Η «Daisy» είναι ένα AI bot που δημιουργήθηκε από τη Virgin Media O2 για να αντιμετωπίσει αυτούς που διαπράττουν τηλεφωνικές απάτες.
Προσποιούμενη μια ηλικιωμένη γιαγιά, η Daisy εμπλέκει τους απατεώνες σε μακροσκελείς συνομιλίες για καθημερινά θέματα, όπως συνταγές και πλέξιμο, καθυστερώντας τους από το να στοχεύσουν πραγματικά θύματα.
Το έργο αυτό, που αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τον «scam baiter» (κάποιος που εξειδικεύεται στο να παραπλανά τους απατεώνες, ώστε να τους εκθέσει ή να τους καθυστερήσει για να προστατέψει άλλα πιθανούς θύματα) Jim Browning, ο οποίος έχει πάνω από 4,3 εκατομμύρια συνδρομητές στο YouTube.
Στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις τηλεφωνικές απάτες και δείχνει πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την καταπολέμησή τους.
Η Daisy, υποδύεται έναν ηλικιωμένο ενήλικα, ανήκοντας έτσι σε μια δημογραφική ομάδα ιδιαίτερα ευάλωτη στις απάτες. Σε αντίθεση με τους ανθρώπινους «scambaiters», που χρειάζονται ύπνο και χρόνο για προσωπική φροντίδα, η Daisy μπορεί να περνά όλο το 24ωρο στο τηλέφωνο με απατεώνες.
«Όσο είναι απασχολημένοι μιλώντας μαζί μου, δεν μπορούν να εξαπατούν εσένα. Και ας το παραδεχτούμε, αγαπητέ μου, έχω όλον τον χρόνο του κόσμου», λέει η Daisy στο εισαγωγικό βίντεο της O2 που ακολουθεί.
Στο βίντεο, η Daisy παρουσιάζεται ως μια φωτορεαλιστική AI-δημιουργημένη γυναίκα με γκρίζα μαλλιά, γυαλιά και πέρλες, μιλώντας σε ένα ροζ σταθερό τηλέφωνο.
Αν και μπορεί να φαίνεται σαν μια καλοσυνάτη γειτόνισσα που απλώς θέλει να σας προσφέρει τσάι, είναι έτοιμη να «παλέψει» με τους απατεώνες μέσω μακροσκελών και ανούσιων συνομιλιών.
Το βίντεο περιλαμβάνει πραγματικά ηχητικά αποσπάσματα όπου οι απατεώνες γίνονται όλο και πιο εκνευρισμένοι, καθώς η Daisy φλυαρεί αδιάκοπα χωρίς ποτέ να τους δίνει τις πληροφορίες που θέλουν, όπως τραπεζικούς λογαριασμούς και αριθμούς πιστωτικών καρτών.
«[..] Παρουσιάζουμε ένα υπερσύγχρονο Conversational AI bot, προγραμματισμένο να μιλάει με απατεώνες τηλεφωνικά για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο. Αυτό σπαταλά τον χρόνο τους και τους κρατά μακριά από τους πελάτες μας. Γνωρίστε τη dAIsy, το AI bot που καταπολεμά τις τηλεφωνικές απάτες», αναφέρει χαρακτηριστικά η εταιρεία στην ιστοσελίδα της, παρουσιάζοντας τη δημιουργημένη με τεχνητή νοημοσύνη γιαγιά.
Η O2 παρουσίασε τη «γιαγιά AI» Daisy για περιορισμένο χρονικό διάστημα, προκειμένου να επιδείξει πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί η τεχνητή νοημοσύνη για την αντιμετώπιση της μάστιγας των τηλεφωνικών απατεώνων. Η Daisy καταφέρνει να κάνει τους απατεώνες στην άλλη άκρη της γραμμής να αναστενάζουν απογοητευμένοι και να χάνουν την ψυχραιμία τους.
Η γιαγιά Daisy κάνει του απατεώνες να χάσουν την ψυχραιμία τους
Σε μία από τις κλήσεις που δημοσίευσε η O2, ένας απατεώνας προσπαθεί να αποκτήσει έλεγχο του υπολογιστή της, λέγοντάς της ότι είναι γεμάτος ιούς.
