ÎαÏαÏÎθηκε Ïο βÏÎ¬Î´Ï ÏÎ·Ï Î ÎμÏÏÎ·Ï ÏÏη ÎÎ¿Ï Î»Î® Ïο νομοÏÏÎδιο ÏÎ¿Ï Ï ÏÎ¿Ï ÏÎ³ÎµÎ¯Î¿Ï Î Î±Î¹Î´ÎµÎ¯Î±Ï ÎºÎ±Î¹ ÎÏηÏÎºÎµÏ Î¼Î¬ÏÏν με ÏίÏλο «ÎναβάθμιÏη ÏÎ¿Ï Î£ÏÎ¿Î»ÎµÎ¯Î¿Ï ÎºÎ±Î¹ Î¬Î»Î»ÎµÏ Î´Î¹Î±ÏάξειÏ».
Το νομοÏÏÎδιο, ÏÎ¿Ï Î±Î½Î±Î¼ÎνεÏαι να ειÏαÏθεί για εÏεξεÏγαÏία ÏÏην αÏμÏδια εÏιÏÏοÏή ÏÎ·Ï ÎÎ¿Ï Î»Î®Ï Ïην εÏÏÏμενη ÎÎµÏ ÏÎÏα Ïο μεÏημÎÏι, ÏεÏιλαμβάνει ÏÏ Î¸Î¼Î¯ÏÎµÎ¹Ï Î³Î¹Î± Ïην ÏÏÏÏοβάθμια και Î´ÎµÏ ÏεÏοβάθμια εκÏÎ±Î¯Î´ÎµÏ Ïη, καθÏÏ ÎºÎ±Î¹ για Ïη διά Î²Î¯Î¿Ï Î¼Î¬Î¸Î·Ïη.
Î£Ï Î³ÎºÎµÎºÏιμÎνα: (α) ÏεÏιλαμβάνει ÏÏ Î¸Î¼Î¯ÏÎµÎ¹Ï Î¼Îµ ÏÎ¹Ï Î¿ÏÎ¿Î¯ÎµÏ ÎµÏÎÏÏονÏαι αλλαγÎÏ ÏÏη λειÏÎ¿Ï Ïγία ÏÎ¿Ï ÏÏÎ¿Î»ÎµÎ¯Î¿Ï , (β) θεÏÏίζεÏαι εκ νÎÎ¿Ï Ïο ÏλαίÏιο λειÏÎ¿Ï ÏÎ³Î¯Î±Ï ÏÏν ÏÏÏÏÏ ÏÏν και ÏειÏαμαÏικÏν ÏÏολείÏν, Ïα οÏοία, Ïε εÏίÏεδο εÏικÏάÏÎµÎ¹Î±Ï ÏÏ Î³ÎºÏοÏοÏν δÏο διακÏιÏά δίκÏÏ Î± ÏÏολικÏν μονάδÏν (γ) εÏανακαθοÏίζεÏαι Ïο ÏλαίÏιο ÏÏεÏικά με Ïην ελληνÏγλÏÏÏη εκÏÎ±Î¯Î´ÎµÏ Ïη και (δ) ÏÏ Î¸Î¼Î¯Î¶Î¿Î½Ïαι λοιÏά θÎμαÏα ÏÏÏÏÎ¿Î²Î¬Î¸Î¼Î¹Î±Ï ÎºÎ±Î¹ Î´ÎµÏ ÏεÏÎ¿Î²Î¬Î¸Î¼Î¹Î±Ï ÎµÎºÏÎ±Î¯Î´ÎµÏ ÏηÏ.
Îε Ïο 2ο μÎÏÎ¿Ï ÏÎ¿Ï Î½Î¿Î¼Î¿ÏÏÎµÎ´Î¯Î¿Ï ÎµÎ¹ÏάγονÏαι ÏÏ Î¸Î¼Î¯ÏÎµÎ¹Ï Î³Î¹Î± Ïην ÏÏιÏοβάθμια εκÏÎ±Î¯Î´ÎµÏ Ïη, και ÏÏ Î³ÎºÎµÎºÏιμÎνα (α) εÏανακαθοÏίζεÏαι η διαδικαÏία Î±Î½Î¬Î´ÎµÎ¹Î¾Î·Ï ÏÏν ÏÏÏ ÏανικÏν αÏÏÏν, (β) ÏÏ Î¸Î¼Î¯Î¶Î¿Î½Ïαι εκ νÎÎ¿Ï Î¸ÎμαÏα Ïα ζηÏήμαÏα μεÏεγγÏαÏÏν, (γ) ειÏάγονÏαι ÏÏ Î¸Î¼Î¯ÏÎµÎ¹Ï Î±Î½Î±ÏοÏικά με Ïην ίδÏÏ Ïη και διοÏγάνÏÏη αÏÏ Ïα ÎÎΠξενÏγλÏÏÏÏν ÏÏογÏαμμάÏÏν ÏÏÎ¿Ï Î´Ïν (ÎΠΣ).
