Το 53,3% είναι άντρες
Αναλύοντας το προφίλ όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές / παραγγελίες, προκύπτει ότι το 53,3% είναι άνδρες και το 46,7% γυναίκες. Τα ποσοστά των γυναικών που πραγματοποιούν αγορές παρουσιάζουν σταδιακή αύξηση µμεταξύ των ετών 2012- 2014, και οι μεταξύ ανδρών και γυναικών αποκλίσεις σε ποσοστιαίες μονάδες μειώνονται από 13,8% σε 11,6% και 6,6%, αντίστοιχα.
Το 29,4% όσων πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές ανήκει στην ηλικιακή οµάδα 25- 34 ετών. Οι χρήστες µε υψηλό μορφωτικό επίπεδο (απόφοιτοι ΑΤΕΙ, ΑΕΙ ή µε μεταπτυχιακές σπουδές) ανέρχονται στο 51,8% και οι µέσου μορφωτικού επιπέδου (απόφοιτοι δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και ινστιτούτων επαγγελµατικής κατάρτισης) στο 38,7%.
Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για προσωπική χρήση και παρουσίασαν σηµαντική αύξηση κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2013- Μαρτίου 2014:
• φάρµακα, κατά 101,9%,
• είδη ένδυσης και υπόδησης- αθλητικά είδη, κατά 41%,
• εξαρτήµατα και περιφερειακός εξοπλισµός (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή, κατά 36,1%,
• ηλεκτρονικές συσκευές (βιντεοκάµερες, φωτογραφικές µηχανές, κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις, DVDs κλπ.), κατά 24,9%.
Τα είδη που οι αγορές / παραγγελίες τους κατέγραψαν µείωση, είναι:
• υλικό ηλεκτρονικής εκµάθησης, κατά 42,9%,
• ταινίες, µουσική, κατά 34,5%,
• εισιτήρια για εκδηλώσεις (συναυλίες, θεατρικές παραστάσεις, κινηµατογράφο κλπ.), κατά 20,4%,
• βιβλία (σε ηλεκτρονική ή µη µορφή), περιοδικά, εφηµερίδες, κατά 17,6%,
• ταξιδιωτικές υπηρεσίες (εισιτήρια, ενοικίαση αυτοκινήτου κλπ.), κατά 14,7%,
• οικιακά είδη (έπιπλα, παιχνίδια, είδη τέχνης, ηλεκτρικές οικιακές συσκευές κλπ.), κατά14,1%,
• διαµονή σε καταλύµατα (ξενοδοχεία, δωµάτια, διαµερίσµατα κλπ.), κατά 3,9%.
Το 51,8% όσων πραγµατοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές για προσωπική χρήση, έκανε την πληρωµή τοις µετρητοίς ή µε κατάθεση χρηµάτων σε τραπεζικό λογαριασµό, το 37,3% µέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας, το 22,3% µέσω προπληρωµένης κάρτας (pre-paid) ή προπληρωµένο λογαριασµό και το 4,8% µε µεταβίβαση χρηµάτων µέσω ηλεκτρονικής τραπεζικής συναλλαγής.
Το 73,3% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει τις ηλεκτρονικές αγορές του από εγχώριες επιχειρήσεις, το 40% από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 21% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 3,9%.
Τέλος, δύο στους δέκα (18,7%) από όσους χρησιµοποίησαν το διαδίκτυο το α΄ τρίµηνο του 2014, χρησιµοποίησαν διαδικτυακούς αποθηκευτικούς χώρους για να αποθηκεύσουν ή και να µοιραστούν µε άλλους έγγραφα, εικόνες, µουσική, videos ή άλλα αρχεία.
Υπηρεσίες νέφους (cloud) χρησιμοποίησε το 60% των ανδρών και το 40% των γυναικών. Τα αρχεία που αποθηκεύονται και διαχέονται µε τη χρήση υπηρεσιών νέφους είναι, κυρίως, φωτογραφίες (76,2%), κείµενα, λογιστικά φύλλα και ηλεκτρονικές παρουσιάσεις (59,2%), µουσική (38,2%) και videos (31,9%).
Πηγή: Ψηφίζουν ίντερνετ για τις αγορές τους οι Έλληνες – iTech News
Follow us: itechnews.gr on Facebook