Δευτέρα , 16 Δεκέμβριος 2024

Megalopolis: Θρίαμβος ή αποτυχία η νέα ταινία του Φράνσις Φορντ Κόπολα; -Γιατί τον κατηγορούν

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα φέρεται να ξόδεψε 120 εκατομμύρια δολάρια από τα δικά του χρήματα για να κάνει την ταινία «Megalopolis», η οποία ξεκίνησε ως σενάριο που άρχισε να γράφει πριν από 40 χρόνια.

Σε κανένα από τα αφεντικά του στούντιο του Χόλιγουντ δεν άρεσε τότε και τώρα δεν είναι σαφές πότε ή αν θα καταλήξει στις αμερικανικές αίθουσες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Μετά την πρεμιέρα της ταινίας επιστημονικής φαντασίας -για τον αγώνα για μια ουτοπική κοινωνία και με πρωταγωνιστές τους Adam Driver, Shia LaBeouf και Aubrey Plaza- στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών, στις 16 Μαΐου, το Vanity Fair τη χαρακτήρισε «ανιαρό, άδικο κόπο» και ο Guardian τη περιέγραψε ως «μεγαφουσκωμένη».

Δεν είναι ο θρίαμβος στα τέλη της καριέρας που πιθανότατα ήλπιζε ο μεγάλος σκηνοθέτης, ο οποίος σήμερα είναι 85 ετών.

Ένας φίλος του Κόπολα είπε στη «New York Post» ότι ο σκηνοθέτης ένιωσε «πολύ αναστατωμένος που δεν του έδωσαν βραβείο» στις Κάννες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και πριν ακόμη προβληθεί το «Megalopolis», κυκλοφόρησαν ψίθυροι για χάος στο πλατό του Φαγιέτβιλ, της Τζόρτζια.

Οι κατηγορίες κατά του Κόπολα

Ανώνυμες πηγές ισχυρίστηκαν πρόσφατα στον Guardian ότι ο Κόπολα προσπάθησε να φιλήσει γυμνόστηθες καλλιτέχνιδες στη σκηνή του νυχτερινού κέντρου της ταινίας και αποσύρθηκε στο τροχόσπιτό του για να καπνίσει χόρτο. Σύμφωνα με το The Hollywood Reporter, ο Κόπολα έχασε ολόκληρο το καλλιτεχνικό του τμήμα λόγω ενός συνδυασμού απολύσεων και παραιτήσεων.

«Ήταν η απόλυτη τρέλα να βρίσκεσαι στο πλατό» δήλωσε στο THR ένας εκπρόσωπος ταλέντων, του οποίου ο πελάτης ήταν ανάμεσα στους απολυμένους, σε μια αναφορά του Ιανουαρίου 2023.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Και ένας εκ των έσω του Χόλιγουντ, που γνώριζε τον Κόπολα, δήλωσε στην Post ότι δεν εκπλήσσεται από την υποτιθέμενη τρέλα.

Στα γυρίσματα του κλασικού του έργου «Αποκάλυψη τώρα», το 1979, η ατμόσφαιρα ήταν ως γνωστόν τόσο έντονη, που ο πρωταγωνιστής, Μάρτιν Σιν, υπέστη καρδιακή προσβολή και νευρικό κλονισμό.

Ο Shia LaBeouf, από αριστερά, ο Laurence Fishburne, η Aubrey Plaza, ο Adam Driver, ο σκηνοθέτης Francis Ford Coppola, η Nathalie Emmanuel και ο Giancarlo Esposito στην πρεμιέρα της ταινίας «Megalopolis» στο 77ο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου των Καννών
Ο Shia LaBeouf, από αριστερά, ο Laurence Fishburne, η Aubrey Plaza, ο Adam Driver, ο σκηνοθέτης Francis Ford Coppola, η Nathalie Emmanuel και ο Giancarlo Esposito στην πρεμιέρα της ταινίας «Megalopolis» στο 77ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών / Φωτογραφία: Andreea Alexandru/Invision/AP

«Αν δεν έκαναν αυτό που ήθελε ο Φράνσις, είμαι σίγουρος ότι θα τους απέλυε», είπε η πηγή για το καλλιτεχνικό συνεργείο του «Megalopolis». «Ο Φράνσις είναι ένας σκηνοθέτης που όλοι τον σέβονται. Ακόμα κι αν κάνει λάθος, κανείς δεν του το λέει».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένας εκπρόσωπος του Κόπολα δήλωσε στη The Post: «Το “Megalopolis” ήρθε στην ώρα του, στον προϋπολογισμό του και παρά τον πρόσφατο θάνατο της συζύγου του, ο Francis Ford Coppola συναντήθηκε με το καστ και τους συναδέλφους του στις Κάννες, συμπεριλαμβανομένων των ηθοποιών που πέταξαν με δικά τους έξοδα».

Η σύζυγος του Κόπολα και μακροχρόνια συνεργάτις του, Eleanor Coppola -η οποία κάποτε ανησυχούσε ότι η κόρη τους, η σκηνοθέτις Sofia Coppola, δεν είχε επιλεγεί από τον σκηνοθέτη για την ταινία του «Ο Νονός Μέρος ΙΙΙ»- πέθανε τον Απρίλιο, σε ηλικία 79 ετών.

