Τα στατιστικά που τους θέλουν να αλλάζουν μηχανές αναζήτησης δεν είναι τόσο ξεκάθαρα. Και υπάρχει λόγος γι’ αυτό.
Δεν είναι καινούργιο το γεγονός ότι η Gen Z ενδιαφέρεται να περάσει περισσότερο χρόνο στα social media παρά στις αναζητήσεις στη Google και μάλιστα σε τέτοιο σημείο, που οι τάσεις που δημιουργεί η πλατφόρμα είναι λίγο-πολύ οι ίδιες. Υπάρχει όμως αλήθεια σε αυτό; Έχουν όντως αλλάξει οι προτιμήσεις της GenZ; Η απάντηση είναι περίπου.
Η γενιά μετά τους Millennials δεν είναι ότι έψαχνε κάποια νέα πλατφόρμα αναζήτησης, αλλά ο τρόπος με τον οποίο αναζητούν τα trends, είναι ξεκάθαρα πιο διασκεδαστικός, ενώ την ίδια στιγμή τους φέρνει σε διαδραστικότητα – δεν την λένε άδικα γενιά του TikTok.
Είναι όμως γενιά και νέας αναζήτησης;
Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το αρχικό στατιστικό αναφερόταν τόσο στο TikTok όσο και στο Instagram. «Σχεδόν το 40% των νέων, όταν ψάχνουν για ένα μέρος για φαγητό, δεν πηγαίνουν στους Χάρτες Google ή στην Αναζήτηση. Πηγαίνουν στο TikTok ή στο Instagram. Το “σχεδόν 40%” θα μπορούσε να είναι από 37% έως 39%, ακόμη και 36,5%, και το “κάτι σαν” εισάγει ακόμη μεγαλύτερη αβεβαιότητα. Είναι πρόβλημα όταν οι άνθρωποι δεν έχουν τον ακριβή αριθμό για να αναφέρουν ή να κάνουν συγκρίσεις. Είναι επίσης πρόβλημα όταν το “40%” μετατρέπεται σε “σχεδόν το μισό και πλησιάζει στο 50% στο μυαλό των ανθρώπων, όταν το πραγματικό ποσοστό μπορεί να είναι ένα κομμάτι μικρότερο από αυτό. Ειδικά λαμβάνοντας υπόψη, όπως έχουμε καλύψει, τον άγνωστο διαχωρισμό TikTok/Instagram.
Η στατιστική αναφέρεται μόνο σε νέους μιας εθνικότητας και ενώ οι ΗΠΑ τείνουν να είναι η υποτιθέμενη προεπιλογή για πολλά στατιστικά στοιχεία, ειδικά εκείνα που εκδίδονται από εταιρείες τεχνολογίας με έδρα τις ΗΠΑ, εξακολουθεί να είναι ένα πλαίσιο που συχνά παραλείπεται. Ποιος θα πει αν το ίδιο ισχύει για τους νέους σε άλλες χώρες στην Ευρώπη; Στη Λετονία, στην Γερμανία, στην Ελλάδα;
Προφανώς το Google δεν ασχολείται με τέτοια
Οι άνθρωποι έχουν περισσότερους τρόπους να αναζητούν πληροφορίες από ποτέ – και όλο και περισσότερο αυτό συμβαίνει εκτός του πλαισίου μόνο μιας μηχανής αναζήτησης. Συχνά η απάντηση είναι μόνο ένα κλικ ή μια εφαρμογή μακριά: Μπορείτε να κάνετε στο ChatGPT ένα ευρύ φάσμα ερωτήσεων, να ακούσετε μουσική στο Spotify, να ζητήσετε από φίλους πληροφορίες για το WhatsApp και να λάβετε συστάσεις στο Instagram και στο TikTok.
Αυτή είναι σίγουρα μια αναφορά στην αλλαγή της συμπεριφοράς αναζήτησης πληροφοριών και πιστώνει το Instagram και το TikTok για «συστάσεις», όπως η αναζήτηση spot για φαγητό που ανέφερε ο Raghavan στην ομιλία του. Ωστόσο, δεν περιλαμβάνονται αριθμοί.
Η Generation Z αποφεύγει την Google για το TikTok; Σε ορισμένα πλαίσια, ενδεχομένως. Aλλά το να ψάχνουν εναλλακτικούς τρόπους με πιο ψυχαγωγικό τρόπο, δεν κάνει την GenZ ως TikTok γενιά με νέα μηχανή αναζήτησης.
Πηγή