ΤÎÎ»Î¿Ï Î· ÎοινÏνιολογία ÏÏÎ¹Ï Î Î±Î½ÎµÎ»Î»Î®Î½Î¹ÎµÏ, Ïο κÏνÏÏα μάθημα και η «διαγÏγή» ÏÏο αÏÎ¿Î»Ï ÏήÏιο
ÎλλαγÎÏ ÎÏÏονÏαι ÏÏην Παιδεία, καθÏÏ ÏÏμÏÏνα με Ïο νομοÏÏÎδιο ÏÎ¿Ï ÏαÏÎ¿Ï ÏίαÏε η Îίκη ÎεÏαμÎÏÏ Î¼Ïαίνει ÏÎÎ»Î¿Ï ÏÏην εξÎÏαÏη ÏÎ·Ï Â«ÎοινÏνιολογίαÏ» ÏÏÎ¹Ï ÏανελλήνιεÏ, εÏιÏÏÏÎÏÎ¿Ï Î½ Ïα ÎαÏινικά ÎµÎ½Ï Î±Ï Î¾Î¬Î½Î¿Î½Ïαι καÏά Îνα μάθημα – Ïο κÏνÏÏα μάθημα - Ïα εξεÏαζÏμενα για Ïην είÏοδο ÏÏν μαθηÏÏν Ïε ÎÎΠκαι ΤÎÎ.
Î Î¿Î¹ÎµÏ ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ÏμÏÏ Î¿Î¹ ÎºÏ ÏιÏÏεÏÎµÏ Î±Î»Î»Î±Î³ÎÏ;
ÎÎ½Î±Î»Ï Ïικά:
- η εÏαναÏοÏά ÏÎ·Ï Î¤ÏάÏÎµÎ¶Î±Ï ÎεμάÏÏν,
- η εÏαναÏοÏά ÏÏν ÎαÏινικÏν ÏÏ ÏανελλαδικÏÏ ÎµÎ¾ÎµÏαζÏμενο μάθημα,
- η εÏαναÏοÏά μαθημάÏÏν με ÏÏ Î½ÏελεÏÏή βαÏÏÏηÏαÏ,
- η καθιÎÏÏÏη ÏÏιÏν ÎμάδÏν Î ÏοÏαναÏολιÏμοÏ,
- Îνα εÏιÏλÎον εξεÏαζÏμενο μάθημα ÏÏÎ¹Ï Î Î±Î½ÎµÎ»Î»Î±Î´Î¹ÎºÎÏ ÎºÎ±Î¹ θÎÏÏιÏη βάÏÎ·Ï Î¼ÎµÏεγγÏαÏÏν.
Το νομοÏÏÎδιο, Ïο οÏοίο ÎÏει ήδη ÏαÏÎ¿Ï ÏιαÏÏεί αÏÏ Ïην Ï ÏÎ¿Ï ÏγÏ, Îίκη ÎεÏαμÎÏÏ ÏÏο Î¥ÏÎ¿Ï ÏÎ³Î¹ÎºÏ Î£Ï Î¼Î²Î¿Ïλιο, θα Ïεθεί Ïε διαβοÏÎ»ÎµÏ Ïη ενÏÏÏ ÏÎ·Ï Î·Î¼ÎÏÎ±Ï ÎºÎ±Î¹ αναμÎνεÏαι να καÏαÏεθεί ÏÏη ÎÎ¿Ï Î»Î® μÎÏα ÏÏο Îάιο.
ÎιδικÏÏεÏα, ÏÏμÏÏνα με Ïο ÏÏÎδιο νÏÎ¼Î¿Ï , ÏÏον αÏοÏά ÏÏο λÏκειο ειÏάγεÏαι η ÏÏάÏεζα θεμάÏÏν, ÏÏαδιακά και θα αÏοÏά ÏÎ¿Ï Ï Î¼Î±Î¸Î·ÏÎÏ ÏÎ¿Ï ÎµÎ¹ÏÎÏÏονÏαι αÏÏ Ïο εÏÏμενο ÏÏÎ¿Î»Î¹ÎºÏ ÎÏÎ¿Ï ÏÏην Î’ ÎÏ ÎºÎµÎ¯Î¿Ï . ÎÏίÏηÏ, οι μαθηÏÎÏ Î¸Î± ÏÏοάγονÏαι/αÏολÏονÏαι εÏÏÏον ÎÏÎ¿Ï Î½ Î³ÎµÎ½Î¹ÎºÏ Î¼ÎÏο ÏÏο ÏÎ¿Ï Î»Î¬ÏιÏÏον 10 ανÏί για 9,5 ÏÎ¿Ï Î¹ÏÏÏει μÎÏÏι ÏήμεÏα.
