Με τις γκαλερί και τα μουσεία κλειστά λόγω κορονοϊού, περίπου πενήντα καλλιτέχνες που κατοικούν και δημιουργούν στο Βερολίνο εκθέτουν τα έργα τους στα… μπαλκόνια τους και προσκαλούν το φιλοθεάμον κοινό σε «μία ιδιωτική περιήγηση» για να ανακαλύψουν τα έργα τους.
«Καθώς η ελευθερία κινήσεών μας έχει ανασταλεί (τα μπαλκόνια) έχουν αναχθεί στον μοναδικό χώρο για καθημερινές περφόρμανς και κοινωνικές κινητοποιήσεις», εξηγεί η κολεκτίβα καλλιτεχνών, που είχε την ιδέα για το δρώμενο τούτο στο προάστιο Πρεντσλάουερ Μπεργκ, που φιλοξενεί την καλλιτεχνική κοινότητα, στα ανατολικά της πρωτεύουσας.
Τα μπαλκόνια είναι «οι βοηθητικές έξοδοι για να πάρουμε αέρα, να περάσουμε λίγη ώρα στον ήλιο, να καπνίσουμε», καθ’ όλη τη διάρκεια του εγκλεισμού λόγω κορονοϊού, εξηγούν οι δύο επιμελητές της ιδιαίτερης αυτής έκθεσης Εζγκιούρ Ντουρμουσόγλου και Γιοάνα Βάρτσα, οι οποίοι έδωσαν 48 ώρες στους συμμετέχοντες καλλιτέχνες για να ‘ακονίσουν’ τη φαντασία τους και να δημιουργήσουν.
Στο Βερολίνο, όπου τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων είναι λιγότερο αυστηρά απ’ όσο σε άλλες περιοχές, οι διαβάτες κι οι φιλοπερίεργοι καλούνται να σηκώσουν το κεφάλι τους κατά την περιδιάβασή τους και να θαυμάσουν τα ευφάνταστα έργα που εκτίθενται στα μπαλκόνια των καλλιτεχνών: σ’ ένα από αυτά μία σκάλα με κλαδιά δέντρων, σε κάποιο άλλο μαυρόασπρες φωτογραφίες ανθρώπων που κάθονται στα μπαλκόνια τους στην Αθήνα ή την Κόρδοβα.
Μία από τις εγκαταστάσεις χρησιμοποιεί ρολά από χαρτιά τουαλέτας που ξετυλίγονται και σκεπάζουν την πρόσοψη του κτηρίου, καυτηριάζοντας τη φρενίτιδα των Γερμανών, που έτρεξαν μαζικά να αγοράσουν το ‘πολύτιμο’ τούτο προϊόν με τον συναγερμό για την εξάπλωση του κορονοϊού στην Ευρώπη.
Η έκθεση τούτη, «με μηδενικό προϋπολογισμό, χωρίς εγκαίνια, χωρίς συνεύρεση κοινού», παρουσιάζεται ως «μία προσωπική περιδιάβαση προς ανακάλυψη του ίχνους της ζωής και της τέχνης».
Από σήμερα το βράδυ, οι καλλιτέχνες θα μαζέψουν τα έργα τέχνης τους και θα τα τοποθετήσουν στα ατελιέ τους, όπου αποσύρονται συνήθως για να δημιουργήσουν μακριά από τον κόσμο και την καθημερινότητα.
Πηγή