Είναι δισεκατομμυριούχος, γιος πρώην πρωθυπουργού του Λιβάνου και ετεροθαλής αδερφός του σημερινού πρωθυπουργού της χώρας. Και σήμερα είναι το πρόσωπο πίσω από μια εφαρμογή κοινωνικής δικτύωσης, που χαρακτηρίζεται από διεθνή ΜΜΕ ως το αντίπαλο δέος στο Facebook και το Instagram.
Πριν δημιουργήσει το Vero, ο Αϊμάν Χαρίρι εργαζόταν στη διαλυμένη σήμερα κατασκευαστική εταιρεία της οικογένειάς του, όπου κλήθηκε να βοηθήσει μετά τη δολοφονία του πατέρα του το 2005, του λιβανέζου πρωθυπουργού Ραφίκ Χαρίρι.
Πρόσφατα, ο δημιουργός του Vero χρειάστηκε να δώσει στη δημοσιότητα ένα δελτίο Τύπου σχετικά με «ψευδείς αναφορές» για τον ρόλο του στην εταιρεία που ιδρύθηκε το 1978 από τον πατέρα του, ο οποίος υπήρξε πρωθυπουργός του Λιβάνουν την περίοδο 1992-1998 και ξανά από το 2000 έως το 2004. «Ο Ραφίκ Χαρίρι δολοφονήθηκε άγρια το 2005. Την εποχή εκείνη, ο Αϊμάν ζούσε στις ΗΠΑ, τρέχοντας μια τεχνολογική εταιρεία που συνδημιούργησε το 1999. Προκειμένου να εκπληρώσει το οικογενειακό του καθήκον μετά την τραγωδία, επέστρεψε αμέσως στη Σαουδική Αραβία (όπου είχε την έδρα της η εταιρεία), βάζοντας στην άκρη τα όνειρά του για μια καριέρα στον κόσμο της τεχνολογίας, για να βοηθήσει στην οικογενειακή επιχείρηση», αναφερόταν στη σχετική ανακοίνωση.
Το 2013, τέσσερα χρόνια πριν η εταιρεία κλείσει το 2017, ο Αϊμάν επέστρεψε στον κόσμο της τεχνολογίας και «σταμάτησε να έχει κάθε σχέση με τις αποφάσεις που λαμβάνονταν». Το 2014 πούλησε το μερίδιό του στην κατασκευαστική και το 2015 γεννήθηκε το Vero.
Το Vero δημιουργήθηκε το 2015 ως ένα εναλλακτικό κοινωνικό μέσο απέναντι στο Facebook και το Instagram και τον τελευταίο καιρό έχει κερδίσει σημαντική δημοφιλία. Σύμφωνα με το Forbes, στις αρχές Μαρτίου, αποτελούσε την εφαρμογή social media με τα περισσότερα downloads στο Apple App Store και στο Google Play’s Android Apps.
Ήταν επίσης η εφαρμογή social media με τα περισσότερα downloads σε 18 χώρες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, της Μεγάλης Βρετανίας, της Ισπανίας και της Γαλλίας. Στα τέλη Φεβρουαρίου μετρούσε ήδη 1.000.000 χρήστες. Αυτό που παραμένει άγνωστο, όπως παρατηρεί και το Forbes, είναι το γιατί, ενώ δημιουργήθηκε το 2015, έγινε τόσο δημοφιλές φέτος.
Το Vero ακολουθεί ένα διαφορετικό επιχειρηματικό μοντέλο. Κάποια στιγμή θα στηρίζεται σε μια ετήσια συνδρομή και όχι σε χρήματα που θα βγάζει από τη διαφήμιση. Η εταιρεία δεν έχει αποφασίσει ακόμη το ύψος αυτής της συνδρομής. «Οι εγγραφές θα μας επιτρέψουν να κρατήσουμε το Vero ελεύθερο από διαφημίσεις και να εστιάσουμε μόνο στο να εξασφαλίσουμε την καλύτερη εμπειρία κοινωνικής δικτύωσης αντί να προσπαθούμε να βρούμε νέους τρόπους να βγάλουμε χρήματα από τη συμπεριφορά των χρηστών μας», αναφέρεται στην ιστοσελίδα του.
