Οι παγκόσμιες αποστολές smartphones μειώθηκαν κατά 17% σε ετήσια βάση το 4ο τρίμηνο του 2022, ενώ οι αποστολές για το σύνολο του 2022 μειώθηκαν κατά 11% σε λιγότερα από 1,2 δισεκατομμύρια, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Canalys, αντανακλώντας μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά για όλους τους προμηθευτές.
Η Apple ανέκτησε την πρώτη θέση το 4ο τρίμηνο και πέτυχε το υψηλότερο τριμηνιαίο μερίδιο αγοράς που είχε ποτέ, στο 25%, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε συρρικνούμενη ζήτηση και προβλήματα στην παραγωγή, στα εργοστάσια στο Τσεντσόου της Κίνας. Η Samsung τερμάτισε το τρίμηνο δεύτερη με μερίδιο αγοράς 20%, αλλά ήταν ο μεγαλύτερος πωλητής για ολόκληρο το έτος. Η Xiaomi διατήρησε την τρίτη θέση παρά την πτώση του μεριδίου της στο 11% το 4ο τρίμηνο, κυρίως λόγω των προκλήσεων στην Ινδία. Η OPPO και η vivo συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, λαμβάνοντας μερίδια αγοράς 10% και 8% αντίστοιχα.
«Οι πωλητές smartphone αγωνίστηκαν σε ένα δύσκολο μακροοικονομικό περιβάλλον καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022. Το 4ο τρίμηνο σηματοδοτεί τις χειρότερες ετήσιες επιδόσεις και επιδόσεις του 4ου τριμήνου εδώ και μια δεκαετία», δήλωσε ο αναλυτής της Canalys Research, Runar Bjørhovde. «Το κανάλι διανομής είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικό με την ανάληψη νέων αποθεμάτων, συμβάλλοντας στις χαμηλές αποστολές το 4ο τρίμηνο. Με την υποστήριξη ισχυρών κινήτρων προώθησης από τους προμηθευτές και τα κανάλια, η περίοδος των εορταστικών πωλήσεων συνέβαλε στη μείωση των επιπέδων αποθεμάτων. Ενώ η ζήτηση χαμηλής και μεσαίας κατηγορίας έπεφτε γρήγορα τα προηγούμενα τρίμηνα, η ζήτηση υψηλής κατηγορίας άρχισε να παρουσιάζει αδυναμία το 4ο τρίμηνο. Οι επιδόσεις της αγοράς το 4ο τρίμηνο του 2022 έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το 4ο τρίμηνο του 2021, όπου παρατηρήθηκε ραγδαία αύξηση της ζήτησης και χαλάρωση των προβλημάτων προσφοράς».
Canalys για την αγορά των smartphones: Προτεραιότητα στην κερδοφορία και την προστασία του μεριδίου αγοράς
«Οι πωλητές θα προσεγγίσουν το 2023 με προσοχή, δίνοντας προτεραιότητα στην κερδοφορία και την προστασία του μεριδίου αγοράς», δήλωσε ο αναλυτής έρευνας της Canalys, Le Xuan Chiew. «Οι πωλητές μειώνουν το κόστος για να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα της αγοράς. Η οικοδόμηση ισχυρών συνεργασιών με το κανάλι θα είναι σημαντική για την προστασία των μεριδίων αγοράς, καθώς οι δύσκολες συνθήκες της αγοράς τόσο για τους συνεργάτες του καναλιού διανομής όσο και για τους πωλητές μπορούν εύκολα να οδηγήσουν σε επίπονες διαπραγματεύσεις».
Canalys: Θα παραμείνουν δύσκολες οι συνθήκες το 2023
Η Canalys προβλέπει αμετάβλητη έως οριακή ανάπτυξη για την αγορά των smartphones το 2023, με τις συνθήκες να αναμένεται να παραμείνουν δύσκολες. «Αν και οι πληθωριστικές πιέσεις θα μειωθούν σταδιακά, οι επιπτώσεις των αυξήσεων των επιτοκίων, της οικονομικής επιβράδυνσης και της ολοένα και πιο δύσκολης αγοράς εργασίας θα περιορίσουν τις δυνατότητες της αγοράς», πρόσθεσε ο Chiew. «Αυτό θα επηρεάσει αρνητικά τις κορεσμένες αγορές, στις οποίες κυριαρχούν οι μεσαίες και υψηλές αγορές, όπως η Δυτική Ευρώπη και η Βόρεια Αμερική. Ενώ η επαναλειτουργία της Κίνας θα βελτιώσει την εγχώρια καταναλωτική και επιχειρηματική εμπιστοσύνη, τα κυβερνητικά κίνητρα είναι πιθανό να δείξουν αποτελέσματα μόνο σε έξι έως εννέα μήνες και η ζήτηση στην Κίνα θα παραμείνει δύσκολη βραχυπρόθεσμα. Παρόλα αυτά, ορισμένες περιοχές είναι πιθανό να αναπτυχθούν το δεύτερο εξάμηνο του 2023, με τη Νοτιοανατολική Ασία ειδικότερα να αναμένεται να δει κάποια οικονομική ανάκαμψη και την αναζωπύρωση του τουρισμού στην Κίνα να συμβάλλει στην προώθηση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων».
Πηγή