Πριν από την υποβολή βιογραφικού, οι υποψήφιοι γνωρίζουν περισσότερα για τους μελλοντικούς εργοδότες τους, σύμφωνα με έρευνα της ManpowerGroup.
Συγκεκριμένα, η παγκόσμια έρευνα της ManpowerGroup, η οποία διεξήχθη σε 14.000 υποψήφιους, καταδεικνύει ότι υπάρχει αλλαγή στις ισορροπίες, μεταφέροντας τη δύναμη από τον εργοδότη στον υποψήφιο- σήμερα, οι υποψήφιοι έχουν περισσότερες πληροφορίες από ποτέ για την εταιρεία και τη θέση εργασίας, ουσιαστικά από τα πρώτα στάδια της διαδικασίας εύρεσης εργασίας.
Μέσα από το άρθρο «Η άνοδος των πολύ καλά ενημερωμένων υποψηφίων», όπως σημειώνει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, η ManpowerGroup στην εποχή της πληροφόρησης προτείνει στις επιχειρήσεις μία σειρά από στρατηγικές και τακτικές για την προσέλκυση ταλέντων υψηλών επιδόσεων.
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση της ManpowerGroup, τα ζητήματα που θεωρούν οι υποψήφιοι πιο σημαντικά, πριν από το στάδιο λήψης αποφάσεων για την εργασία και για τα οποία αναζητούν και βρίσκουν, είναι τα εξής:
«Η αμοιβή και ο τύπος εργασίας αποτελούν τους πιο σημαντικούς παράγοντες επιρροής για τους υποψήφιους σε παγκόσμιο επίπεδο.
Αμέσως επόμενοι σημαντικοί παράγοντες είναι η ευκαιρία για ανέλιξη, οι παροχές και η ευελιξία προγράμματος. Ο τελευταίος παράγοντας αποτελεί ζητούμενο για τον υποψήφιο, καθώς υποστηρίζει το συνδυασμό προσωπικής και επαγγελματικής ζωής. Ειδικότερα, στο ενδεχόμενο μετακίνησης, ο υποψήφιος δίνει διπλάσια βαρύτητα στην αύξηση της αμοιβής του σε σχέση με τον τύπο εργασίας.
Η ανάγκη διαφάνειας αμοιβής και παροχών. Σχεδόν οι μισοί (44%) υποψήφιοι γνωρίζουν τις πληροφορίες για την αμοιβή, πριν υποβάλλουν το βιογραφικό τους.
Στις πέντε πιο σημαντικές παγκόσμιες αγορές, συγκρίνοντας τα έτη 2015-2016, ο αριθμός των υποψηφίων που γνωρίζει την αμοιβή, πριν από την υποβολή βιογραφικού, έχει αυξηθεί κατά 10%.
Το όραμα και οι αξίες. Οι οργανισμοί ενεργούν με εξωστρέφεια στα θέματα που αφορούν στην αποστολή τους, στο όραμά τους και στην πολιτική ΕΚΕ, που ακολουθούν. Όλο και περισσότεροι υποψήφιοι ευθυγραμμίζονται με τις επιχειρήσεις που μοιράζονται την ίδια αντίληψη και δέσμευση στα παραπάνω σημεία. Σε παγκόσμιο επίπεδο, το 32% των υποψηφίων διαθέτει πληροφορίες για την αποστολή και το όραμα του Οργανισμού, πριν υποβάλλει το βιογραφικό του σημείωμα. Ειδικά, για την πλειοψηφία των Millennials, ο εταιρικός σκοπός αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, σύμφωνα με τη διεθνή έρευνα της ManpowerGroup».
