Μια διαφορετική εμπειρία είχαμε την ευκαιρία να βιώσουμε οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ κατά τη διάρκεια ταξιδιού στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να γνωρίσουμε από κοντά και να κατανοήσουμε καλύτερα το επιχειρηματικό μοντέλο της Lidl Ελλάς, όσον αφορά τον Τομέα Αγορών. Έναν τομέα που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του συστήματος της αλυσίδας super market, το οποίο λειτουργεί με γνώμονα τον πελάτη και βασίζεται στο τρίπτυχο φρεσκάδα, ποιότητα, ελληνικότητα, προσφέροντας παράλληλα και μόνιμα χαμηλές τιμές.
Η ξενάγηση που προσέφερε η Lid Ελλάς και στην οποία βρέθηκε το newsbeast.gr ξεκίνησε από το κατάστημα στην Περαία, έκτασης 1.400τμ, εκεί όπου η ημέρα ξεκίνησε και για εμάς με την ευωδιαστή μυρωδιά φρεσκοψημένου ψωμιού από τον φούρνο που βρίσκεται στην είσοδο του καταστήματος, στον οποίον η ποιότητα και η φρεσκάδα ήταν εμφανής σε κάθε σημείο του. Κάτι που διαπιστώσαμε με τον ίδιο μας του… ουρανίσκο, καθώς είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τα προϊόντα αυτά, λίγο αφότου βγήκαν από τον φούρνο.
Η Lidl στην Ελλάδα έχει δημιουργήσει σε 183 καταστήματά της μία ξεχωριστή γωνιά για φρεσκοψήμενο ψωμί, αρτοσκευάσματα και σφολιατοειδή. Ο φούρνος αποτελεί μία μεγάλη και πρότυπη επένδυση, που ξεκινά από τις 80.000€, ενώ μπορεί να αγγίξει τις 300.000€ ανά κατάστημα, όπως σε αυτό στην Περαία. Οι 38 κωδικοί, με αρτοσκευάσματα ημέρας, όπως ψωμιά, σφολιάτες, mini σφολιατάκια και γλυκίσματα, έρχονται από μικρούς και μεγάλους προμηθευτές, με 22 από αυτούς να είναι από Ελλάδα. Εξυπακούεται ότι από την εκκίνηση της παραγωγής τους, μέχρι να φτάσουν στον εκάστοτε πελάτη, τηρούνται αυστηρά όλες οι απαραίτητες προδιαγραφές ποιότητας.
Όλα τα αρτοσκευάσματα διατηρούνται σε ειδικούς ψυκτικούς θαλάμους και μεταφέρονται για ψήσιμο σε σύγχρονους αυτοκαθαριζόμενους φούρνους. Όταν είναι έτοιμα, τοποθετούνται σε φυλασσόμενο με σίτα χώρο, έως τη στιγμή που θα μπουν στα ειδικά ράφια, προκειμένου να διατηρηθούν φρέσκα έως τη στιγμή που θα τα αγοράσει ο καταναλωτής. Μάλιστα, οι χώροι στους οποίους τοποθετούνται τα προϊόντα είναι κλειστοί από όλες τις πλευρές, δηλαδή τόσο στην πλευρά που βλέπει ο πελάτης όσο και σε αυτήν που βλέπουν οι εργαζόμενοι των φούρνων της Lidl.
Η παραλαβή όλων των προϊόντων από τους καταναλωτές γίνεται με ειδικές σπάτουλες και γάντια μίας χρήσης, ενώ η θερμοκρασία που διατηρούνται είναι κατάλληλη, ώστε να μην υπάρχει καμία αλλοίωση στο προϊόν. Άλλωστε, τα προϊόντα δεν προλαβαίνουν να μείνουν και πολύ στον χώρο, όπως διαπιστώσαμε με τα ίδια μας τα μάτια, τουλάχιστον στο κατάστημα της Περαίας.
Φρέσκα φρούτα και λαχανικά σε εξαιρετικές τιμές
Επόμενη στάση μας εντός του καταστήματος ήταν το μανάβικο. Εκεί ο κάθε καταναλωτής μπορεί να βρει εξαιρετικές και πάντα φρέσκες ποικιλίες φρούτων και λαχανικών. Τα περισσότερα προϊόντα προέρχονται από την ελληνική γη και ντόπιους παραγωγούς (μικρούς ή μεγαλύτερους), με τους οποίους η Lidl Ελλάς διατηρεί άριστες σχέσεις και ένα κλίμα εμπιστοσύνης και δίκαιης συνεργασίας.
Παράλληλα, υπάρχει βοήθεια και στήριξη στον παραγωγό σε κάθε στάδιο, προκειμένου εκείνος να πηγαίνει στα καταστήματα, άρα και στη συνέχεια στο τραπέζι του καταναλωτή, προϊόντα άριστης ποιότητας. Στον συντάκτη του κειμένου έκαναν εντύπωση οι συσκευασμένες κομμένες σαλάτες, οι οποίες προσφέρουν ό,τι και οι υπόλοιπες του εμπορίου (ποιότητα και φρεσκάδα) σε εξαιρετικές τιμές. Άλλωστε, και αυτές εντάσσονται σε μια γκάμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, με αποτέλεσμα η Lidl να μπορεί σε αυτά να διαμορφώσει τιμή προς όφελος του πελάτη της.