Αρχικά, το Vero υποσχέθηκε ότι η ετήσια συνδρομή δεν θα αφορούσε τις πρώτες ένα εκατομμύριο εγγραφές, οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιούν το μέσο δωρεάν για πάντα. Στις 21 Φεβρουαρίου, σε ένα μήνυμά της στο Twitter, η εταιρεία ανέφερε ότι αντιμετώπιζε ορισμένα τεχνικά ζητήματα λόγω του αυξημένου αριθμού των εγγραφών, ωστόσο ακόμη δεν είχαν φτάσει το 1.000.000. Λίγες ημέρες αργότερα, ανακοινώθηκε ότι το φράγμα του 1.000.000 εγγραφών είχε σπάσει και πως η προσφορά της δωρεάν χρήσης του μέσου για πάντα θα επεκτεινόταν μέχρι νεοτέρας.
Σε αντίθεση με το Facebook και το Instagram, οι αλγόριθμοι δεν βρίσκονται πίσω από κάθε ανάρτηση που εμφανίζεται στον «τοίχο» του χρήστη. Οι χρήστες βλέπουν το περιεχόμενο με τη σειρά που αναρτάται. Επίσης, δεν υπάρχουν διαφημίσεις.
Ο 39χρονος Χαρίρι δηλωσε στο CNN ότι η ιδέα προέκυψε αφότου πρόσεξε ότι φίλοι στο Facebook «συμπεριφέρονταν πολύ διαφορετικά από τον τρόπο που γνώριζα ότι ήταν στην πραγματική τους ζωή». Όπως διευκρίνισε ο ίδιος, ήταν από εκείνους που άργησαν να αποκτήσουν σελίδα στο Facebook.
«Στον πραγματικό κόσμο, δεν έχουμε κοινό. Συμπεριφερόμαστε σε διάφορους ανθρώπους στη ζωή μας διαφορετικά, ανάλογα με τον βαθμό της οικειότητάς μας. Το πραγματικό, το καλύτερο κοινωνικό δίκτυο που υπάρχει είναι εκείνο που υπάρχει ανάμεσα σε ανθρώπους στον πραγματικό κόσμο», σημειώνει και εξηγεί ότι αυτός είναι ο στόχος του Vero.
Ο Χαρίρι κληρονόμησε μέρος της περιουσίας του πατέρα του. Το Forbes εκτιμά ότι η αξία του Αϊμάν Χαρίρι ανέρχεται σε 1,3 δισεκατομμύρια.
Οι χρήστες του Vero μπορούν να κατηγοριοποιήσουν τις επαφές τους σε «φίλους», «γνωστούς», «στενούς φίλους» και «ακολούθους», κατηγορίες οι οποίες δεν εμφανίζονται στις επαφές τους. Μπορούν να μοιραστούν τα πάντα, από μουσική, συνδέσμους, ταινίες, προτάσεις για βιβλία, φωτογραφίες.
Δεν είναι ξεκάθαρο γιατί η εφαρμογή απέκτησε τη δημοφιλία του τον τελευταίο αυτό καιρό. Ο Χαρίρι πιστεύει ότι το ενδιαφέρον προκύπτει από συζητήσεις που γίνονται ανάμεσα σε διάφορες κοινότητες και σε διάφορες κινήσεις και εκστρατείες για να γίνει ευρύτερα γνωστό το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Το Forbes, πάλι, συνδέει την ανάδειξη του Vero και με την κριτική που δέχεται το Facebook για τον πιθανό ρόλο του στον επηρεασμό των αποτελεσμάτων των αμερικανικών προεδρικών εκλογών.
Πηγή