Η «78χρονη» Daisy τον κρατά στη γραμμή για αρκετή ώρα, ψάχνοντας δήθεν για τα γυαλιά της και παλεύοντας να ανοίξει τον υπολογιστή και να βρει το εικονίδιο του Internet Explorer.
«Ξέρετε, στην εποχή μου δεν είχαμε όλη αυτή την τεχνολογία. Όλα ήταν πολύ πιο απλά. Εσείς, αγαπητέ μου, τι λέτε;», του λέει.
Όταν εκείνος εκνευρίζεται και της φωνάζει ότι η «δουλειά της είναι να ενοχλεί τους ανθρώπους», η Daisy απαντά αθώα: «Δεν θα ήθελα να ενοχλήσω κανέναν. Απλώς προσπαθώ να κάνω μια φιλική κουβέντα».
Σε μια άλλη κλήση, ένας απατεώνας προσπαθεί και πάλι να αποκτήσει έλεγχο του υπολογιστή της, αλλά η Daisy καθυστερεί σκόπιμα, λέγοντας πως τον χρησιμοποιεί κυρίως για να βρίσκει σχέδια πλεξίματος και συνταγές για scones (ένα παραδοσιακό βρετανικό κεκάκι δημοφιλές στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία).
«Βλέπω πολλές επιλογές, αγαπητέ μου. Λέει κάτι όπως ‘πίσω’, ‘εμπρός’, ‘επαναφόρτωση’ και… Ω, τι είναι αυτό; ‘Αποθήκευση ως’. Πώς βρίσκω την αρχική σελίδα;», ρωτάει, μπερδεύοντας επίτηδες τον απατεώνα.
Όταν ένας τρίτος απατεώνας την πιέζει να κατεβάσει το Google Play Store, εκείνη απαντά μπερδεμένη: «Αγαπητέ μου, είπατε pastry (γλυκίσματα); Δεν νομίζω ότι βρίσκομαι στη σωστή σελίδα».
Στη συνέχεια, προσποιείται ότι η οθόνη της έγινε ξαφνικά μαύρη, λέγοντας: «Ωχ, έχει μαυρίσει, σαν τον νυχτερινό ουρανό!». Ο εκνευρισμένος απατεώνας τελικά χάνει την ψυχραιμία του και της φωνάζει:
«Αν μας σπαταλάτε τον χρόνο, κυρία, θα χάσετε τα χρήματά σας, γιατί κάποιος προσπαθεί να σας τα κλέψει κι εμείς προσπαθούμε να βελτιώσουμε την ασφάλειά σας!». Η Daisy, φυσικά, συνεχίζει ατάραχη να τον καθυστερεί, σπαταλώντας πολύτιμο χρόνο των απατεώνων!
Πίσω από την ευγενική, αλλά παραπλανητική προσωπικότητα της Daisy, βρίσκεται ένα σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που έχει εκπαιδευτεί σε πραγματικές κλήσεις απάτης, όπως εξήγησε ο Simon Valcarcel, διευθυντής μάρκετινγκ της Virgin Media O2.
Η εταιρεία δηλώνει ότι η Daisy έχει ήδη «σπαταλήσει εκατοντάδες και εκατοντάδες ώρες» από τον χρόνο των απατεώνων.
Προσοχή στις απάτες
Παράλληλα, προτρέπει τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί με πιθανές απάτες και να προωθούν ύποπτες κλήσεις και μηνύματα σε έναν ειδικό αριθμό που έχει διαθέσει για αναφορές.
Μια AI γιαγιά από μόνη της δεν μπορεί φυσικά να εξαφανίσει τους απατεώνες, αλλά η Daisy θα μπορούσε να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο για να τους επιβραδύνει.
Με λίγη τύχη, ίσως εμπνεύσει έναν ολόκληρο «στρατό» από ψεύτικες γενναίες γιαγιάδες έτοιμες να πολεμήσουν την απάτη!
Πηγή