Το σέξι θηλυκό που αποθέωσε το γυμνό την δεκαετία του ’60 και οι ερωτικές ταινίες
Γκιζέλα Ντάλι. Η ωραία του ελληνικού κινηματογράφου έπεσε «θύμα» της εντυπωσιακής εξωτερικής της εμφάνισης με αποτέλεσμα να έχει πάντα μικρούς ρόλους στις ταινίες, ενώ πάντα υποδυόταν το σέξι θηλυκό, την κατεργάρα γυναίκα.
«Ξέρω ότι το μόνο που θυμούνται από εμένα είναι τα… οπίσθιά μου!», δήλωνε με παράπονο η σεξοβόμβα του ελληνικού σινεμά
Το πραγματικό της όνομα ήταν Αδαμαντία Μαυροειδή. Γεννήθηκε στη Πλάκα στις 23 Αυγούστου του 1937. Σπούδασε στη σχολή χορού Ανωμερίτου, στη σχολή Καλών Τεχνών και στη δραματική σχολή του Εθνικού Ωδείου. Ντεμπούτο στο κινηματογράφο έκανε με την ταινία «Ραντεβού στη Βενετία» του σκηνοθέτη Ντίμη Δαδήρα, με τον οποίο και παντρεύτηκε. Από τότε έγινε ο μέντοράς της και γύρισαν επτά ταινίες.
Το sex symbol της δεκαετίας του ’60 και του ’70, μεσουράνησε μία περίοδο όπου το γυμνό ήταν θέμα ταμπού.
Η ίδια είχε δηλώσει: «Ήταν άλλη η όψη μου και άλλη η κόψη μου. Ο Ντίμης Δαδήρας και οι άλλοι κινηματογραφικοί παραγωγοί εκμεταλλεύτηκαν την όψη μου! Η κόψη μου ήταν η βλάχα από τα Μέγαρα, στουρνάρι στο κεφάλι! Τώρα που βλέπω τις ταινίες μου, μ’ αρέσει αυτή η κοπέλα, η Γκιζέλα, αλλά σήμερα δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση της» έχει εξομολογηθεί.
Το τέλειο σώμα της μονοπωλούσε το ενδιαφέρον και οι αποκαλυπτικές σκηνές έκαναν τον ανδρικό πληθυσμό να μην μπορεί να πάρει τα μάτια του από πάνω της. Την δεκαετία του ’60 η Ελληνίδα Μπριζίτ Μπαρντό έκανε εμφανίσεις σε low budget ταινίες της εποχής όπως το «Οι τρεις σωματοφύλακες», «Οι αετονύχηδες», «Η διαθήκη», «Το γέλιο βγήκε απ’ τον παράδεισο», «Φτωχός εκατομμυριούχος», «Ένας Βέγγος για όλες τις δουλειές» «Ου κλέψεις» κ.α.
Ο προκλητικός διάλογος
Το 1963 έκανε ένα πέρασμα όμως και από την κλασική κωμωδία «Πολυτεχνίτης κι ερημοσπίτης» του Αλέκου Σακελλάριου με τον Θανάση Βέγγο.
Χαρακτηριστική είναι η σκηνή όπου ο Βέγγος υποδυόταν έναν επίδοξο φωτογράφο και η Γκιζέλα Ντάλι μια στριπτιζέζ. Εκεί διαδραματίστηκε ένας άκρως προκλητικός, για τα δεδομένα της εποχής, διάλογος.
«Προσοχή και κοιτάμε εδώ» της λέει ο Βέγγος, δείχνοντας της τον φακό. «Να δω το πουλάκι, ε;» τον ρωτάει εκείνη για να λάβει την απάντηση: «Αμ έτσι όπως πάμε, θα το δεις και το πουλάκι».
Δείτε εδώ το απόσπασμα από την ταινία «Πολυτεχνίτης και Ερημοσπίτης»: