκανε τα ψώνια του στις γειτονιές της Κυψέλης, χαιρετώντας τους μαγαζάτορες, τους παλιούς αλλά και τους νεοφερμένους στην περιοχή.

Έδινε συχνά συνεντεύξεις για να μιλήσει για τα τεκταινόμενα στην τηλεόραση και τον κινηματογράφο, αλλά σπάνια μιλούσε για τον εαυτό του.

Τον δημοσιογράφο Ιάσονα Τριανταφυλλίδη περιέγραψαν γλαφυρά οι άνθρωποι του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: «Ήταν φίλος, συνάδελφος, συνοδοιπόρος. Ο Ιάσονας ήταν σαν ένα εξωτικό πουλί, άπιαστο και γοητευτικό», επισημαίνει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου.
Υπογραμμίζει ότι «οι μεγάλες του αγάπες και κυρίως η λατρεία του για το ελληνικό σινεμά, μένουν εδώ μαζί μας, μέσα από τα βιβλία που έγραψε για την ιστορία του ελληνικού κινηματογράφου, του τραγουδιού, του μιούζικαλ, μέσα από τις τόσες βιογραφίες καλλιτεχνών» και προσθέτει ότι «η φωνή του, μοναδική όσο και ο ίδιος, ηχεί ακόμη στα αυτιά μας».

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου εκφράζει τα πιο θερμά συλλυπητήρια στη μητέρα και στους οικείους του εκλιπόντος.
Πηγή