Ξένο δημοσίευμα φέρνει και πάλι στο προσκήνιο μια ιστορική συμφωνία
Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Manager Magazin, ο όμιλος VW βρίσκεται και πάλι σε συζητήσεις για την εξαγορά της FIAT Chrysler Automobiles. Ωστόσο, όπως διευκρινίζεται στο σχετικό δημοσίευμα, οι δύο πλευρές βρίσκονται ακόμα αρκετά… μακριά, με σημαντικότερο αγκάθι εκείνο που αφορά το οικονομικό τίμημα μιας τέτοιας «κίνησης» που, αν μη τι άλλο, θα αποτελέσει -όταν, όπως κι αν τελικά πραγματοποιηθεί- το εφαλτήριο για την ανέλιξη της VW AG ως Νο1 κατασκευαστή στον κόσμο.
Σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρει το γερμανικό περιοδικό, η FIAT σκοπεύει στο μέλλον να εστιάσει την προσοχή της στη Ferrari, ενώ, από πλευράς VW, η «πόρτα» που ανοίγει για την τελευταία η αμερικάνικη Chrysler στην εγχώρια για αυτήν αγορά κάθε άλλο παρά ασήμαντη είναι για τους Γερμανούς, οι οποίοι τον τελευταίο καιρό μάχονται για την καθιέρωσή τους στην ανταγωνιστική αγορά της αντίπερα όχθης του Ατλαντικού.
Προς το παρόν, πάντως, επισήμως και οι δύο πλευρές αρνούνται κατηγορηματικά την ύπαρξη ενός τέτοιου σεναρίου και ειδικότερα η εταιρεία Exor (βλ. οικογένεια Ανιέλι), η οποία ελέγχει σήμερα το 30% της FIAT. Οι συντάκτες του γερμανικού άρθρου, ωστόσο, υποστηρίζουν πως το όλο θέμα έχει αναλάβει προσωπικά ο 77χρονος πλέον Ferdinand Piech, ο άνθρωπος που ελέγχει τις τύχες της VW, ο οποίος μάλιστα έχει ήδη πραγματοποιήσει τις πρώτες συζητήσεις του όλου εγχειρήματος με μέλη της οικογένειας Ανιέλι.
Σε κάθε περίπτωση, στο άκουσμα και μόνο της είδησης, η μετοχή της FIAT «τσίμπησε» σήμερα κάτι παραπάνω από 5%, σημειώνοντας την υψηλότερη τιμή της από τον φετινό Ιανουάριο, σε αντίθεση με εκείνη της VW, που υποχώρησε κατά 2,4%. Και αυτό σίγουρα κάτι σημαίνει…
Να θυμίσουμε πως η «επιθετική» διάθεση του γερμανικού ομίλου απέναντι στον ιταλικό έχει ξεκινήσει εδώ και πολύ καιρό, με τον πρώτο να γλυκοκοιτάζει ανοιχτά, ήδη από το 2012, προς την μεριά της Alfa Romeo. Εδώ ακριβώς βρίσκεται και το «μεγάλο κόλπο» για τους ιθύνοντες της VW, οι οποίοι, μέσω δημοσιευμάτων σαν το σημερινό, πολύ απλά, ασκούν την προβλεπόμενη προς την αντίπερα όχθη πίεση προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους.
Γιατί, όπως όλα δείχνουν, ενδιαφέρονται πολύ περισσότερο για την απόκτηση της μιλανέζικης φίρμας (ή ενδεχομένως και παράπλευρων εταιρειών της FCA, όπως π.χ. η Magneti Marelli), παρά για την εξαγορά ενός ολόκληρου ομίλου-γίγαντα, ο οποίος, κακά τα ψέματα, αντιμετωπίζει εν μέσω οικονομικής ύφεσης ουκ ολίγες δυσκολίες, άμεσα συνδεδεμένες σήμερα με την ομαλή και προσοδοφόρα για τον ίδιο ενσωμάτωση της Chrysler και την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της fiat στη γηραιά ήπειρο.
Πηγή: 4troxoi.gr