Τα ιδιωτικά αεροπλάνα συνδέονται συνήθως στο μυαλό μας με πολυτέλεια και παραδάκι με ουρά, όντας μια εκζήτηση που αφορά αποκλειστικά στον κόσμο των βαθύπλουτων.
Η μελέτη του «Business Jet Traveler» ωστόσο αποκαλύπτει μια τελείως διαφορετική εικόνα γιατί κάποιοι επιλέγουν τη μετακίνηση με ιδιωτικό τζετ. Αλλά και γιατί το θέλουν τελικά, πού πηγαίνουν με αυτό και άλλα πολλά…
Η έρευνα του περιοδικού συγκέντρωσε 1.487 απαντήσεις από τον κόσμο των κροίσων, καθώς οι 35.000 συνδρομητές του ανήκουν αναγκαστικά στη μεγαλοαστική τάξη.
Ενώ λοιπόν για τους περισσότερους από μας το ιδιωτικό αεροσκάφος είναι σύμβολο πλούτου, ο Νο 1 λόγος που το χρησιμοποιούν οι εκατομμυριούχοι είναι για να εξοικονομούν χρόνο! Όσο για τον Νο 2, για να προσγειώνονται σε πιο βολικά για τον προορισμό τους αεροδρόμια, αεροδρόμια που οι εμπορικές πτήσεις δεν χρησιμοποιούν.
Τρίτος και με διαφορά λόγος είναι η άνεση που προσφέρει το τζετ, ενώ στην τέταρτη θέση κατατάσσεται η δυνατότητα που παρέχει να δουλεύεις ενώ πετάς και να κάνεις meetings στον αέρα, με την απόλυτη εχεμύθεια και ασφάλεια που προσφέρει το δικό σου μέσο.
Όσο για το τι ψάχνουν οι μεγιστάνες σε ένα ιδιωτικό τζετ ώστε να το επιλέξουν, το βασικό κριτήριο εδώ είναι η αυτονομία, η απόσταση δηλαδή που μπορεί να διανύσει. Μετά έρχονται οι οικονομικές λειτουργίες, το μέγεθος της καμπίνας, η ταχύτητα, η προτίμηση σε συγκεκριμένο κατασκευαστή, οι ανέσεις του αεροσκάφους, η τεχνολογία και η ηλικία του.
Οι περισσότερες πτήσεις (53%) με ιδιωτικό τζετ μεταφέρουν 3-5 επιβάτες, ένα 27% πετά με μόλις 2 επιβάτες, ενώ το 8% περιλαμβάνει «μόνο εμένα». Τα περισσότερα ταξίδια είναι μάλιστα σε σχετικά κοντινές αποστάσεις. Δεν πάνε όλοι στη γαλλική Ριβιέρα δηλαδή. Τουναντίον!
Το 77% των ταξιδιών των κροίσων καλύπτουν αποστάσεις μικρότερες από 1.500 μίλια, ενώ το 26% κάτω και από 500 μίλια. Μόλις το 6% κάνει διαδρομές μεγαλύτερες από 3.000 μίλια.
Όσο για τον «βασιλιά» του κλάδου, παραμένει η Βόρεια Αμερική, που αντιπροσωπεύει το θηριώδες 71% όλων των πτήσεων με ιδιωτικό αεροσκάφος. Η Δυτική Ευρώπη, για παράδειγμα, κυμαίνεται στο 9%, η Ασία στο 4% και η Λατινική Αμερική στο 3%. Κι αν φαντάζεστε στις πτήσεις χαβιάρια και σαμπάνιες, το 52% των βαθύπλουτων ούτε catering δεν έχει στο αεροπλάνο του. Την ίδια ώρα που το 24% πετά χωρίς αεροσυνοδούς!
localStorage.clear();
Πηγή