Πέμπτη , 30 Ιανουάριος 2025

«Θεέ μου! Πύργος, το είδατε αυτό;» -Λεπτό προς λεπτό το πώς συνέβη η σύγκρουση αεροπλάνου-ελικοπτέρου στον αέρα

Τουλάχιστον 30 πτώματα έχουν ανασυρθεί από το νερό στο σημείο συντριβής του αεροσκάφους και του στρατιωτικού ελικοπτέρου στην Ουάσιγκτον.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το τοπικό ειδησεογραφικό δίκτυο NBC4, τα σωστικά συνεργεία έχουν ανασύρει περισσότερα από 30 πτώματα από το νερό μετά τη συντριβή κοντά στο εθνικό αεροδρόμιο Ρίγκαν, δήλωσαν δύο πηγές που γνωρίζουν για τις επιχειρήσεις διάσωσης.

Το αεροσκάφος της American Airlines με 60 επιβάτες και τέσσερα μέλη πληρώματος συγκρούστηκε με ένα ελικόπτερο Black Hawk του αμερικανικού στρατού στο οποίο επέβαιναν με τρεις στρατιώτες, ενώ επιχειρούσε να προσγειωθεί στο εθνικό αεροδρόμιο Ρίγκαν περίπου στις 21:00 τοπική ώρα το βράδυ της Τετάρτης.

Μοιραία σύγκρουση και συντριβή στην Ουάσιγκτον

Και τα δύο αεροσκάφη συνετρίβησαν στον ποταμό Ποτόμακ σε συνθήκες παγετού και 300 άτομα που απαρτίζουν τα σωστικά συνεργεία έχουν αναπτυχθεί σε μια προσπάθεια έρευνας και διάσωσης, με τις ελπίδες να εντοπιστεί κάποιος ζωντανός να είναι ελάχιστες.

Κανείς δεν πιστεύεται ότι επέζησε από τη βίαιη σύγκρουση στον αέρα που κατέληξε με τα συντρίμμια και των δύο αεροσκαφών να βυθίζονται στον πυθμένα του ορμητικού ποταμού. Στην αμερικανική πρωτεύουσα έχει δημιουργηθεί ένα προσωρινό νεκροτομείο για τη συγκέντρωση των σορών, γράφει χαρακτηριστικά η Daily Mail.

Πώς φτάσαμε στην τραγωδία -Λεπτό προς λεπτό

Η πτήση 5342 της American Airlines, ένα αεροσκάφος Bombardier CRJ700, απογειώθηκε από τη Γουιτσιτά του Κάνσας και μετέφερε 60 επιβάτες και τέσσερα μέλη του πληρώματος. Το αεροπλάνο, που έχει σχεδιαστεί για να μεταφέρει έως και 70 άτομα, λειτουργούσε εντός των δυνατοτήτων του σε μια πτήση ρουτίνας εσωτερικού, δήλωσαν παρατηρητές. «Ξέρω αυτή την πτήση. Έχω πετάξει με αυτήν αρκετές φορές», δήλωσε ο γερουσιαστής του Κάνσας, Τζέρι Μόραν, μετά τη συντριβή.

Λίγα λεπτά πριν από την προσγείωση της πτήσης 5342, οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας ρώτησαν το εμπορικό αεροσκάφος που έφτανε αν μπορούσε να προσγειωθεί στον κοντινότερο διάδρομο 33 του αεροδρομίου Ρίγκαν και οι πιλότοι επιβεβαίωσαν αμέσως ότι ήταν σε θέση να το κάνουν.

Στη συνέχεια οι ελεγκτές έδωσαν άδεια στο αεροπλάνο να προσγειωθεί στον διάδρομο 33 και οι ιστότοποι παρακολούθησης πτήσεων έδειξαν ότι το αεροπλάνο προσάρμοσε δεόντως την προσέγγισή του στον νέο διάδρομο.

Την ίδια στιγμή, ένα ελικόπτερο Sikorsky UH-60 Black Hawk του αμερικανικού στρατού, που είχε αναχωρήσει από το Fort Belvoir στη Βιρτζίνια, εισήλθε στον εναέριο χώρο γύρω από το αεροδρόμιο Reagan. Πρόκειται για έναν από τους πιο αυστηρά ελεγχόμενους και επιτηρούμενους εναέριους χώρους στον κόσμο, πλησίον του Λευκού Οίκου και του Καπιτωλίου.

