Τρίτη , 4 Φεβρουάριος 2025

Ήρθε η ώρα του Netflix για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας;

Με 13 υποψηφιότητες, το «Emilia Pérez», ετοιμάζεται να πετύχει αυτό που δεν κατάφερε το «Roma» ή το «The Power of the Dog». Να δώσει καθαρή νίκη της TV απέναντι στον κινηματογράφο.

Η αντίστροφη μέτρηση για την λαμπερή Τελετή των Όσκαρ 2025 έχει ξεκινήσει και όλοι μιλάνε ήδη για το ντέρμπι της Ανδρικής Πρωτιάς, ανάμεσα στον Adrien Brody (The Brutalist) και Timothee Chalamet (The Complete Uknown).

Είναι ο Timothée Chalamet ο νέος James Dean;

Τα 97α Βραβεία της Ακαδημίας τα οποία παραλίγο να μην πραγματοποιηθούν εξαιτίας των πυρκαγιών που έπληξαν το Λος Άντζελες, έχουν φέτος παραπάνω ενδιαφέρον καθώς νέα ονόματα μπαίνουν στις συζητήσεις για Χρυσό Αγαλματίδιο (βλ. Kieran Culkin στο A Real Pain, Demy Moore στο The Substance ή Sebastian Stan στο The Apprentice), κυρίως όμως γιατί είναι η μεγάλη ευκαιρία του Netflix να σκαρφαλώσει στην κορυφαία κατηγορία όλων: Αυτή της Καλύτερης Ταινίας.

 

 

Θα τα καταφέρει το Emilia Perez;

Από την εποχή που η Ακαδημία Κινηματογράφου αγνοούσε εντελώς την τηλεόραση και τις ταινίες των Φεστιβάλ έχει περάσει πολύς καιρός, και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια πάντα φλερτάρει με την οσκαρική κορυφή. Το 2018, για παράδειγμα, το Roma (παραγωγής Netflix) του Alfonso Cuarón, κέρδισε τρία Όσκαρ. Αυτά της Καλύτερης Φωτογραφίας και Σκηνοθεσίας, με το highlight να είναι εκείνο της Καλύτερης Σκηνοθεσίας (βραβείο που κέρδισε και το The Power of the Dog), ωστόσο, δεν ήταν ανάμεσα στις υποψήφιες για Καλύτερη Ταινία, όπου θριάμβευσε το The Shape of Water.

The Brutalist: Η πρώτη ταινία που χρησιμοποίησε ΑΙ για να αλλάξει την ομιλία

Την ίδια τύχη είχε περίπου το All Quiet on the Western Front το οποίο έφυγε από τη λαμπρή τελετή με τέσσερα βραβεία, συμπεριλαμβανομένων των Καλύτερης Φωτογραφίας και Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας.

 

 

Φέτος, όμως, βλέπουμε ότι το Emilia Pérez επίσης παραγωγής Netflix, μπαίνει στη μάχη των Βραβείων με τις μεγαλύτερες πιθανότητες, έχοντας 13 υποψηφιότητες, έχοντας κάνει ήδη θραύση στις Χρυσές Σφαίρες.

Φτάσαμε τελικά στο σημείο που η Ακαδημία Κινηματογράφου επιτέλους αλλάζει ρότα, αρχίζοντας να στρέφεται προς τα «αντίπαλα» στούντιο παραγωγής των streaming ταινιών που θέλουν να εξαφανίσουν τον κινηματογράφο;  Αν συμβεί αυτό, σίγουρα θα μιλάμε για μια τεράστια «νίκη» της streaming κοινότητας απέναντι στους ρομαντικούς του σινεμά.

Κανένα standing ovation δεν ξεπερνάει εκείνο του Guillermo Del Toro

 

Έφτασε όμως η στιγμή ή θα είναι η μεγαλύτερη ευκαιρία του σινεμά να «σνομπάρει» μια ταινία με 13 υποψηφιότητες δείχνοντας πως ο κινηματογράφος ακόμα έχει τα ηνία στη συγκεκριμένη διοργάνωση; Μην ξεχνάμε άλλωστε, πως ήδη η πρωταγωνίστρια του Emilia Perez και υποψήφια για βασική υποψήφια για το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου, Karla Sofia Gascon δέχεται «πόλεμο» για παρελθοντικές αναρτήσεις της με ρατσιστικό και ισλαμοφοβικό περιεχόμενο.

Γενικώς, είναι πολλά τα μέτωπα που έχουν ανοίξει τα φετινά Όσκαρ. Από το Brody vs Chalamet, έως το Netflix vs Cinema.


Πηγή