Νόστιμο ψάρι, ακόμη και φιλεταρισμένο
Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε μια γωνιά που μυρίζει φρεσκάδα και σε ταξιδεύει στη θάλασσα.. Εκεί όπου ο καταναλωτής θα βρει τα πιο λαχταριστά φρέσκα ελληνικά ψάρια, από υπερσύγχρονες μονάδες ιχθυοτροφείων ελληνικών θαλασσών του Ιονίου, της Πελοποννήσου, των Δωδεκανήσων και της Εύβοιας. Μεταξύ… Ελλήνων, υπάρχει και ένας… Σκανδιναβός, ο περίφημος σολομός Νορβηγίας. Εννοείται πως πριν φτάσουν τα ψάρια στα ψυγεία της Lidl, έχουν προηγηθεί πολλοί έλεγχοι ιχνηλασιμότητας και πολλές διαδικασίες που εξασφαλίζουν την ποιότητα σε όλα τα στάδια…
Η φρέσκια ελληνική τσιπούρα και το λαβράκι, που πρόσφατα προστέθηκαν φιλεταρισμένα στην γκάμα της Lidl απέσπασαν και το Βραβείο Ανώτερης Γεύσης από το International Taste and Quality Institute. Όλα αυτά πηγαίνουν στα καταστήματα καθαρισμένα και έτοιμα για ψήσιμο, σε συσκευασίες που πρώτα από όλα διατηρούν αναλλοίωτα όλα τα θρεπτικά συστατικά και αναγράφουν όλες τις πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζουν όσοι τα καταναλώνουν, όπως προέλευση, ημερομηνία συσκευασίας, κ.α.
Για να επιτευχθεί αυτό, οι εκτροφείς χρησιμοποιούν πιστοποιημένες τροφές υψηλών προδιαγραφών. Παράλληλα, όλα τα ψάρια βρίσκονται σε αεροστεγείς πρωτοποριακές συσκευασίες, οι οποίες συμβάλλουν στη σωστή διατήρησή τους χωρίς οσμές ή διαρροές κατά τη μεταφορά και αποθήκευσή τους. Μάλιστα, είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε -ξανά με προσωπική εμπειρία- το πόσο νόστιμα είναι τα συγκεκριμένα ψάρια, στο γεύμα που μας παρέθεσε η Lidl Ελλάς στα κεντρικά της γραφεία, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης.
Τα γεμάτα ελληνικά γαλακτοκομικά ψυγεία και το παρθένο ελαιόλαδο
Η Lidl μεριμνά ώστε η θερμοκρασία στα ψυγεία της να είναι πάντα σταθερή και τα προϊόντα τοποθετούνται με τόσο προσοχή και τέτοιο τρόπο, ώστε να συντηρούνται άψογα από την παραγωγή, τη μεταφορά, την παραλαβή και την τοποθέτηση στο ράφι. Τα γαλακτοκομικά και τα τυροκομικά προϊόντα προέρχονται από 21 Έλληνες προμηθευτές, οι οποίοι με τη σειρά τους προμηθεύονται γάλα από τουλάχιστον 2.500 μικρούς παραγωγούς από όλη την Ελλάδα.
Στο κρεοπωλείο ενός καταστήματος Lidl ο πελάτης μπορεί να αισθάνεται απόλυτα σίγουρος για δύο πράγματα: την ποιότητα του κρέατος, αλλά και για τη γεύση του. Πριν βρεθεί σο ράφι, περνά από αυστηρή προεπιλογή και συνεχής ελέγχους. Μάλιστα, το 96% εξ αυτών είναι από Έλληνες προμηθευτές.
Τέλος, όσον αφορά τη… δράση μας εντός του καταστήματος στην Περαία, διαπιστώσαμε ότι η Lidl στην Ελλάδα έχει στα ράφια της και ένα παρθένο ελληνικό ελαιόλαδο, που παρασκευάζεται αποκλειστικά για εκείνη. Μάλιστα, διαθέτει πιστοποίηση από το ΤΕΙ Πελοποννήσου, στην οποία προχωρά αποκλειστικά για εκείνη. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Lidl έχει καταφέρει να «ρίξει» τον χρόνο λήξης του ελαιόλαδού της στους οκτώ μήνες.
Με αίσθημα ευθύνης και περιβαλλοντική ευαισθησία
Όσον αφορά το τι γίνονται τα προϊόντα που δεν μπορούν για λόγους… εμφάνισης να μπουν στα ράφια, η Lidl Ελλάς φροντίζει να δίνονται σε ΜΚΟ που φροντίζουν για τις αδύναμες κοινωνικά ομάδες. Επίσης, έχει μεριμνήσει ώστε τα προϊόντα που δεν καταναλώνονται εντός της προβλεπόμενης ημερομηνίας λήξης, να μεταφέρονται σε συνεργαζόμενη εταιρεία, όπου κατόπιν κατάλληλης επεξεργασίας μετατρέπονται σε ζωοτροφές.