Όλα τα προηγούμενα αεροσκάφη είχαν προσγειωθεί στον κύριο διάδρομο του αεροδρομίου, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι πιλότοι του Black Hawk ίσως περίμεναν ότι η πτήση της American Airlines θα ακολουθούσε το ίδιο παράδειγμα και ίσως να μη γνώριζαν την αλλαγή στην πορεία πτήσης.

Το ελικόπτερο βρισκόταν σε εκπαιδευτική πτήση, σύμφωνα με εκπρόσωπο του αμερικανικού στρατού, αλλά δεν δόθηκαν άλλες λεπτομέρειες. Τα στρατιωτικά αεροσκάφη πραγματοποιούν συχνά εκπαιδευτικές πτήσεις μέσα και γύρω από τον αυστηρά περιορισμένο εναέριο χώρο γύρω από την πρωτεύουσα της χώρας για λόγους εξοικείωσης και σχεδιασμού.

Λιγότερο από 30 δευτερόλεπτα πριν από τη συντριβή, ένας ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας ρώτησε το ελικόπτερο, του οποίου το διακριτικό κλήσης ήταν καταχωρημένο ως PAT25, αν είχε δει το αεροπλάνο που έφτανε στον ορίζοντα. Ο ελεγκτής έκανε άλλη μια κλήση μέσω ασυρμάτου στο ελικόπτερο λίγο αργότερα, λίγα λεπτά πριν από την προβλεπόμενη προσγείωση της πτήσης της American Airlines.

«Θεέ μου! Πύργος, το είδατε αυτό;»

«PAT 25, βλέπετε ένα CRJ;», «Το PAT 25 περνάει πίσω από το CRJ», είπε ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας. Δευτερόλεπτα αργότερα, ο νυχτερινός ουρανός πάνω από την Ουάσιγκτον φωτίστηκε για λίγο από την πύρινη σφαίρα που δημιουργήθηκε καθώς τα δύο αεροσκάφη συγκρούστηκαν. Η τραγική συντριβή σημειώθηκε σε απόσταση μικρότερη των τριών χιλιομέτρων από τον διάδρομο προσγείωσης.

«Θεέ μου! Πύργος, το είδατε αυτό;», ακούγεται ένας εργάτης να αναφωνεί. «Συντριβή, συντριβή, συντριβή, αυτό είναι συναγερμός τρία», ακούγεται να λέει ένας από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στο ηχητικό υλικό περίπου την ώρα της συντριβής.

«Δεν ξέρω αν καταλάβατε τι συνέβη, αλλά υπήρξε σύγκρουση κατά την προσέγγιση στον [διάδρομο] 33. Θα διακόψουμε τις πτήσεις επ’ αόριστον», σημείωσε ένας άλλος ελεγκτής.

«Τόσο το ελικόπτερο όσο και το αεροπλάνο συνετρίβησαν στο ποτάμι», ακούγεται να λέει ένας τρίτος ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας.

Ειδικοί σε θέματα αεροπορίας έχουν επισημάνει ότι, σε αντίθεση με πολλές μονάδες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, η Ουάσιγκτον χρησιμοποιεί δύο ξεχωριστές ραδιοσυχνότητες για να επικοινωνεί με ελικόπτερα και άλλα αεροσκάφη. Αυτό μπορεί να οδήγησε σε ένα «εμπόδιο στην επίγνωση της κατάστασης μεταξύ των πιλότων», δήλωσε στο CNN ο εκπρόσωπος της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας της Αυστραλίας, Τόνι Στάντον.  

Το περιστατικό συνέβη σε μια σχετικά ζεστή και ξάστερη χειμωνιάτικη βραδιά στην Ουάσιγκτον, αλλά ο ποταμός Πότομακ εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά κρύος. Ώρες πριν από το δυστύχημα της Τετάρτης, η θερμοκρασία του νερού καταγράφηκε στους μόλις τέσσερις βαθμούς πάνω από το μηδέν, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας.


Πηγή