«Η εύκολη πρόσβαση σε πληροφορίες έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο τα άτομα αναζητούν εργασία, αλλά και η εργασία αναζητά τα άτομα. Η κατανόηση των προτιμήσεων των υποψηφίων είναι ζήτημα ύψιστης σημασίας για την αντιμετώπιση της δυσκολίας των επιχειρήσεων σε όλον τον κόσμο για κάλυψη θέσεων εργασίας» αναφέρει ο Jim McCoy, Vice President, Global Practice Leader, ManpowerGroup Solutions. «Οι υποψήφιοι επιθυμούν να οραματίζονται τους εαυτούς τους μέσα στην επιχείρηση, γνωρίζοντας την αμοιβή και τις παροχές, που τους αναλογούν. Επίσης, αναγνωρίζουν όλο και περισσότερο την αποστολή του Οργανισμού, το εταιρικό brand, την κουλτούρα και τη δέσμευση της επιχείρησης στην εταιρική κοινωνική ευθύνη. Για τους εργοδότες, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να ξεφύγουν από την παραδοσιακή συνέντευξη και να δημιουργήσουν το δικό τους πλαίσιο για μία ανοιχτή και καινοτόμα συζήτηση».
Έχοντας ουσιαστική γνώση για το τι είναι σημαντικό σήμερα για τους υποψήφιους, η ManpowerGroup παρέχει πρακτικές συμβουλές για τις επιχειρήσεις, ώστε να προσελκύσουν τους υποψήφιους:
- Προσέγγιση του σωστού ταλέντου, όπου και εάν βρίσκεται. Για δεύτερη συνεχή χρονιά, οι εταιρικές ιστοσελίδες αποτελούν τη νούμερο ένα πηγή αναζήτησης πληροφοριών για τον εργοδότη, καθώς και τη δεύτερη πιο αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης για το brand της εταιρείας. Οι εργοδότες καλούνται να αναγνωρίσουν τη δυναμική του περιεχομένου της ιστοσελίδας και των portals της κοινότητας του ανθρώπινου δυναμικού για το χτίσιμο της εταιρικής εικόνας και την αύξηση της πρόσβασης σε πληροφορίες.
- Νέοι τρόποι διάδρασης. Για την κάλυψη των προσδοκιών για πληροφορίες των υποψηφίων, οι εργοδότες καλούνται να έχουν μεγαλύτερη εξωστρέφεια στη διάχυση πληροφορίας γύρω από την εταιρεία. Αυτό σημαίνει και διαφάνεια στο κομμάτι των αμοιβών.
- Παρακολούθηση του απόηχου. Είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να κατανοήσουν ότι γίνονται αντικείμενο συζήτησης σε δίαυλους εκτός των δικών τους- για παράδειγμα τα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης και οι ιστοσελίδες αξιολόγησης εργοδοτών, όπως το Glassdoor.com. Οι τελευταίες αποτελούν την τρίτη σε σειρά πιο αξιόπιστη πηγή πληροφόρησης για την εταιρεία ως εργοδότη. Παρόλο που ο έλεγχος είναι περιορισμένος, πάντα υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης από την πλευρά του εργοδότη και διαμόρφωσης ενός πλαισίου εκπαίδευσης του κοινού».
«Χαρακτηριστικό γνώρισμα της σύγχρονης πραγματικότητας είναι η διάχυση ενός τεράστιου όγκου πληροφοριών σε μία ολοένα αυξανόμενη δεξαμενή πληροφόρησης. Μέσα σε αυτό το πολυδιάστατο πεδίο αμφίδρομης σχέσης μεταξύ εταιρειών και επαγγελματιών, το χτίσιμο της ορθής εικόνας και των δύο πλευρών σμιλεύει το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα. Ως εκ τούτου, η συνεχής και ορθή ανατροφοδότηση και αναβάθμιση της διάδρασης μεταξύ εταιρειών και επαγγελματιών κατέχει ύψιστη σημασία, απαιτεί συγκεκριμένες δεξιότητες και χρήζει εστιασμένων εταιρικών και ατομικών δράσεων. Στη ManpowerGroup, συμβάλλουμε καθημερινά στη σωστή διάδραση μεταξύ εταιρειών και επαγγελματιών, τη σωστή στιγμή με τα πλέον κατάλληλα μέσα και εργαλεία επικοινωνίας», σημειώνει η Φανή Κλειδά, διευθύνουσα σύμβουλος της ManpowerGroup.
Πηγή