Τετάρτη , 27 Νοέμβριος 2024

Καραμανλής: Στην κυκλοφορία τα πρώτα 5 χλμ. του δρόμου Θέρμη-Γαλάτιστα -«Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί το 2023» | ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Στην κυκλοφορία δόθηκαν τα πρώτα 5 χιλιόμετρα του τμήματος Θέρμη-Γαλάτιστα, του οδικού άξονα Θεσσαλονίκη-Πολύγυρος, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή και του υφυπουργού Υποδομών, Γιώργου Καραγιάννη.

Στην εκδήλωση χαιρετισμό απηύθυναν επίσης ο υφυπουργός Μακεδονίας-Θράκης, Σταύρος Καλαφάτης, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού, Κωνσταντίνος Κουτσούκος, και ο αντιπρόεδρος του ΔΣ της Ιntrakat, Δημήτρης Κούτρας.

Πρόκειται, όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής, για ένα έργο που μπορεί να μην είναι πολύ μεγάλο, αλλά είναι πολύ ουσιαστικό για την οδική ασφάλεια, την καλύτερη καθημερινότητα των πολιτών και την ανάπτυξη της περιοχής της Θεσσαλονίκης. Υπενθύμισε εξάλλου ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είχε εξαρχής θέσει ως στόχο να ξεμπλοκάρει έργα και να ξεκινήσει νέα, αλλά και να βάλει τα ζητήματα οδικής ασφάλειας στην πρώτη γραμμή.

«Στόχος είναι λιγότερα δυστυχήματα, λιγότερες απώλειες, και για να το πετύχουμε αυτό χρειαζόμαστε πρώτα από όλα ασφαλέστερους δρόμους», επισήμανε.

Κώστας Καραμανλής: Ποιον ωφελούν τελικά οι συνεχείς προσφυγές για το Μετρό Θεσσαλονίκης

Θεσσαλονίκη: Σε τι φάση βρίσκονται τα έργα του Flyover των 373 εκατ. ευρώ και του Μετρό

Καραμανλής: «Να μπει η μακεδονική γη σε αναπτυξιακή πορεία»

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε και στους συγκεκριμένους στόχους της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη Θεσσαλονίκη:

«Πρώτον η Θεσσαλονίκη, η οποία ήταν μία πόλη, που όλοι αναγνωρίζουμε, από όποιο χώρο και εάν υπηρετούμε, ότι είχε μείνει πολύ πίσω στον τομέα των υποδομών, να μπει μπροστά και να είναι πρωταγωνίστρια στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Να μπει επιτέλους αυτός ο τόπος, αυτή η γη, η μακεδονική γη, σε αναπτυξιακή πορεία.

Και, δεύτερον, καλύτερη καθημερινότητα. Προβλήματα τόσων ετών, όχι μόνο της Θεσσαλονίκης αλλά και της Κεντρικής Μακεδονίας, σίγουρα δε λύνονται από τη μία μέρα στην άλλη. Όμως δεσμευτήκαμε και δουλέψαμε σκληρά για να γίνει η πόλη αυτή και η περιοχή αυτή πιο ανθρώπινη, πιο εύκολη η καθημερινή ζωή».

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε άλλωστε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας παρέλαβε βαλτωμένο και το έργο στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκης-Πολυγύρου και προχώρησε με ταχύτητα στην υλοποίησή του.

«Σκεφτείτε το αυτό: Η κυβέρνηση αυτή το δημοπράτησε. Η κυβέρνηση αυτή το συμβασιοποίησε. Και η κυβέρνηση αυτή το ολοκλήρωσε σε λιγότερο από ένα χρόνο. Παραδίδουμε αυτό το έργο, δηλαδή μπροστά από τα χρονοδιάγραμμα που είχαμε θέσει», σημείωσε.

Επισήμανε ότι το τμήμα αυτό του δρόμου ήταν επικίνδυνο και προβληματικό, καθώς ήταν στενό και ολισθηρό, με πολλά δύσκολα σημεία-παγίδες.

«Με τον νέο δρόμο αυτά τα προβλήματα επιλύονται. Και μάλιστα από το βήμα αυτό δεσμευόμαστε μαζί με την ανάδοχο εταιρεία ο δρόμος αυτός να είναι έτοιμος πριν το χρονοδιάγραμμα του 2023, δηλαδή το καλοκαίρι του 2022. Αυτός είναι ο στόχος που βάζουμε», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σημείωσε επίσης ότι το Θέρμη -Γαλάτιστα ταυτόχρονα είναι ένα έργο που ενισχύει στην πράξη την περιφερειακή αναπτυξιακή πορεία της Θεσσαλονίκης, αφού την φέρνει πιο κοντά με τη Χαλκιδική. «Και φυσικά ο νέος αυτός δρόμος διευκολύνει την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων που κάνουν συχνά αυτή τη διαδρομή και ταλαιπωρούνται δυσανάλογα για να διανύσουν μερικά χιλιόμετρα», τόνισε και πρόσθεσε:

«Αυτά τα χιλιόμετρα τώρα λοιπόν θα τα διανύουν με ασφάλεια. Θα πηγαίνουν στον προορισμό τους πιο εύκολα, σε σύντομο χρόνο και με ασφάλεια. Μπαίνει λοιπόν οριστικά τέλος σε αυτή την ταλαιπωρία, τέλος στην επικινδυνότητα του δρόμου, τέλος σε ένα δρόμο που μόνο προβλήματα προκαλούσε».

