Μετά τη φρενίτιδα που οδήγησε σε πώληση νιπτήρα με θέμα «ιπποπόταμοι» το περασμένο φθινόπωρο -έργο των Γάλλων σχεδιαστών François-Xavier και Claude Lalanne- αντί 4,3 εκατομμυρίων δολαρίων, τρεις φορές πάνω από τις εκτιμήσεις, ο οίκος Sotheby’s του Παρισιού ετοιμάζεται να δημοπρατήσει τον Ιούνιο πλήρες λουτρό με το ίδιο θέμα.
Το σετ, το οποίο θα διατεθεί στο πλαίσιο της δημοπρασίας «Important Design», περιλαμβάνει μοναδικό χάλκινο λουτρό από τους Lalanne: έναν «ιπποπόταμο» που είναι ο νιπτήρας και η βάση του, έναν που είναι η τουαλέτα και ο μπιντές και έναν που είναι η μπανιέρα. Οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι το σετ θα αποφέρει 2,7 εκατομμύρια δολάρια, αναφέρει το ΑΠΕ.
«Μετά τη διήμερη δημοπρασία μας-ορόσημο, τον περασμένο Οκτώβριο, της προσωπικής συλλογής των εκλιπόντων καλλιτεχνών François-Xavier και Claude Lalanne, είναι σπουδαίο συναίσθημα να εκπλησσόμαστε και να χαιρόμαστε για μία ακόμη αφορά με την ευφυΐα των Lalanne, με μια από τις πιο πανέξυπνες μεταμορφώσεις τους» τόνισε, σε ανακοίνωση, ο Florent Jeanniard, επικεφαλής του τομέα Ντιζάιν του 20ού αιώνα στον Sotheby’s Europe.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Sotheby’s est honorée de mettre en vente une pièce unique de François-Xavier Lalanne : une famille d’hippopotames formant une baignoire, un bidet et un toilette, estimée autour de 2,5 millions d’euros. Commandé dans les années 1990 par le propriétaire actuel, ce groupe sera l’un des lots les plus attendus de la prochaine vente de design fin juin à Paris. #sothebysdesign #interiordesign #francoisxavierlalanne #hippo
Το σετ είχε παραγγείλει τη δεκαετία του 1990 ανώνυμος συλλέκτης, εγγονός του Ελβετού γλύπτη Edouard-Marcel Sandoz. Γνώριζε το καλλιτεχνικό ζεύγος από τη δεκαετία του 1970, κάνοντας τότε τη γνωριμία της κόρης τους, της Valérie Kling. Εμπνεόμενοι από τον «ιπποπόταμο»-νιπτήρα που είχαν φιλοτεχνήσει από ρητίνη οι Lalanne για τον Marcel Duchamp, ο συλλέκτης και η σύζυγός του προσέγγισαν τους François-Xavier και Claude με την ιδέα ενός πλήρους λουτρού.
Η δημοπρασία του Ιουνίου έχει προγραμματιστεί να είναι διαδικτυακή. Σύμφωνα με την πολιτική του οίκου, οποιεσδήποτε αλλαγές στο πρόγραμμα θα γνωστοποιηθούν «περίπου 30 ημέρες πριν την ημερομηνία της δημοπρασίας».