Εμπειρογνώμονες που εξετάζουν το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα στη Νότια Κορέα εξηγούν πώς από τους 181 επιβάτες επιβίωσαν τα δύο μέλη του πληρώματος.
Το αεροσκάφος της Jeju Air την περασμένη Κυριακή παρουσίασε βλάβη στον κινητήρα λίγες στιγμές μετά από πρόσκρουση με πουλί. Προσγειώθηκε με τη κοιλιά στον αεροδιάδρομο, ωστόσο τα συστήματά του δεν λειτούργησαν και το αεροσκάφος προσέκρουσε σε τοιχίο, για να ακολουθήσει η έκρηξη που είχε ως αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 179 από τους 181 επιβάτες.
Οι δύο που διασώθηκαν ήταν μέλη του πληρώματος, τα οποία κάθονταν στις θέσεις τους πίσω. Αυτός ήταν και ο λόγος που κατάφεραν να επιβιώσουν. Αμφότεροι βρίσκονται σε νοσοκομεία της περιοχής, ενώ για τον άνδρα τραυματία, νοτιοκορεατικά Μέσα αναφέρουν πως είναι πιθανό το σενάριο να μείνει παράλυτος από την πρόσκρουση.
Ο επικεφαλής της πυροσβεστικής που επιχειρούσε στο σημείο, ο Λι Ζουνγκ Ιουν, εξήγησε στα τοπικά ΜΜΕ τους λόγους για τους οποίους τα δύο μέλη του πληρώματος βγήκαν ζωντανά από τα συντρίμμια.
Συντριβή αεροπλάνου στη Νότια Κορέα: Τώρα η κυβέρνηση εξετάζει αν ο τοίχος πληρούσε τις προδιαγραφές ασφαλείας
Ερευνητής αεροπορικών δυστυχημάτων για Νότια Κορέα: Ποια εξαρτήματα δεν άνοιξαν, τι δεν έκαναν στο αεροδρόμιο
«Οι δύο επιζώντες βρέθηκαν στο μόνο μέρος του αεροπλάνου που δεν καταστράφηκε εντελώς: την ουρά του. Μόνο το τμήμα της ουράς διατηρεί λίγο σχήμα και το υπόλοιπο (του αεροπλάνου) φαίνεται σχεδόν αδύνατο να αναγνωριστεί».
Το πλήρωμα καμπίνας έχει συχνά καθίσματα στο μπροστινό ή στο πίσω μέρος του αεροπλάνου. Στα Boeing 737-800, υπάρχουν αναδιπλούμενα καθίσματα για το πλήρωμα που τοποθετούνται δίπλα στις πίσω πόρτες, από όπου ανασύρθηκαν οι δύο επιζώντες. Το σημείο αυτό ήταν και το μόνο που δεν τυλίχθηκε στις φλόγες και έσωσε τη ζωή τους.
Νότια Κορέα: Ποιες θέσεις είναι πιο ασφαλείς σε ένα αεροπλάνο
Παράλληλα, ειδικοί αναφέρουν πως το πιο ασφαλές μέρος για να καθίσει κάποιος σε ένα αεροπλάνο, είναι είτε στη μέση, είτε στο πίσω μέρος.
Αυτό καθώς τα περισσότερα θύματα κατά τη διάρκεια αεροπορικών δυστυχημάτων, προέρχονται από μπροστά και προς τα πίσω. Επίσης, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οι ομάδες διάσωσης εισέρχονται συχνά στο αεροπλάνο από το πίσω μέρος.
Το 2015, το περιοδικό Time ανέλυσε δεδομένα 35 ετών της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας (FAA), για το ποια σημεία είναι τα πιο ασφαλή μέσα σε ένα αεροπλάνο.
Αν χωρίσει κανείς ένα αεροπλάνο σε τρία μέρη, στο πίσω τρίτο του αεροσκάφους, είχαν ποσοστό θνησιμότητας 32%, ενώ εκείνοι στο μεσαίο τρίτο είχαν ποσοστό θνησιμότητας 39%.
Αυτοί στο μπροστινό είχαν αύξηση του ποσοστού θνησιμότητας, φτάνοντας στο 38%.
Επίσης, η έρευνα ανέδειξε ότι τα μεσαία καθίσματα στο πίσω μέρος του αεροσκάφους (δηλαδή σε ένα αεροπλάνο 60 σειρών, οι θέσεις -στο περίπου- 45 με 55), είναι στατιστικά τα πιο ασφαλή, με ποσοστό θνησιμότητας μόλις 28%.
Πηγή