Δευτέρα , 16 Δεκέμβριος 2024

Καραμανλής: Η επιτυχία στον άξονα Πάτρα-Πύργος έχει ονοματεπώνυμο, αυτό της κυβέρνησης της ΝΔ | ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μίλησε στη Βουλή για τις ευχάριστες εξελίξεις με το έργο του οδικού άξονα Πάτρα-Πύργος.

Ο υπουργός τόνισε την επιτυχία, με την υπογραφή της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, που αποτελεί η κύρωση της Συμφωνίας Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος.

«Κλείνουμε μία εκκρεμότητα ετών», τόνισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι με την εν λόγω τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης ενεργοποιείται το δικαίωμα επαναφοράς του τμήματος Πάτρα – Πύργος του Αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα – Πύργος – Τσακώνα, στην Παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού.

«Είμαστε υπερήφανοι, αφού αποτελούσε τη μόνη λογική κίνηση που διαθέταμε, προκειμένου το έργο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί», σημείωσε ο κ. Καραμανλής και υπενθύμισε ότι το συγκεκριμένο σήμερα θα ήταν έτοιμο αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν επέλεγε να το σπάσει σε οκτώ κομμάτια. «Όλοι γνωρίζουν για ποιο λόγο κατατμήθηκε το έργο, έχει γίνει και Εξεταστική Επιτροπή στη Βουλή», σχολίασε.

Κώστας Καραμανλής: Δεν έχει το παραμικρό στοιχείο λογικής το αίτημα του ΣΥΡΙΖΑ για εκλογές

Καραμανλής: Δεν θα αυξηθούν οι τιμές των εισιτηρίων στα Μέσα Μεταφοράς

«Με την επιμονή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και τη συστηματική δουλειά που κάναμε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών καταφέραμε να ‘αναστήσουμε’ το έργο της Πατρών – Πύργου» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής, αναφερόμενος στην έγκριση της Commission και τα εύσημα της Εκτελεστικής Αντιπροέδρου, της κ. Βεστάγκερ. 

Απάντησε δε σε ισχυρισμούς βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ περί απευθείας ανάθεσης, που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ότι και το νότιο τμήμα του Ε65, που υπεγράφη από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, έγινε με την ίδια διαδικασία και διερωτήθηκε: «Αυτό είναι απευθείας ανάθεση και αυτό που κάνατε εσείς στον Ε65 το 2018 δεν ήταν απευθείας ανάθεση;»

Τόνισε επίσης ότι με τη λύση που έδωσε η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και λιγότερα χρήματα θα καταβάλλει το ελληνικό Δημόσιο και τελικά θα γίνει το έργο, καθώς οι κατατμήσεις πάντα οδηγούν σε αδιέξοδο και τα έργα δεν γίνονται. Σημείωσε ότι πλέον η χρηματοδοτική συμβολή του ελληνικού δημοσίου είναι 216 εκατομμύρια ευρώ, ενώ με τις οκτώ εργολαβίες θα πλήρωνε 290 εκατομμύρια ευρώ.

«Αυτή είναι λοιπόν η πραγματικότητα για το Πάτρα – Πύργος. Και όπως σημείωσα και κατά την υπογραφή και θα το επαναλάβω και σήμερα, χρησιμοποιώντας τα ίδια τα λόγια του ΣΥΡΙΖΑ: ‘Η ευθύνη έχει ονοματεπώνυμο’. Όντως. Το δικό του. Όπως και η επιτυχία έχει ονοματεπώνυμο: της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας» τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Υπογράμμισε ότι με την κατάτμηση σε οκτώ κομμάτια το Πάτρα – Πύργος δεν θα γινόταν ποτέ και έθεσε πέρα από τις αναπτυξιακές προοπτικές που θα δημιουργήσει ο δρόμος και το ζήτημα της οδικής ασφάλειας.

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στην παράταση της διάρκειας της  ισχύουσας σύμβασης Υποχρέωσης Δημόσιας Υπηρεσίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι τη σύναψη της νέας Σύμβασης. 

Η συγκεκριμένη σύμβαση είχε συναφθεί μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν την ιδιωτικοποίηση της εταιρίας το 2017 και τώρα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχει ξεκινήσει τις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της νέας Σύμβασης, η οποία αναμένεται να υπογραφή εντός του Ιανουαρίου του 2022.

«Διαπραγματευόμαστε με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για να εξισορροπήσουμε την πολύ προβληματική από όλες τις απόψεις συμφωνία ιδιωτικοποίησης του 2017 επί ΣΥΡΙΖΑ, η οποία εκτός από το εξωφρενικά χαμηλό τίμημα δεν είχε και κανένα ανταποδοτικό όφελος για το ελληνικό Δημόσιο», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.

Σκοπός της νέας σύμβασης είναι η εξασφάλιση προσφοράς υπηρεσιών, που θα είναι – μεταξύ άλλων – πολυπληθέστερες, ασφαλέστερες, υψηλότερης ποιότητας και λιγότερο δαπανηρές, από εκείνες που θα μπορούσαν να προσφέρουν από μόνες τους οι δυνάμεις της αγοράς. Η νέα αυτή σύμβαση, μάλιστα, θα εισάγει για πρώτη φορά πρόβλεψη ουσιαστικών επενδύσεων στις επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές, θα τροποποιεί τον μηχανισμό αποζημίωσης, δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα και κίνητρα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Παράλληλα το Ελληνικό δημόσιο αποκτά τουλάχιστον 15 νέα πλήρη τραίνα υδρογόνου μηδενικών ρύπων χωρίς καμία δαπάνη. Το συνολικό όφελος του ελληνικού δημοσίου αναμένεται – με συντηρητικές εκτιμήσεις – να αγγίζει το 1 δισ. ευρώ, σημείωσε ο κ. Καραμανλής.

Σχετικά με το άρθρο 80 που προβλέπει την παράταση της διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου της κρατικής χρηματοδότησης του διαχειριστή υποδομής, δηλαδή του Ο.Σ.Ε. ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η οικονομική βιωσιμότητα και η απρόσκοπτη λειτουργία του Οργανισμού, με την θέσπιση της παράτασης διάρκειας ισχύος του ακατάσχετου των τραπεζικών του λογαριασμών στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, την απαγόρευση συμψηφισμού των χρηματοδοτήσεων αυτών για οφειλές του Ο.Σ.Ε. προς το Δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία κλπ καθώς και την απαλλαγή του από την υποχρέωση έκδοσης και προσκόμισης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, μέχρι την 30η Ιουνίου 2022.

Επίσης, παρατείνεται έως 30 Ιουνίου 2022 η διάρκεια ισχύος της διάταξης περί αναστολής πληρωμής, συμψηφισμού και διαδικασίας είσπραξης χρεών του ΟΣΕ έναντι του Δημοσίου, βεβαιωμένων ή μη, που προέρχονται από καταπτώσεις εγγυήσεων δανείων.  «Έτσι ο Ο.Σ.Ε. θα μπορέσει να εισπράξει τη μηνιαία κρατική χρηματοδότηση και εν γένει χρήματα ώστε να εκτελεί τις οικονομικές του συναλλαγές, όπως πληρωμή μισθοδοσίας προσωπικού, κάλυψη λοιπών αναγκών άκρως ανελαστικών και απτόμενων της ασφάλειας κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, υπό συνθήκες κανονικότητας» σημείωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών. 


Πηγή