Τα αποτελέσματα της ενδιαφέρουσας έρευνας
Μπορεί να τα αποκαλούμε ως «έξυπνες συσκευές», όμως τα smartphones μάλλον δε βοηθούν και πάρα πολύ όσους σπουδάζουν.
Σύμφωνα με ένα πείραμα που έκαναν ψυχολόγοι στις ΗΠΑ, οι φοιτητές που πήραν δωρεάν ένα iPhone, αντί να το αξιοποιήσουν ως μέσο για να διευρύνουν τους εκπαιδευτικούς τους ορίζοντες και τις ακαδημαϊκές τους επιλογές και δυνατότητες, προτίμησαν να το χρησιμοποιήσουν ως εργαλείο για την πρόσβασή τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και για να ακούν μουσική.
Μάλιστα, όπως παραδέχτηκαν στο τέλος, μάλλον τους αποσπούσε την προσοχή από τις υποχρεώσεις τους.
Το πείραμα διήρκεσε ένα χρόνο και οδήγησε τους ψυχολόγους στο συμπέρασμα, ότι οι μαθητές χρειάζονται συνεχή καθοδήγηση όταν χρησιμοποιούν την τεχνολογία.
Η ομάδα των ερευνητών από το πανεπιστήμιο του Τέξας, ήθελε να δει αν η τελευταία λέξη στην κινητή τηλεφωνία θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τους φοιτητές για τη βελτίωση της μαθησιακής τους εμπειρίας.
Ήλπιζαν, για παράδειγμα, ότι θα χρησιμοποιούσαν τις έξυπνες αυτές συσκευές για την αναζήτηση πληροφοριών, επιστημονικού υλικού, για την παρακολούθηση σεμιναρίων και για τη συμμετοχή τους σε ακαδημαϊκές συζητήσεις.
Όταν πήραν τα κινητά, οι φοιτητές στην πλειοψηφία τους δήλωσαν, ότι θα τους βοηθούσαν να τα πάνε καλύτερα στα τεστ και να πάρουν καλύτερους βαθμούς, τονίζοντας ότι δε θα τους αποσπούσαν την προσοχή.
Ένα χρόνο όμως μετά, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ίσχυε το ακριβώς αντίθετο. «Εξεπλάγην» δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητής Philip Kortum. «Πίστευα, ότι αυτή η ομάδα φοιτητών θα άρπαζε αμέσως την ευκαιρία για τα εκπαιδευτικά οφέλη που παρείχε η τεχνολογία». «Στην αρχή ήταν όλοι ενθουσιασμένοι, όμως στο τέλος του πειράματος εξέφρασαν προβληματισμούς» πρόσθεσε.
Οι ψυχολόγοι ζήτησαν από τους φοιτητές να απαντήσουν σε μια σειρά ερωτήσεων, στην αρχή και στο τέλος της έρευνας, σύμφωνα με τις οποίες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν είναι αρκετό να δίνουν στους μαθητές την κατάλληλη τεχνολογία, αλλά ότι χρειάζονται συνεχή καθοδήγηση για το πώς να τη χρησιμοποιούν.
Τα συμπεράσματα της μελέτης δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό British Journal of Educational Psychology.