Τρίτη , 17 Δεκέμβριος 2024
Παρέμβαση Κουντουρά για υπόθεση σπουδαστή με σύνδρομο Down

Παρέμβαση Κουντουρά για υπόθεση σπουδαστή με σύνδρομο Down

Κάνει λόγο για «θολό ή ανύπαρκτο νομοθετικό πλαίσιο»

Παρέμβαση στην υπόθεση του σπουδαστή ΙΕΚ Τουρισμού με σύνδρομο Down Ιάκωβου Ανδρεαδάκη, πραγματοποίησε η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, καθώς ο σπουδαστής αυτός είναι, όπως τονίζεται, η πρώτη περίπτωση στην Ελλάδα ενός ατόμου με σύνδρομο Down που θέλει να καταρτιστεί στο επάγγελμα που διάλεξε, αλλά που δυστυχώς ένα θολό ή ανύπαρκτο νομοθετικό πλαίσιο, δεν καθορίζει με σαφήνεια έναν κατάλληλο τρόπο εκπαίδευσης και αξιολόγησης, σεβόμενο τις ιδιαιτερότητες και τις ειδικές ανάγκες του.

Η Έλενα Κουντουρά, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, ενημερώθηκε για την υπόθεση μετά από αναφορά της μητέρας τού Ιάκωβου που στάλθηκε στο προσωπικό της email και αμέσως ζήτησε να λάβει γνώση αναλυτικά από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου και από τη διεύθυνση του ΙΕΚ.

Από την επικοινωνία με τη μητέρα και τις υπηρεσίες του υπουργείου, έγινε αντιληπτό ότι, η υπόθεση αυτή που ξεκίνησε σχεδόν ένα χρόνο πριν, αφορά μια ειδική περίπτωση εκπαίδευσης σε μια σχολή επαγγελματικής κατάρτισης, που όμως δεν λειτουργεί ως σχολείο ειδικής αγωγής και έτσι υπάρχει νομοθετικό κενό για τον τρόπο εκπαίδευσης και αξιολόγησης.

Η κατάσταση αυτή, σημειώνεται, ταλαιπωρούσε την οικογένεια του Ιάκωβου και τον ίδιο και δημιουργούσε προστριβές, αντιθέσεις και παρεξηγήσεις με το εκπαιδευτικό περιβάλλον στο οποίο φοιτούσε, χωρίς όμως να υπάρχει πρόθεση διάκρισης όπως διαβεβαίωσε η διεύθυνση του ΙΕΚ την κ. υπουργό.

Στο σημείο αυτό η υπουργός έδωσε άμεσα οδηγίες ώστε η αξιολόγηση του Ιάκωβου να γίνει με βάση τις προτάσεις τής ιατρικής γνωμάτευσης της Μονάδας Εφηβικής Υγείας της Β Παιδιατρικής Κλινικής του ΕΚΠΑ, την οποία η μητέρα κατέθεσε στη Σχολή και ζητούσε να εφαρμοστεί ως μέθοδος εξέτασης.

Η περίπτωση του Ιάκωβου, τονίζεται, δίνει την αφορμή στην υπουργό Τουρισμού να ζητήσει τη συνεργασία των αρμόδιων φορέων ώστε να ληφθούν οι κατάλληλες νομοθετικές πρωτοβουλίες και έτσι το δικαίωμα στην επαγγελματική εκπαίδευση να παρέχεται ισότιμα σε όλους.

 

 

 

Πηγή: newsbeast.gr