Îια Ïην ειÏαγÏγή ÏÏην ÏÏιÏοβάθμια εκÏÎ±Î¯Î´ÎµÏ Ïη, οι ÎÎ¼Î¬Î´ÎµÏ Î ÏοÏαναÏολιÏÎ¼Î¿Ï Î±ÏÏ ÏÎÏÏεÏÎ¹Ï ÏÎ¿Ï ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ÏήμεÏα θα Î³Î¯Î½Î¿Ï Î½ ÏÏειÏ:Â
- ÎνθÏÏÏιÏÏικÏν ΣÏÎ¿Ï Î´Ïν,
- ÎεÏικÏν ΣÏÎ¿Ï Î´Ïν και ΣÏÎ¿Ï Î´Ïν Î¥Î³ÎµÎ¯Î±Ï ÎºÎ±Î¹Â
- ΣÏÎ¿Ï Î´Ïν ÎÎ¹ÎºÎ¿Î½Î¿Î¼Î¯Î±Ï ÎºÎ±Î¹ ΠληÏοÏοÏικήÏ.
ÎÏÏ Ïην εÏÏÏμενη ÏÏονιά, εÏίÏηÏ, θα ιÏÏÏÎ¿Ï Î½ ÏÏ Î½ÏελεÏÏÎÏ Î²Î±ÏÏÏηÏÎ±Ï Ïε δÏο μαθήμαÏα ανά ÏÏολή, Ïμήμα ή ειÏαγÏγική καÏεÏÎ¸Ï Î½Ïη.
Î ÏοÏείνεÏαι εÏίÏÎ·Ï Î½Î± καÏαÏγηθεί η ÎοινÏνιολογία ÏÏ Î¼Î¬Î¸Î·Î¼Î± ÏανελλαδικÏÏ ÎµÎ¾ÎµÏαζÏμενο για ÏÎ¿Ï Ï Î¼Î±Î¸Î·ÏÎÏ ÏÏν ÎνθÏÏÏιÏÏικÏν ΣÏÎ¿Ï Î´Ïν και να ανÏικαÏαÏÏαθεί αÏÏ Ïα ÎαÏινικά. Îα ÏαÏαμείνει η ÎοινÏνιολογία, ÏÏÏÏÏο, ÏÏÏÏ ÎµÎ¾Î®Î³Î·Ïε η Ï ÏÎ¿Ï ÏγÏÏ, Îίκη ÎεÏαμÎÏÏ, Îνα εκ ÏÏν βαÏικÏν μαθημάÏÏν. ÎÏ ÏÏ Î¸Î± ιÏÏÏÏει αÏÏ Ïη ÏÏονιά 2021-22, δηλαδή για ÏÏÎ¿Ï Ï Î¼Î±Î¸Î·ÏÎÏ Î¼ÏÎ¿Ï Î½ Ïον ΣεÏÏÎμβÏιο 2020 ÏÏη Î’ Î»Ï ÎºÎµÎ¯Î¿Ï .
ÎÏιÏλÎον, ÏÏοβλÎÏεÏαι Ïα μαθήμαÏα ÏÎ¿Ï Î¸Î± Î´Î¯Î½Î¿Ï Î½ οι μαθηÏÎÏ ÏÎ·Ï Î’ Î»Ï ÎºÎµÎ¯Î¿Ï ÏÏÎ¹Ï Î±ÏÎ¿Î»Ï ÏήÏÎ¹ÎµÏ Î½Î± Î±Ï Î¾Î·Î¸Î¿Ïν καÏά Îνα, Ïε ÏÎνÏε αÏÏ ÏÎÏÏεÏα ÏÎ¿Ï ÎµÎ¯Î½Î±Î¹ ÏήμεÏα. Το εÏιÏλÎον μάθημα, εÏονομαζÏμενο «κÏνÏÏα μάθημα», θα είναι μάθημα ÏÎ¿Ï Î´ÎµÎ½ ενÏάÏÏεÏαι ÏÏο εÏιÏÏÎ·Î¼Î¿Î½Î¹ÎºÏ Ïεδίο ÏÎ·Ï Î¿Î¼Î¬Î´Î±Ï ÏÏοÏαναÏολιÏμοÏ.
