Από τότε που, το 2018, ο Κάνιε Γουέστ επισκέφθηκε τη Naoshima, την ιαπωνική «νήσο τέχνης» που σχεδίασε το Ιάπωνας αρχιτέκτονας Tadao Ando και στην οποία φιλοξενούνται τρεις εγκαταστάσεις του Τζέιμς Τέρελ, ο μεγιστάνας της μόδας έχει εκδηλώσει την επιθυμία να ζήσει -στην κυριολεξία- μέσα σε ένα έργο φωτός και χώρου του Αμερικανού καλλιτέχνη. Αυτή η ευχή ενδέχεται τώρα να γίνει πραγματικότητα.
«Ο Τέρελ σχεδίασε ένα ολόκληρο σπίτι και μου το έδωσε στα γενέθλιά μου», πέρυσι, είπε ο Γουέστ, σε πρόσφατη συνέντευξη που έδωσε στο GQ. Ανέσυρε στη μνήμη του και την πρώτη αντίδρασή του στη δουλειά του καλλιτέχνη: «Είπα “πρέπει να ζήσουμε σε ένα έργο του Τέρελ”».
Τον περασμένο Ιούνιο, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γουέστ γιόρτασε τα γενέθλιά του μαζί με τον καλλιτέχνη στο «Rodden Crater», το μνημειωδών διαστάσεων πρότζεκτ τέχνης τοπίου του Τέρελ στην Painted Desert της Αριζόνα. Όταν ο καλλιτέχνης έκανε δώρο στον Γουέστ το αρχιτεκτονικό σχέδιο, ο σχεδιαστής εσωτερικών χώρων του δεύτερου, ο Axel Vervoordt, ήταν σκεπτικός. «Ο Άλεξ έλεγε ότι οι χώροι του Τζέιμς Τέρελ είναι πολύ αγνοί για να ζούμε εμείς, τα ανθρώπινα όντα, εκεί μέσα» θυμήθηκε ο Κάνιε. «Είπα στον Άλεξ: “δεν θα με φοβερίζεις, στα γενέθλιά μου”».
Ο Γουέστ και ο Τέρελ έχουν έλθει πολύ κοντά ο ένας στον άλλον από τότε που ο ράπερ δώρισε 10 εκατομμύρια δολάρια για την ολοκλήρωση του «Rodden Crater». Ο Τέρελ αγόρασε το αδρανές ηφαίστειο το 1979 και τις δεκαετίες που ακολούθησαν εργαζόταν για τη μετατροπή του σε ηλιακό παρατηρητήριο. Προς το παρόν, το «Rodden Crater» δεν είναι ανοιχτό στο κοινό, αλλά μέσα σε αυτή την εγκατάσταση γύρισε ο Γουέστ την ταινία «Jesus is King» για την προώθηση του φερώνυμου άλμπουμ του, το περασμένο φθινόπωρο.
Πηγή