Σε μία αποκάλυψη που αφορά το μοιραίο ελικόπτερο στο οποίο σκοτώθηκε ο θρύλος του NBA Κόμπι Μπράιαντ, η 13χρονη κόρη του και άλλα 7 άτομα, προχωρούν οι New York Times.
Σύμφωνα με το αμερικανό Μέσο η εταιρεία Island Express Helicopters, στην οποία ανήκει το Sikorsky S-76B, δεν είχε άδεια προκειμένου οι πιλότοι της να πετούν σε πτήσεις V.F.R (Visual Flight Rules – Κανόνες Πτήσεις Εξ όψεως).
Το πιστοποιητικό που είχε χορηγήσει στην εταιρεία η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας (FDA) δεν επέτρεπε στους πιλότους να πετάνε σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (ανώτατο όριο νέφους όχι μικρότερο από 1.000 πόδια πάνω από το έδαφος).
Αυτή η αποκάλυψη ρίχνει φως στο γιατί ο πιλότος δεν είχε υποβάλει σχέδιο πτήσης εξ όψεως ενώ επιχειρούσε να ανέβει πάνω από τα σύννεφα.
Για να μπορεί ο πιλότος να κάνει πτήσεις VFR θα πρέπει να είναι σε θέση να έχει οπτική επαφή με το έδαφος και να έχει τέτοια ορατότητα ώστε να μπορεί να αποφεύγει εμπόδια και άλλα αεροσκάφη, σύμφωνα με το flightshimmer.gr. Επίσης θα πρέπει να έχει τέτοια απόσταση από τα σύννεφα, ώστε να υπάρχει η απαραίτητη ορατότητα για να εξασφαλίζεται η ασφάλεια της πτήσης.
Σύμφωνα με το N.T.S.B. (National Transportation Safety Board) εξετάζεται και το ενδεχόμενο μηχανικής βλάβης που μπορεί να οδήγησε στη συντριβή.
Η εταιρεία Island Express Helicopters συνήθως χρησιμοποιεί έναν πιλότο στις πτήσεις των ελικοπτέρων. Κάτι τέτοιο όμως είναι άκρως επικίνδυνο, όπως λέει ο πιλότος Doug Solbrekken, που έχει πιλοτάρει παλιότερα ελικόπτερο Sikorsky. «Είναι μεγάλο και γρήγορο, σαν αεροπλάνο. Αν βρεθείς σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, το βάρος που πρέπει να σηκώσει ένας πιλότος είναι πολύ βαρύ. Ο δεύτερος πιλότος μπορεί να αποδειχτεί σημαντική βοήθεια. Πολλές φορές έχω υπάρξει ο δεύτερος πιλότος και έχει χρειαστεί να παρέμβω για να διορθώσω κάτι» λέει.
Πηγή