Îια ÏαÏάδειγμα, οι μαθηÏÎÏ ÏÎ·Ï ÎΠανθÏÏÏιÏÏικÏν ÏÏÎ¿Ï Î´Ïν ÏÏη Î’ ÎÏ ÎºÎµÎ¯Î¿Ï Î¸Î± ÏαÏÎ±ÎºÎ¿Î»Î¿Ï Î¸Î®ÏÎ¿Ï Î½ Ï ÏοÏÏεÏÏικά και ÎαθημαÏικά, και οι μαθηÏÎÏ ÏÏν άλλÏν ÎΠθα ÏαÏÎ±ÎºÎ¿Î»Î¿Ï Î¸Î®ÏÎ¿Ï Î½ ÎÏÏοÏία.
ΣÏεÏικά με ÏÎ¹Ï Î¼ÎµÏεγγÏαÏÎÏ, ÏÏοÏείνεÏαι η καθιÎÏÏÏη βάÏÎ·Ï Î¼ÎµÏεγγÏαÏÎ®Ï (βάÏη ειÏαγÏÎ³Î®Ï Î¼ÎµÎ¯Î¿Î½ 2.750 μÏÏια), και ο εξοÏθολογιÏμÏÏ ÏÏν Ï ÏιÏÏάμενÏν οικονομικÏν και κοινÏνικÏν κÏιÏηÏίÏν, ÏÏÏÏ Î³Î¹Î± ÏαÏάδειγμα η εξÎÏαÏη ÏÎ¿Ï Î¼ÎÏÎ¿Ï ÏÏÎ¿Ï ÏÏν ειÏοδημάÏÏν ÏÏν 3 ÏÎµÎ»ÎµÏ ÏαίÏν εÏÏν και ÏÏι μÏνο ενÏÏ. ÎÏιÏλÎον θα Ï ÏάÏξει και β’ κÏÎºÎ»Î¿Ï Î¼ÎµÏεγγÏαÏÏν, με ÏεÏιοÏιÏμÎνη Î´Ï Î½Î±ÏÏÏηÏα μεÏακίνηÏÎ·Ï Ïε άλλο Ïμήμα ÏÎ¿Ï Î¯Î´Î¹Î¿Ï ÎµÏιÏÏÎ·Î¼Î¿Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÏÎµÎ´Î¯Î¿Ï .
ΣÏο ÎÏκειο Î±Ï Î¾Î¬Î½Î¿Î½Ïαι καÏά Îνα Ïα γÏαÏÏÏÏ ÎµÎ¾ÎµÏαζÏμενα μαθήμαÏα ÏÏη Î’ και Î’ ÎÏ ÎºÎµÎ¯Î¿Ï , οι μαθηÏÎÏ ÏÏοάγονÏαι/αÏολÏονÏαι εÏÏÏον ÎÏÎ¿Ï Î½ Î³ÎµÎ½Î¹ÎºÏ Î¼ÎÏο ÏÏο ÏÎ¿Ï Î»Î¬ÏιÏÏον 10 ανÏί για 9,5 ÏÎ¿Ï Î¹ÏÏÏει μÎÏÏι ÏήμεÏα, οι μαθηÏÎÏ Î¸ÎµÏÏηÏÎ¹ÎºÎ®Ï ÎºÎ±ÏεÏÎ¸Ï Î½ÏÎ·Ï ÏÏη Î’ ÎÏ ÎºÎµÎ¯Î¿Ï Î¸Î± ÏαÏÎ±ÎºÎ¿Î»Î¿Ï Î¸Î®ÏÎ¿Ï Î½ Ï ÏοÏÏεÏÏικά και μαθημαÏικά, και οι θεÏÎ¹ÎºÎ®Ï ÎºÎ±ÏεÏÎ¸Ï Î½ÏÎ·Ï Î¸Î± ÏαÏÎ±ÎºÎ¿Î»Î¿Ï Î¸Î®ÏÎ¿Ï Î½ ιÏÏοÏία (λογική «κÏνÏÏα» μαθήμαÏοÏ).
ÎκÏμη, θα αναγÏάÏεÏαι η διαγÏγή ÏÏÎ¿Ï Ï ÏίÏÎ»Î¿Ï Ï ÏÏÎ¿Ï Î´Ïν.