Ο κ. Καραμανλής σχολίασε δε πως: «Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι αυτά τα πέντε χιλιόμετρα που δίνουμε σήμερα στην κυκλοφορία, είναι πέντε μεγάλα βήματα ανάπτυξης και ενίσχυσης της ευρύτερης περιοχής»

«Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί το 2023»

Ακόμη, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών ανέπτυξε τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό της κυβέρνησης για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία, ξεκινώντας από το Μετρό Θεσσαλονίκης.

«Επιτέλους, το Μετρό Θεσσαλονίκης μπαίνει σε μία σειρά. Παραλάβαμε την επιδομή στη γραμμή στο 40% και είμαστε στο 80%», τόνισε ο κ. Καραμανλής και δήλωσε: «Αυτό το έργο θα παραδοθεί το 2023 και από αυτό θα κριθούμε». Έθεσε δε το ερώτημα ποιους τελικά εξυπηρετούν οι καθυστερήσεις από τις δικαστικές εμπλοκές και προσφυγές.

Αναφέρθηκε επίσης στο flyover, έναν εναέριο αυτοκινητόδρομο-στολίδι, που όμοιός του δεν θα υπάρχει πουθενά αλλού στην Ελλάδα. Αλλά και σε έργα ποιότητας ζωής, όπως τις 17 νέες σχολικές μονάδες σε περιοχές που έχουν ανάγκη, το νέο Δικαστικό Μέγαρο της πόλης, έργα αντιπλημμυρικά και αποχέτευσης ομβρίων. Καθώς και στον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου «Μακεδονία», τη σύνδεση του λιμανιού με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο, την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και συγκεκριμένα το Θεσσαλονίκη -Τοξότες ύψους 1,5 δισ. ευρώ που ήδη δημοπρατήθηκε, το νέο οδικό άξονα Θεσσαλονίκη -Έδεσσα που θα γίνει με ΣΔΙΤ. Ενώ προανήγγειλε ότι το περίφημο «ορφανό χιλιόμετρο» στην Ποτίδαια υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Καλοκαίρι.

«Όλα αυτά τα έργα μαζί, συναποτελούν ένα συνεκτικό, φιλόδοξο αλλά και ρεαλιστικό σχέδιο για τη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία. Δεν είναι έργα αφηρημένα. Δεν είναι έργα “μολυβιές” σε ένα χάρτη. Αλλά υπηρετούν ένα ευρύτερο σχέδιο να βγει η Θεσσαλονίκη μπροστά», κατέληξε ο κ. Καραμανλής.

Καραγιάννης: «Η πόλη της Θεσσαλονίκης θα αλλάξει»

Από την πλευρά του ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε πόσο αναγκαίο ήταν το συγκεκριμένο έργο, καθώς οι μεγάλες ταχύτητες και το στενό οδόστρωμα σε μία περιοχή με οικιστική ανάπτυξη, αποτελούσαν ένα μείγμα που εγκυμονούσε κινδύνους για την ασφάλεια οδηγών και κατοίκων.

Υπενθύμισε ότι το Θέρμη -Γαλάτιστα εκκρεμούσε για χρόνια, αφού το κομμάτι από τη Γαλάτιστα μέχρι τον Πολύγυρο είχε βελτιωθεί στο παρελθόν. «Δημοπρατήσαμε λοιπόν μέσω της Εγνατίας ένα έργο προϋπολογισμού άνω των 23 εκατομμυρίων ευρώ, που η σύμβασή του υπεγράφη στα τέλη του 2020 και σήμερα, ένα χρόνο μετά, παραδίδονται σε κυκλοφορία τα πρώτα πέντε χιλιόμετρα του δρόμου», σημείωσε ο κ. Καραγιάννης.

Ανακοίνωσε μάλιστα ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το επόμενο διάστημα θα παρέμβει στην Κεντρική Μακεδονία με έργα οδικής ασφάλειας της τάξεως των 64 εκατομμυρίων ευρώ.

Ο κ. Καραγιάννης προανήγγειλε ότι μέσα στον Ιανουάριο θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για το FlyOver, ενώ όσον αφορά στο Μετρό Θεσσαλονίκης δήλωσε: «Η πόλη θα αλλάξει και η νίκη θα είναι με τους πολλούς και με την αλήθεια των πράξεων».

