Ανάστατες είναι οι ρυθμιστικές Αρχές και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού με την προγραμματισμένη εξαγορά της Fitbit από την Google.
Η Google είχε ανακοινώσει πέρυσι πως σκοπεύει να εξαγοράσει τη fitness tracking εταιρία έναντι 2,1 δισ. δολαρίων, τονίζοντας πως ελπίζει να κλείσει η δουλειά μέσα στο 2020.
Η εξαγορά όμως καθυστερεί υπόπτως πολύ και κάποιοι οσμίζονται πως οι Αρχές ανησυχούν για την αυξανόμενη πρόσβαση του τεχνολογικού κολοσσού σε ολοένα και περισσότερα ευαίσθητα δεδομένα.
Η Fitbit καταγράφει από καρδιακούς παλμούς μέχρι και τη φυσική κατάσταση του ανθρώπου, ακόμα και τις συνήθειές του στον ύπνο. Η απόκτηση τέτοιων στοιχείων θα διευκολύνει ακόμα περισσότερο την Google στη διαφημιστική της λειτουργία, όπως φοβούνται πολλοί.
Όπως αποκάλυψαν μάλιστα πρόσφατα οι «Financial Times», ευρωπαϊκές Αρχές έστειλαν ερωτηματολόγια 60 σελίδων στους ανταγωνιστές των Google και Fitbit, ζητώντας τους να αξιολογήσουν πως θα επηρεάσει η εξαγορά το πεδίο της ψηφιακής υγείας.
Μέσα σε όλα, ρωτούσαν και πώς πιστεύουν πως θα χρησιμοποιήσει η Google τις ευαίσθητες αυτές πληροφορίες υγείας στις τόσες διαφημιστικές πλατφόρμες της.
Όπως μας λένε οι «Financial Times», οι Ευρωπαίοι έδωσαν στον εαυτό τους προθεσμία μέχρι τις 20 Ιουλίου για τα επόμενα βήματά τους αναφορικά με την εξαγορά. Όλα θα κριθούν από τις απαντήσεις που παίρνουν για τη χρήση αυτών των πληροφοριών, καθώς σκέφτονται ακόμα και να προβούν σε 4μηνη έρευνα γύρω από το θέμα, μιας και ο ανταγωνισμός δεν βλέπει με καλό μάτι την εξαγορά.
Και η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι ο μόνος θεσμός που ανησυχεί. Εξαιρετικά ανήσυχη εμφανίστηκε τον προηγούμενο μήνα και η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Αυστραλίας, αλλά και περισσότερες από 20 καταναλωτικές ενώσεις από Αμερική, Ευρώπη, Καναδά και Βραζιλία, που εκφράζουν ανοιχτά τους φόβους τους για μονοπώλιο στην κατοχή και πώληση τέτοιων ευαίσθητων δεδομένων.
Η Google έχει απαντήσει από πέρυσι στις ανησυχίες, λέγοντας ξεκάθαρα πως «τα δεδομένα υγείας και ευεξίας της Fitbit δεν θα χρησιμοποιηθούν στις διαφημίσεις της Google». Ακόμα καλύτερα, είπε πως η συμφωνία αφορά «σε συσκευές, όχι σε δεδομένα».
Η υπόθεση του μονοπωλίου μοιάζει χαμένη, όπως παρατηρεί το «Fortune», καθώς Fitbit και Google ούτε ανταγωνιστές είναι ούτε τόσο μεγάλο μερίδιο κατέχουν αμφότερες στις φορητές συσκευές παρακολούθησης βιομετρικών δεδομένων.
Το παιχνίδι θα παιχτεί αναμφίβολα στο αν και τι χρήση θα γίνει στα δεδομένα της Fitbit. Η Google συνεχίζει να έχει ηγεμονικό ρόλο στην online διαφήμιση, ένα ποσοστό που σε συγκεκριμένα διαφημιστικά εργαλεία αγγίζει ακόμα και το 90%, και ελέγχεται κατά πόσο θα ευνοηθεί περαιτέρω από τα data της Fitbit.
Η έρευνα του αμερικανικού υπουργείου Δικαιοσύνης για τις μονοπωλιακές πρακτικές της Google οδεύει στην ολοκλήρωσή της και όλοι περιμένουν να δουν τι θα κληρώσει για τον τεχνολογικό κολοσσό…
Πηγή