Δευτέρα , 23 Δεκέμβριος 2024

Η NVIDIA βρήκε τρόπο για να μιλάς με όλους τους NPCs στα games

Δεν είναι ChatGPT αλλά φαίνεται να κάνει δουλειά.

 Το αιώνιο πρόβλημα κάθε gamer που παίζει adventure ή άλλο παιχνίδι που περιλαμβάνονται NPCs, είναι ότι ποτέ δεν είναι αρκετό το να μιλάς με κόσμο. Για όσους δεν γνωρίζουν, NPCs (Non Playable Characters) ονομάζονται όλοι εκείνοι οι χαρακτήρες που περιφέρονται γύρω σου, από περαστικούς, μέχρι υποτιθέμενους ιδιοκτήτες καταστημάτων, οδηγούς, κακοποιούς και τέλος πάντων, που έχουν όποιο ρόλο τους έχουν δώσει οι προγραμματιστές. Που βγάζει νόημα γιατί φαντάσου να πρέπει να προσλάβεις ένα σωρό voice actors και να τους γράψεις σενάριο για τον κάθε NPC που εμφανίζεται στο παιχνίδι.

Η NVIDIA ωστόσο, που της χρωστάμε τα υπέροχα γραφικά των παιχνιδιών ανά τα χρόνια, δημιούργησε μία λειτουργία που ονομάζεται ACE (Avatar Cloud Engine) και ουσιαστικά «γεννάει» διαλόγους  για όλους αυτούς τους άκυρους χαρακτήρες που διακοσμούν το παιχνίδι σου. Το λες και απαραίτητο γιατί με όσους περισσότερους μιλάς τόσο πιο ζωντανό δείχνει το ίδιο το παιχνίδι. Ετοίμασε μάλιστα και ένα demo που ονομάζεται Kairos και μας δίνει ένα παράδειγμα.

 

 

Προφανώς δεν μπορείς να συζητήσεις μαζί του πυρηνική φυσική -και αν δεις το βίντεο περιορίζεται στα «γεια σου τι κάνεις»- αλλά είναι μια πολύ καλή πρώτη εντύπωση για το πώς μπορούν να είναι τα παιχνίδια στο μέλλον. Η NVIDIA έχει χρησιμοποιήσει και 2 άλλες λειτουργίες προγραμματισμού, το Omniverse Audio2Face που ευθύνεται για τους μορφασμούς και τις γκριμάτσες που περνούν οι χαρακτήρες αναλόγως το αντικείμενο της κουβέντας και το NVIDIA NeMo, όπου εκτός από το να χτίζει τους χώρους, είναι υπεύθυνο για τις διαφορετικές γλώσσες, το πλήθος των διαλόγων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν αλλά και για τη δημιουργία backstories ώστε αυτά τα οποία θα ακούς να βγάζουν κάποιο νόημα σεναριακά. Υπάρχει μάλιστα και ανάλογο φίλτρο ώστε να προστατεύει τους διαλόγους στο να παρουσιάζουν ακατάλληλο περιεχόμενο για ανηλίκους.

Το παραπάνω demo χτίστηκε με βάση την Unreal Engine 5. Δεν υπάρχουν ακόμη μελλοντικά παιχνίδια που έχουν ανακοινωθεί από την NVIDIA ότι θα χρησιμοποιούν τις παραπάνω τεχνολογίες, αλλά σίγουρα το μέλλον φαίνεται υπέροχο.


Πηγή