Την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των παιδιών στη χώρα μας μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής επιδιώκει η COSMOTE, ως στρατηγικός συνεργάτης του Μη Κερδοσκοπικού Οργανισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας, WRO Hellas.
Οι δράσεις για τη διάδοση και καθιέρωση της εκπαιδευτικής ρομποτικής περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τους πανελλήνιους διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά, τη συμμετοχή ελληνικών ομάδων στην Ολυμπιάδα Ρομποτικής, τα ενημερωτικά προγράμματα για παιδιά, γονείς και καθηγητές, κ.ά.
Η εκπαιδευτική ρομποτική βασίζεται στην εκπαιδευτική μέθοδο S.T.E.M. (Science, Technology, Engineering, Mathematics).
Με τη συνδυαστική χρήση της επιστήμης, των μαθηματικών, της μηχανικής και της τεχνολογίας για τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης ρομποτικής κατασκευής, τα παιδιά αποκτούν νέες δεξιότητες και, παράλληλα, αναπτύσσεται η ομαδικότητα, η φαντασία και η δημιουργικότητά τους.
Ο κ. Γιάννης Σομαλακίδης, πρόεδρος του WRΟ Hellas, αναφέρει σχετικά: «Η εκπαιδευτική ρομποτική αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο στην υπηρεσία της εκπαίδευσης που αγγίζει πολλά γνωστικά αντικείμενα.
Μέσα από πρωτότυπες και αυθεντικές δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να κερδίσουν το ουσιαστικό ενδιαφέρον των μαθητών, οι οποίοι με τη σειρά τους αποκτούν καινούργιο τρόπο αντίληψης και δράσης. Στόχος μας είναι όλα τα παιδιά της πατρίδας μας να ασχοληθούν με την τεχνολογία, όπως συμβαίνει αντίστοιχα σε άλλες προηγμένες οικονομικά και τεχνολογικά χώρες».
Ο κ. Κώστας Νεμπής, Chief Commercial Officer οικιακών πελατών ομίλου ΟΤΕ, δήλωσε για τη στήριξη της COSMOTE στη ρομποτική: «Η τεχνολογία και η καινοτομία βρίσκονται στο DNΑ της COSMOTE. Με την εκπαιδευτική ρομποτική, εφοδιάζουμε τα παιδιά με τις κατάλληλες δεξιότητες για τον νέο ψηφιακό κόσμο. Παράλληλα, ενθαρρύνουμε τα παιδιά, τους γονείς και τους δασκάλους, να δοκιμάσουν ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης και να ανακαλύψουν τις νέες προοπτικές που ανοίγονται για το μέλλον μέσα από την τεχνολογία».
Πανελλήνιοι Διαγωνισμοί Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Η WRO Hellas, με τη στήριξη της COSMOTE για τρίτη συνεχή χρονιά, πραγματοποιεί τους πανελλήνιους διαγωνισμούς Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά.
Οι διαγωνισμοί, από το 2008 που ξεκίνησαν, τελούν υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας. Μαθητές, δάσκαλοι και καθηγητές από τις 13 περιφέρειες της χώρας καλούνται να σχεδιάσουν και να δημιουργήσουν μια ολοκληρωμένη ρομποτική κατασκευή – μοντέλο βασισμένη στο θέμα του διαγωνισμού.
Οι φετινοί διαγωνισμοί ρομποτικής έχουν ως εξής:
- 3ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Δημοτικού (8-12 ετών) με θέμα «Οχήματα και μεταφορές του αύριο»
- 2ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Γυμνασίου (13-15 ετών) με θέμα «Η πορεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου».
- 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για παιδιά Λυκείου (16-18 ετών) με θέμα «Πράσινη Ενέργεια & Επιχειρηματικότητα».
Οι συμμετοχές μαθητών δημοτικού και γυμνασίου στους διαγωνισμούς που έχουν διεξαχθεί τα τελευταία τρία χρόνια έχουν ξεπεράσει τις 3.500. Φέτος και οι μαθητές Λυκείου μπορούν να λάβουν μέρος σε διαγωνισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής.
Οι ενδιαφερόμενες ομάδες μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή στην ιστοσελίδα www.wrohellas.gr μέχρι και τις 28/02/2017. Χορηγός επικοινωνίας του διαγωνισμού είναι η COSMOΤΕ TV.
Ολυμπιάδα Ρομποτικής
Η COSMOTE καλύπτει τα έξοδα ομάδων της ελληνικής αποστολής, που διακρίθηκαν στον αντίστοιχο πανελλήνιο διαγωνισμό και θα λάβουν μέρος στην 13η Ολυμπιάδα Ρομποτικής (World Robot Olympiad), που θα πραγματοποιηθεί στο Νέο Δελχί, στις 25 με 27 Νοεμβρίου.
Η χώρα μας λαμβάνει μέρος στις Ολυμπιάδες Ρομποτικής από το 2009, με τους Έλληνες μαθητές να κατακτούν πολύ καλές θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη.
Το 2015, η ομάδα του 1ου ΓΕΛ Ξάνθης κατέκτησε αργυρό μετάλλιο στην κατηγορία «ποδόσφαιρο».
Στηρίζοντας τη διάδοση και καθιέρωση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στην Ελλάδα στο πλαίσιο του προγράμματος βιώσιμης ανάπτυξης που υλοποιεί, η COSMOTE, για μία ακόμη φορά, επενδύει στους νέους ανθρώπους και, μέσα από την τεχνολογία και την καινοτομία, φτιάχνει έναν καλύτερο κόσμο για όλους.
Πηγή