Ανέφερε επίσης ότι:

  • Προκηρύχθηκε η σιδηροδρομική σύνδεση για το λιμάνι και τον Προαστιακό της Δυτικής Θεσσαλονίκης.
  • Λύθηκε το θέμα της οδικής σύνδεσης με τον 6ο προβλήτα.
  • Τις επόμενες ημέρες περνά από τη διυπουργική ο άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας.
  • Τον Ιούνιο τελειώνει η Ποτίδαια.
  • Έρχεται τις επόμενες ημέρες ο διαγωνισμός για την οδική σύνδεση του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Φιλύρου
  • Εντός του 2022 θα υπάρχει ανάδοχος για το Δικαστικό Μέγαρο Θεσσαλονίκης.
  • Προχωρά ο διαγωνισμός για το ΣΔΙΤ των 17 σχολείων.

Καλαφάτης: «Το ένα μετά το άλλο, σημαντικά έργα υποδομής μπαίνουν στις ράγες»

Ο κ. Καλαφάτης από την πλευρά του τόνισε: «Το ένα μετά το άλλο, σημαντικά έργα υποδομής μπαίνουν στις ράγες. Στοχεύουμε στη βελτίωση της καθημερινότητας του πολίτη. Συνεχίζουμε! Η Θεσσαλονίκη, η Μακεδονία και η Θράκη αποκτούν υποδομές και υποδέχονται δράσεις που φέρνουν βιώσιμη ανάπτυξη, νέες επενδύσεις και νέες θέσεις δουλειάς. Επανατοποθετούνται στο χάρτη της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Και διεκδικούν το μέλλον που δικαιούνται».

Τζιτζικώστας: «Αναπτύσσεται το οδικό δίκτυο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας»

Ο κ. Τζιτζικώστας, από την πλευρά του, επισήμανε ότι η περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας είναι η πρώτη σε αφίξεις τουριστών, που κυρίως επιλέγουν το αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους, αλλά και η πρώτη σε οδικές μεταφορές, αγγίζοντας το 70% της μεταφορικής δραστηριότητας της χώρας και η πρώτη σε εξαγωγές αγροτικών προϊόντων, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ανάπτυξης του οδικού δικτύου.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου Θέρμη-Γαλάτιστα

Το συνολικό μήκος της οδού φτάνει τα 12,5 χλμ. και διακρίνεται σε δύο τμήματα: Από τη Θέρμη μέχρι τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης, μήκους 7,6 χλμ. και από τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης μέχρι τη Γαλάτιστα, μήκους 4,9 χιλιομέτρων.

Στο πρώτο τμήμα από τη Θέρμη μέχρι τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης, έχει ολοκληρωθεί πλήρως το πρώτο κομμάτι, μήκους περίπου ενός χλμ εντός του οικισμού Ν. Ραιδεστού. Στα υπόλοιπα 6,8 χλμ οι εργασίες έχουν προχωρήσει σε ποσοστό περίπου 50% και ειδικότερα έχουν ολοκληρωθεί οι χωματουργικές εργασίες και τα δίκτυα ύδρευσης -αποχέτευσης, ενώ υπολείπονται εργασίες οδοστρωσίας και ασφαλτικών.

Το δεύτερο τμήμα του έργου, από τα όρια του Νομού Θεσσαλονίκης μέχρι τη Γαλάτιστα, μήκους περίπου 5 χλμ (εκ των οποίων 3,2 χλμ νέας χάραξης και 1,7 χλμ διαπλάτυνσης), είναι και το σημαντικότερο. Και αυτό καθώς υποκαθιστά υφιστάμενο οδικό τμήμα, το οποίο θεωρείται ιδιαίτερα επικίνδυνο, λόγω στενότητας και ολισθηρότητας οδοστρώματος και δυσμενών γεωμετρικών χαρακτηριστικών. Το τμήμα αυτό ολοκληρώθηκε σε διάστημα 14 μηνών από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης, η οποία είχε συνολική διάρκεια 30 μηνών.

Η ολοκλήρωση δηλαδή των τριών από τα τέσσερα τμήματα του έργου, συνολικού μήκους περίπου 5,8 χλμ, πραγματοποιήθηκε στο μισό του συμβατικού χρόνου.

Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνονται επίσης:

  • Η πλήρης αναμόρφωση οκτώ ισόπεδων κόμβων
  • Η αναβάθμιση και ανακατασκευή των κάθετων και δευτερευουσών οδών στις θέσεις των κόμβων
  • Η κατασκευή υπόγειου αγωγού ομβρίων στον οικισμό Ν. Ραιδεστού
  • Η παραλλαγή του δικτύου ύδρευσης των Βασιλικών
  • Μικρά τεχνικά (τάφροι, μικροί κιβωτοειδείς οχετοί, σωληνωτοί οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης)
  • Μεγάλα τεχνικά (μία γέφυρα, δύο άνω διαβάσεις, ένας μεγάλος κιβωτοειδής οχετός)

Πηγή