Δευτέρα , 16 Δεκέμβριος 2024
Όταν ο άνθρωπος ηττήθηκε κατά κράτος από την τεχνητή νοημοσύνη

Όταν ο άνθρωπος ηττήθηκε κατά κράτος από την τεχνητή νοημοσύνη

«Ακόμα κι αν γίνω Νο 1, υπάρχει μια οντότητα που δεν μπορεί να ηττηθεί», είπε λιτά ο 36χρονος Lee Se-dol, ο άνθρωπος που μονοπώλησε το πανάρχαιο παιχνίδι στρατηγικής Go και αναγνώρισε ότι πλέον υπάρχει νέο αφεντικό.

Η παντοδυναμία της τεχνητής νοημοσύνης ανάγκασε τον Νοτιοκορεάτη, έναν από τους καλύτερους παίκτες του Go όλων των εποχών, να παραιτηθεί από την επαγγελματική διαγωνιστική ενασχόλησή του με το παιχνίδι.

«Με την έναρξη της τεχνητής νοημοσύνης στο Go, συνειδητοποίησα πως δεν είμαι στην κορυφή, ακόμα κι αν γίνω το Νο 1», επανέλαβε σε κορεατικό μέσο.

Ήταν το 2016 όταν ο καλύτερος παίκτης του κόσμου στο Go ηττήθηκε σε μια σειρά παρτίδων από το AlphaGo, ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης της DeepMind, της εταιρίας του Κύπριου Ντέμη Χασάμπη που αγόρασε η Google έναντι 450 εκατ. δολαρίων.

Το κινεζικό Go παίζεται εδώ και 2.500 χρόνια και θεωρείται ένα από τα πιο περίπλοκα επιτραπέζια του κόσμου. Μόνο που ο Χασάμπης έκανε ακόμα καλύτερο τον αλγόριθμό του και το νέο πρόγραμμα AlphaGo Zero νίκησε το παλιότερο, αυτό που έκανε σκόνη τον πρωταθλητή, σε 100 παιχνίδια στη σειρά!

Ο Lee υποσχέθηκε να παίξει για μια τελευταία φορά με τη μηχανή πριν εγκαταλείψει για πάντα τις διοργανώσεις. Όχι με τον αλγόριθμο της DeepMind, που δεν έχει καμία τύχη, αλλά με τον HanDol, ένα νοτιοκορεατικό πρόγραμμα που έχει νικήσει ήδη τους 5 κορυφαίους παίκτες της χώρας.

Όσο για τον Χασάμπη, τα προγράμματα τεχνητής νοημοσύνης που φτιάχνει διαλύουν συνεχώς τους ανθρώπους στα παιχνίδια στρατηγικής. Ακόμα και στα videogames. Το StarCraft II της DeepMind σημείωσε σκορ καλύτερο από το 99,8% των ανθρώπων στο δημοφιλές βιντεοπαιχνίδι…


Πηγή