Εξονυχιστικός έλεγχος σε όλα τα προϊόντα, για την καλύτερη ποιότητα
Η διοίκηση της Lidl δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην πιστοποίηση και τον έλεγχο των προϊόντων της. Από το 1999 διατηρεί στενή συνεργασία με την Agrolab, ένα από τα τέσσερα εργαστήρια στα οποία έχει αναθέσει τους ελέγχους και έναν από τους μεγαλύτερους οργανισμούς παροχής ολοκληρωμένων εργαστηριακών και συμβουλευτικών λύσεων στην Νοτιοανατολική Ευρώπη. «Μέσα στη χρόνια έχουμε υλοποιήσει 1.500 αναλύσεις μόνο στην κατηγορία των φρούτων και τα λαχανικών για τη Lidl Ελλάδας. Δηλαδή, προχωρήσαμε σε πολύ περισσότερους ελέγχους από όσους διενεργεί το Κράτος και ο ανταγωνισμός». ανέφερε ο γενικός διευθυντής της Agrolab, Αλέξανδρος Γιαννούσιος.
Η Agrolab, που εδρεύει και εκείνη στη Σίνδο, αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρισμένα ελληνικά Εργαστήρια Ολοκληρωμένων και Συμβουλευτικών Λύσεων στη βιομηχανία των τροφίμων, όπου πραγματοποιούνται ετησίως γύρω τους 8.000 ελέγχους. H Lidl Ελλάς πραγματοποιεί ελέγχους σε τυχαίο δείγμα σε κάθε σημείο εισόδου των προϊόντων της, προκειμένου να ελέγξει και να δώσει τις πιστοποιήσεις ποιότητας που απαιτούνται για κάθε προϊόν.
Το δειγματοληπτικό πρόγραμμα ελέγχου είναι συνεχές και στόχο έχει να διαμορφώσει σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό:
- τη διάρκεια ζωής του προϊόντος έως και την ημερομηνία που αναγράφεται
- την ελαχιστοποίηση του κινδύνου αλλοίωσής του
- την ελαχιστοποίηση του κινδύνου χημικών επιμολύνσεων κατά την παραγωγή του
- την υγιεινή και τη φρεσκάδα του
- και τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στην κατανάλωσή του.
Προκειμένου να πάρει ένα προϊόν έγκριση από την Agrolab, δεν θα πρέπει να ανιχνευτούν περισσότερες από πέντε δραστικές ουσίες σε αυτό, ενώ η διαδικασία επαναλαμβάνεται συνεχώς. Η Agrolab ελέγχει κάθε φρούτο και λαχανικό για περισσότερες από 700 δραστικές ουσίες, σαφώς μεγαλύτερος αριθμός από το μέσο όρο που διενεργούν οι κρατικές υπηρεσίες. Επιπλέον συνολικά η εταιρεία πραγματοποίησε το περσινό οικονομικό έτος περισσότερες από 3.500 αναλύσεις, εκ των οποίων οι 750 αφορούν στα φρούτα και λαχανικά.
Όπως τόνισε ο Ιωάννης Καρανάτσιος, μέλος της διοίκησης και διευθυντής Αγορών της Lidl Ελλάς, το μέγεθος της επένδυσης αυτής ξεπερνά το 1.300.000 ευρώ. Μάλιστα, για να μπούμε και εμείς στο κλίμα των ελέγχων στα προϊόντα, ακόμη και όσον αφορά τα υποκειμενικά κριτήρια, οι εκπρόσωποι των ΜΜΕ προχωρήσαμε σε μια γευστική δομική, όπου κληθήκαμε να αξιολογήσυμε βάση υφής, γεύσης και όψης το ίδιο προϊόν από 6 διαφορετικούς προμηθευτές.
Από την Ελλάδα, μέσω Lidl και στο εξωτερικό
Τελικός σταθμός του τουρ με τη Lidl ήταν τα κεντρικά γραφεία της εταιρίας και οι εγκαταστάσεις του Τμήματος Αγορών, όπου μας δόθηκε η ευκαιρία να μάθουμε τον τρόπο με τον οποίο το ελληνικό τμήμα της αλυσίδας super market δημιουργεί και εξελίσσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σε συνεργασία με μεγάλους και μικρούς προμηθευτές, τους οποίους συνδέει μία μακρά ιστορία συνεργασίας και εμπιστοσύνης.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, μέσω της συνεργασίας με τη Lidl Ελλάς, σε κάποιους από τους προμηθευτές δίνεται η ευκαιρία να εξάγουν τα προϊόντα τους, φιλοξενώντας τα στο πλαίσιο των ελληνικών εβδομάδων σε καταστήματα Lidl του εξωτερικού. Δεν το λες και μικρή υπόθεση…
localStorage.clear();
Πηγή