ÎÏγανÏÏικÎÏ ÎºÎ±Î¹ βελÏιÏÏικÎÏ ÏÏ Î¸Î¼Î¯ÏÎµÎ¹Ï Î³Î¹Î± Ïην ÎνÏÏαÏη ÎκÏÎ±Î¯Î´ÎµÏ Ïη
1. ÎνίÏÏÏ Ïη ÏÎ·Ï ÎµÎ¾ÏÏÏÏÎÏÎµÎ¹Î±Ï ÏÏν ελληνικÏν ÏανεÏιÏÏημίÏν: ΠÏοβλÎÏεÏαι η Î´Ï Î½Î±ÏÏÏηÏα ίδÏÏ ÏÎ·Ï Î¾ÎµÎ½ÏγλÏÏÏÏν ÏÏοÏÏÏ ÏιακÏν ÏÏογÏαμμάÏÏν αÏÏ ÎºÎ¬Î¸Îµ ÎÎÎ (ÏÏÏÎ¯Ï Ï ÏοÏÏεÏÏική ÏÏ Î½ÎµÏγαÏία με Ïο ÎÎÎ ÎΠκαι ÏÏÏÎ¯Ï Î½Î± αÏαιÏείÏαι ÏÏοηγοÏμενη ÎγκÏιÏη Î¥ÏÎ¿Ï ÏγοÏ), θεÏμοθεÏοÏνÏαι Ïα κοινά (joint) και διÏλά (dual) ÏÏογÏάμμαÏα ÏÏÎ¿Ï Î´Ïν μεÏÎ±Î¾Ï ÎµÎ»Î»Î·Î½Î¹ÎºÏν και ξÎνÏν ÎÎÎ, θεÏινά ÏÏογÏάμμαÏα ÏÏα ÎÎÎ, ÎµÎ½Ï ÏαÏάλληλα ÏαÏÎÏονÏαι Î´Î¹ÎµÏ ÎºÎ¿Î»ÏνÏÎµÎ¹Ï Î³Î¹Î± Ïην ÏÏοÏÎÎ»ÎºÏ Ïη και Ïη διαμονή αλλοδαÏÏν ÏοιÏηÏÏν.
2. ÎιαδικαÏία Î±Î½Î¬Î´ÎµÎ¹Î¾Î·Ï Î ÏÏ ÏανικÏν ÎÏÏÏν: ÎεÏμοθεÏείÏαι Ïο ενιαίο ÏηÏοδÎλÏιο Î ÏÏ ÏάνεÏν και ÎνÏιÏÏÏ ÏάνεÏν, ÏÏοβλÎÏεÏαι ηλεκÏÏονική ÏηÏοÏοÏία για Ïη διαÏÏάλιÏη ÏÎ¿Ï Î±Î´Î¹Î¬Î²Î»Î·ÏÎ¿Ï ÎºÎ±Î¹ Ïη Î´Î¹ÎµÏ ÎºÏÎ»Ï Î½Ïη ÏÏ Î¼Î¼ÎµÏοÏÎ®Ï ÏÏη διαδικαÏία, αλλάζει Ïο εκλεκÏοÏÎ¹ÎºÏ ÏÏμα και καθιεÏÏνεÏαι η 4εÏÎ®Ï Î¸Î·Ïεία.
3. ÎÎο ÏλαίÏιο για ÏÎ¹Ï Î¼ÎµÏεγγÏαÏÎÏ ÏοιÏηÏÏν: ÎαθιεÏÏνεÏαι για ÏÏÏÏη ÏοÏά ÏÏÏÏθεÏο ακαδημαÏÎºÏ ÎºÏιÏήÏιο (βάÏη ειÏαγÏÎ³Î®Ï Î¼ÎµÎ¯Î¿Î½ 2.750 μÏÏια), εξοÏθολογίζονÏαι Ïα Ï ÏιÏÏάμενα οικονομικά και κοινÏνικά κÏιÏήÏια για Ïην αÏοÏÏ Î³Î® καÏαÏÏÏαÏήγηÏÎ·Ï ÏÏν κανÏνÏν (Ï.Ï. εξÎÏαÏη μÎÏÎ¿Ï ÏÏÎ¿Ï ÎµÎ¹ÏοδημάÏÏν 3 ÏÎµÎ»ÎµÏ ÏαίÏν εÏÏν και ÏÏι μÏνο ενÏÏ), και ειÏάγεÏαι η καινοÏομία ÏÎ¿Ï Î²’ κÏÎºÎ»Î¿Ï Î¼ÎµÏεγγÏαÏÏν (ÏεÏιοÏιÏμÎνη Î´Ï Î½Î±ÏÏÏηÏα μεÏακίνηÏÎ·Ï Ïε άλλο Ïμήμα ÏÎ¿Ï Î¯Î´Î¹Î¿Ï ÎµÏιÏÏÎ·Î¼Î¿Î½Î¹ÎºÎ¿Ï ÏÎµÎ´Î¯Î¿Ï ).
Πηγή