Η Eleanor κατέγραψε επίσης τα γυρίσματα της ταινίας «Αποκάλυψη Τώρα» στο ντοκιμαντέρ «Καρδιές του Σκότους». Όμως, το «Αποκάλυψη Τώρα» χαρακτηρίστηκε αριστούργημα, έναν χαρακτηρισμό που κανείς δεν δίνει μέχρι στιγμής στη «Μεγαλόπολη».

«Το σενάριο ήταν ένα χάος, ήταν μια κακή ιδέα από την αρχή», δήλωσε η πηγή του Χόλιγουντ στην Post.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο Φράνσις ήταν σε όλη την πόλη, προσπαθώντας να βρει χρήματα. Το σενάριο ήταν ένα συνονθύλευμα. Ο Φράνσις επρόκειτο να κάνει αυτή την ταινία ό,τι κι αν γινόταν. Προσπάθησε να συγκεντρώσει χρήματα γι’ αυτήν, αλλά δεν μπορούσε. Έτσι, ο Φράνσις πήρε τα δικά του 120 εκατομμύρια δολάρια για να κάνει αυτή την ταινία. Είναι τρελό».

Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα
Ο Φράνσις Φορντ Κόπολα

Η τελευταία ταινία του Κόπολα ήταν το «Twixt», μια ταινία τρόμου του 2011, ενώ η τελευταία του επιτυχία ήταν το «Δράκουλας», που απέφερε σχεδόν 216 εκατομμύρια δολάρια. Δεν του είναι άγνωστο να βάζει τα λεφτά του εκεί που είναι η ταινία του. Το 1981 έβαλε υποθήκη το σπίτι και το αυτοκίνητό του για να ολοκληρώσει τη χρηματοδότηση της ταινίας «Αποκάλυψη Τώρα».

«Αν κάνεις μια τέτοια ταινία, πρέπει να αναρωτηθείς αν την κάνεις για τον εαυτό σου ή για το κινηματογραφικό κοινό», δήλωσε ένας παραγωγός υψηλού προφίλ στην εφημερίδα «The Post». «Κανένας σκηνοθέτης δεν φεύγει στην κορυφή και, αν αυτή είναι η ταινία που ήθελε να κάνει, στο μυαλό του θα νομίζει ότι έφυγε με μια έκρηξη».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από την πλευρά του, ο 85χρονος σκηνοθέτης δήλωσε στο Deadline ότι το «Megalopolis» δεν θα είναι η τελευταία του ταινία.

Βρισκόταν στη λίστα με τις εκκρεμότητές του από το 1983 και ο Κόπολα δήλωσε στο Vanity Fair ότι ξαναέγραψε το σενάριο 300 φορές.

Megalopolis
Megalopolis

«Τουλάχιστον, αν είχε τον Μπραντ Πιτ στην ταινία, θα μπορούσε να κάνει θέμα για μια μεγάλη προκαταβολή», είπε η πηγή. «Πώς δικαιολογεί ένα στούντιο να ξοδέψει τα εκατομμύρια όταν δεν υπάρχει καμία πιθανότητα εισπράξεων; Ο Adam Driver δεν μπορεί να ανοίξει μια ταινία. Δεν είναι σταρ του κινηματογράφου, όσο κι αν προσπαθούν να τον κάνουν».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο συγγραφέας Peter Biskind, ο οποίος έγραψε εκτενώς για τον Coppola στο βιβλίο του «Easy Riders, Raging Bulls», δήλωσε στην Post ότι δεν εκπλήσσεται που ο σκηνοθέτης έκανε το «Megalopolis» με τον δικό του τρόπο.

«Πολλοί από αυτούς τους πολύ επιτυχημένους σκηνοθέτες έχουν εγωισμό τόσο μεγάλο όσο και η φήμη τους, αν όχι μεγαλύτερο» δήλωσε ο Biskind, του οποίου το τελευταίο βιβλίο είναι το «Pandora’s Box: How Guts, Guile and Greed Upended TV». «Προσπαθώ να σκεφτώ κάποιον που θα έκανε αυτό που έκανε ο Φράνσις και κανείς δεν μου έρχεται στο μυαλό», συμπλήρωσε.

Ο γνώστης του Χόλιγουντ το θέτει λίγο πιο αιχμηρά: «Συνήθως βγάζεις ένα σενάριο που δεν αρέσει σε κανέναν και φεύγει. Αλλά όταν κάποιος έχει τα δικά του λεφτά, λέει ‘f-k you’ και το κάνει και μιλάει για το πόσο ηλίθια είναι τα στούντιο, λέγοντας ότι τα στούντιο δεν καταλαβαίνουν».

«Μπορείς να πεις ότι είναι ο τελευταίος μιας ετοιμοθάνατης φυλής», δήλωσε ο Biskind στην Post. «Οι σκηνοθέτες της δεκαετίας του ’70 θα έκαναν τα πάντα και θα έδιναν τα πάντα για να γυριστούν οι ταινίες τους … Ζει ακόμα σε εκείνο το κεφάλι και σε εκείνη τη δεκαετία. Είναι κάπως συναρπαστικό να το βλέπεις».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Πηγή: New York Post


Πηγή